Thursday, January 8, 2009

2008 DALAM KENANGAN

Baru-baru ni ada org cakap blog aku ni blog pasrah..hahaha..Bkn apa sbb byk luahan hati aku kat cni. Itulah aku. Aku xpandai nk meluahkan apa yg terpendam kat hati aku ni kat org jd aku luah je apa yg aku rasa nk luah kat blog aku ni.

Lagipun xramai yg tahu kewujudan blog aku ni hatta kwn2 sndiri. Hanya org yg xkenal aku ataupun org tertentu sj yg tahu. Itupun klo ada org nk tau kehidupan aku mcm mn. Nak baca ke tak terpulang la.

Cuma kadang2 aku perlukan pendapat org yg baca blog aku ni dlm setiap entry aku yg kadang2 aku sndiri keliru nk buat keputusan. Tapi aku tak memaksa pn. Terpulang la pd korang.

So hari ni aku nk story sket pasal suka duka aku sepanjang thn 2008. Memang tahun 2008 penuh tragedi dlm hdp aku. Tapi alhamdulillah aku masih kuat dan tabah nk hadapi semua ini. Aku senaraikan suka duka aku sepanjang thn 2008.

  • Kekasih yg aku sayangi yg berjanji nak bahagiakan aku dan jaga aku telah meninggalkan aku tanpa sedikit pn penjelasan. Dia senyap mcm tu ja mcm aku ni tak pernah wujud. Dia tinggalkan aku terkapai-kapai sorang diri sedangkan kami tak pernah pn bergaduh apatah lg aku nk menyakitkan hati dia. Sedangkan dia berjanji nk jaga aku dan bahagiakan aku. Dia pergi mcm tu saja lps kami cple selama setahun lebih. Sampai sekarang aku tak tau sbb apa dia buat mcm tu kat aku.
  • Keadaan aku ms tu betul2 teruk. Setiap malam aku menangis smbil panggil nm dia. Aku peluk patung spongebob yg dia bg. Apa yg aku buat hanya menangis dan menangis. Tapi bila siang hari,keadaan aku mcm biasa. Mcm xada apa-apa yg berlaku. Aku masih boleh tersenyum di dpn family dan kwn2 aku. Aku paksa diri aku supaya tak menangis dpn diorang. Biar aku sorg yg menanggung kesedihan itu. Tapi alhamdulillah kawan2 aku setia menemani aku. Tak pernah tinggalkan aku. Perkara ni betul2 membuat aku serik utk bercinta lg. Aku takut utk merasa kecewa. Aku tak tabah lg nk hadapi ni suma utk kali ke2.

  • Selepas tu aku dapat tawaran ke USM. Memang aku gembira sangat akhirnya aku berjaya gk melangkah ke universiti buat ijazah lak tu. Tapi sayang dia xada nk sm2 berkongsi kegembiraan ni dgn dia. Tapi aku tak kisah. Aku masih ada keluarga dan kwn2 yg banyak sokong aku selama ni. Dan hati aku mulai pulih sedikit demi sedikit.

  • Konon2 bila msk USM ni selain belajar nk cari sorg pak we. hahaha..Akhirnya aku knl sorg dak ni. Dak kdh gk. So cple la kejap. Pastu putus sbb aku dpt tau dia men kayu tiga. Ms tu mcm nk sepak jer muka bdk tu. Kalo jumpa pn naik menyampah walaupun dia berkali-kali mnta maaf kat aku. Mula2 memang xnk maafkan tp bila aku dgr ceramah yg kata "org yg paling hebat di dunia adalah org yg dapat memaafkan org lain." Jd aku pn sms dia gtau yg aku maafkan dia. Pts lg..

  • Sebelum tu aku cple ngan dak UPSI jap. Knl masa interview utk kos social work kt USM ni sblm dpt tawaran USM. Tapi aku dpt USM dia dpt UPSI. Jadi la percintaan jarak jauh. Tapi pts gk sbb dia kata xtahan rindu. Xtahan nk dk berjauhan. Kecewa lg.

  • Sampai sekarang aku solo. Tapi ada seseorang tu minta cple ngan aku. Berkali-kali gk dia minta dan akhirnya aku setuju. Tapi smpai sekarang aku xyakin dgn diri dia dan juga aku. Aku takut nk kecewa lg. I'm not ready yet..Dan aku amik keputusan nk berkawan biasa sj. Tapi dia msh blm bg persetujuan. Betul ke tindakan aku ni? Aku semata-mata takut utk kecewa lg smpai aku tak berani nk menjalin hubungan yg lbh serius? Betul ke keputusan aku ni????

Ni lah rentetan kisah hdp aku sepanjang 2008. Semuanya berkisar pasal percintaan. Huhu.. Kalo ikutkan byk lg nk tulis tp aku nk kena g kelas lak ni. Pada sesiapa yg membaca entry ni tolong gtau aku betul ke keputusan aku ni? Aku perlukan pendapat korang....


4 comments:

  1. haih..sepanjang 2008 bnda nih jer ker berlaku dalam hidop ko?
    gila bosan
    haha

    ReplyDelete
  2. berani bercople ng dye !!
    hidup sll da rintangan..
    kta plu mghdapipnyer .. b brave ..
    mb he is ur true love ..
    lau da gagal lg brni face it ..n anggap as pengajaran .. ^^ u can do it .. gambateh ..

    ReplyDelete
  3. hans:-ni je la..mmg agak bosan tp pnh warna warni..hehe..

    pass byer:- thanks..ape yg penting keberanian right?? yes, i can do it!!

    ReplyDelete
  4. Salam..hehe..baru terbaca posting ni..
    All about love..
    Hmm..awk akn tau bila awk dh jumpa "da rite one"..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi