Friday, December 19, 2008

TRIP TO PANTAI KERACHUT

KENANGAN DI PANTAI KERACHUT
ASSALAMUALAIKUM....

Aku baru blk dr PANTAI KERACHUT kat PENANG. Memang memenatkan gk ar sbb kita orang yg seramai lbh kurang 50 orang tak naik bot tp mendaki melalui taman negara. Penat siot.. Pancit gk ar coz dh lama aku xbuat aktiviti yg mencabar cm 2. Kami dibahagi mengikut kumpulan masing2 dan ahli kumpulan aku seramai 6 orang.
Dalam perjalanan utk mendaki tu tbe2 ada la beberapa ekor askar hutan a.k.a kera @ monyet dgn muka garang memandang kami dengan sadisnya. Cuak gk ar takut kena gigit. Dak laki dalam kumpulan aku tu pn lari ms da sekor monyet tu dtg menghampiri. Kawan aku yg sorg tu dh terjerit2 dh. Memang cuak abes la. Nasib bek xjadi pape lau x haru biru gk ar.

Setelah penat berjalan akhirnya sampai la gk kt sn. Lepas mendirikan khemah kami buat la aktiviti pape yg patut. First day kt sn memang tension gk ar rasa nk blk pn ada. huhu... Tapi lama2 ok ar best bangat..fasilator pn ok. Suasana kat sn pn cantik, tenang gk ar hati ni. Line tepon kat sana mmg kurang ok sket kena pndai2 cari ar... Beruang DG yg warna kuning tu pun xleh smpainya. Tenggelam dalam laut kot xpon jatuh dlm gaung ataupun diserang oleh askar2 dlm hutan tu. hahaha... Dan aku berjaya membuktikan yg aku boleh hidup tanpa telefon.

Dalam kem ni, banyak gk ar yg aku pelajari. Banyak kesedaran yg aku dpt dan banyak gak la bakat-bakat terpendam yang dapat di lihat dalam kem ini. Pengalaman ni la yg paling berharga. Memang enjoy habis la...
Dan yang paling xdapat aku lupa, kami kena wat persembahan dan kumpulan aku dpt no 2 malam tu. Memang kumpulan lain pon sempoi2 gak ar persembahan sampai aku gelak tak ingat dunia la malam tu walaupun gelak cm 2 xelok sgt tp nk wat cana aku ni jenis ske gelak. Tugasan yang paling best sekali bila kena nyanyi lirik lagu jentik-jentik ikut kreativiti masing2 ar nk guna rentak mcm mn pon. macam2 gaya dpt dilihat. Lawak abes... Lirik dia lebih kurang cm ni...pastu kena ulang banyak kali ar syaratnya xleh tmbh lirik lain...
jentik, jentik, jentik
jentik jantan jentik betina
bertakung dalam air
membiak menjadi nyamuk
X sangka lak geng-geng MPD CG ni ramai yg kreatif. Gelak besar aku malam tu tgk gaya-gaya diorang. Yg lupa lirik ada, yg dikir barat ada sambil ketuk2 baldi, yg bersilat ada, pendek kata macam2 ada.........Ni la kenangan yg xdapat aku lupakan... Sapa2 yg tak p ri 2 memang rugi la...




BERGAMBAR BERAMAI-RAMAI MASA SAMPAI KAT KAKI BUKIT


2 comments:

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi