Friday, October 24, 2008

WANITA OH WANITA

setiap kejayaan lelaki mesti ada wanita di belakangnya tp bagaimana pula setiap kejayaan wanita adakah lelaki di belakangnya??? cuba kita lihat ibu-ibu tunggal yg berjaya. berjaya membesarkan anak2 dengan usaha dan titik peluh mereka. mereka tiada suamikan?? jadi siapa yg lebih hebat??

aku sangat mengagumi ibu-ibu tunggal yg berjaya membesarkan anak-anak sehingga berjaya di menara gading...walaupun besar dugaan apabila bergelar ibu tunggal apatah lg gelaran 'janda' yg digalas mereka...kadang-kadang pelbagai kata-kata hinaan masyarakat terutamanya wanita yg takut konon2nya suami mereka akan digoda oleh wanita yg bergelar 'janda' ini..tp apa yg aku lihat disekeliling aku bukan semua wanita begitu malah ada yg sanggup menjanda smpai ke tua walaupun umur mereka masih muda..ini semua adalah kerana mereka memikirkan anak-anak mereka...mungkin mereka takut kasih sayang mereka akn berbelah bahagi antara suami dan anak-anak..mungkin juga mereka takut seandainya anak-anak mereka berubah sekiranya dia berkahwin lg.....

namun tidak aku nafikan masih ada segelintir dri mereka masih berani bermain api..walaupun mengetahui mereka bercinta dengan suami org...namun jodoh di tangan Tuhan..."dh takdir nk buat mcm mn" kita slalu mendengar ayat cm gini...adakah anda setuju dengan pernyataan tersebut??

isteri slalu menyalahkan perempuan lain apabila suami mereka bermain kayu tiga...tp apa yg aku lihat kdg2 lelaki melebih2 pulak...merengek mengalahkan bebudak remaja bercinta....ini la yg berlaku di tempat keja aku dulu..bos aku ni janda ank 2..yg lelaki 2 leh thn pangkatnya...tp bla diorg gaduh....bleh kata telefon kt tmpt keja aku 2 berdering 24 jam...bla angkat dia letak pas2 call lg, then bla angkat letak cm 2 la setersnya xke bangang cm 2....dh tua2 pn pangai cm bebudak....kdg2 cm nk maki jer..tp sabarla..bf bos katakan....hmm....

nasib bek la skrg dh terlepas bala cm 2.....aku pn dh lm berhenti keja sbb smbung blaja....cuma mbr2 aku kt tmpt keja lm aku 2 merungut xtahan dh...so pe lg...angkat kaki je la....ye la spa leh thn,lau diorg gdh2 tbe2 jer bos aku ni hangin 1 bdn so lpskn amarah 2 kt pekerja2....tenison beb!

so ape yg aku nk rumuskan kt cni, dont judge book by this cover......
aku tabik spring kat ibu2 tunggal yg berjaya membesarkan anak2 sehingga berjaya tnpa mengharapkan lelaki..namun,lelaki mungkin tdk dpt melakukan begitu kalo ada pn mungkin xramai krn setiap kejayaan lelaki ada wanita di belakangnya tapi setiap kejayaan wanita ada anak-anak di sisinya...wanita sesungguhnya sangat istimewa...

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

0 PESANAN PENAJA:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi