Sunday, January 11, 2009

BOSAN YANG MEMBOSANKAN

Bosan! Bosan! Sangat bosan. Kehidupan yg sgt membosankan. Aku ramai kwn. Hidup Aku penuh warna-warni dan kesibukan yg melampau tp aku msh merasa bosan. Kenapa? Entah..

Aku dh fikirkan pasal yg satu itu. Aku tak ingin lg terlibat dgn yg satu itu buat ms ini. Bukan aku takut. Tapi aku belum bersedia lg. Maafkan aku wahai perasaan sbb aku terpaksa korbankan kau. Aku cuba memberi peluang tp aku xnk lg hipokrit dgn diri aku sndiri. Aku belum bersedia.

Agak bosankan? Itulah hidup aku. Memang aku sorg yg ceria. Agak peramah dan senang berkawan dgn sesiapa sahaja tp di sebalik semua itu ada satu lg ruang kosong yg melingkari hdp aku. Ruang itu menentukan apakah fungsi ruang-ruang yg lain dlm kehidupan aku.

*tarik nafas

Bosan lagi.. Biarlah..Aku sdh membiasakan diri hdp dgn kebosanan walaupun aku bkn seorang yg membosankan. Orang lain selalu mempersoalkan "tak boring ke"? Tapi aku dh biasa la.. Aku terpaksa membiasakan diri. Aku terpaksa.

Dalam jiwa yg cedera, aku tak ada pilihan lain. Dalam takut yg menakutkan aku juga tiada pilihan lain. Aku terpaksa. Dalam hidup memang banyak pilihan. Setiap pilihan menentukan ke mana arah tuju kita. Tapi aku tak banyak pilihan. Mungkin ini pilihan terbaik bg ku buat ms ini.

Biarlah ia berlalu mengikut peredaran masa yg bergerak. Secara semulajadi. Itu lebih baik bukan? Walaupun aku selalu mengeluh kerana bosan biarlah. Walaupun aku tiada yg satu itu biarlah. Hanya aku yg tahu isi hati sebenar. Aku ingin dan sedang mencari my true love.

Memang aku agak pemilih orangnya. Biarlah. Tak salah memilih org yg kita rasakan terbaik utk diri kita. Yg boleh membahagiakan kita dan kita turut akan bahagia bersamanya. Tak salah bukan?

Bukan rupa yg menjadi ukuran. Cukuplah manis dipandang dan yg penting ada janggut. Hehehe.. Kenapa memilih yg berjanggut? Sebab bg aku org yg ada janggut sangat manis dipandang. Lg pula itukan sunah Rasulullah..

Aku suka lagu munajat cinta. Bait-bait lirik itu bagaikan menunjukkan isi hati aku. (jiwang la plak) huhu...Try la dgr..

Munajat Cinta

Malam ini, ku sendiri,
tak ada yang, menemani,
seperti malam-malam,
yang sudah, sudah

Hati ini, selalu sepi,
tak ada yang, menghiasi,
seperti cinta ini,yang s’lalu, pupus

[Chorus:]
Tuhan kirimkanlah aku,
kekasih yang, baik hati,
yang mencintai aku,apa adanya

Mawar ini, semakin layu,
tak ada yang, memiliki,
seperti, aku ini,
semakin pupus

[Chorus]

[Interlude]

[Chorus] (x2)

Post a Comment

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

0 PESANAN PENAJA:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi