Saturday, January 3, 2009

TAKUT YANG MENAKUTKAN

Selangkah lg kehadapan. Kadang2 aku terpikir kenapa dlm diri aku msh ada lg ketakutan utk yg satu itu?? Ketakutan itu kadang2 membuat aku alpa. Alpa tentang yg satu itu.

Aku sebenarnya penakut. Takut utk bermula semula. Takut utk yg satu itu. Aku memang penakut. Aku takut seandainya aku mempunyai harapan, harapan itu akan hancur lg.. Biarlah ianya trs menjadi ketakutan buat aku.

Tak wajar rasanya dlm umur yg kian menghampiri 21 aku msh takut utk yg satu itu. Argh!! Biarlah. Aku masih muda kan?? Muda la sangat..Org len umur baya aku dh nk msk 2 orang ank. Ah.. Itu org lain. Ini aku. Hidup aku.

Perlu ke harapan? Perlu ke utk yg satu itu? Aku buntu!! Aku masih lg mcm dulu walaupun skrg sdh beralih tahun. Tahun baru semestinya. Aku takut. Perlu ke ketakutan itu mengganggu hidupku? Entah...

Dan semalam aku terus berfikir. Fikir dan fikir. Tapi tiada jawapan utk itu. Yang ada hanya kisah2 lama yg aku ingin lupakan. Cukuplah kenangan yg maha dasyat itu. Ya sangat dasyat sehingga membuat jiwa ku mati. Hilang sudah senyuman ku.

Aku masih lg berfikir.. Aku keliru. Keliru dgn apa yg berlaku. Kaki aku baru selangkah ke hadapan dan kadang2 aku terpikir ingin berpatah balik. Ingin menarik kaki yg melangkah itu semula. Tapi mustahil. Kerana kaki yg melangkah itu sudah meninggalkan kesan tapak kaki.

Buntu! Keliru! Prejudis!

Apa yg harus aku lakukan utk mendapatkan semula keberanianku?? Apa yg perlu aku lakukan? Tolonglah aku. Aku takut. Sungguh! Ketakutan itu sgt menakutkan. Aku takut utk yg satu itu.

Aku tahu hanya aku yg boleh tolong diri aku sendiri mencapai keberanian pd yg satu itu..

Lalu aku terus melayan perasaan dgn lagu2 yg membuai perasaan....

HANYA PADAMU-QIARA
Hanya pada mu
Ku serahkan segalanya
Kau bertakhta di nurani
Anggun cinta mu abadi
Hanya pada mu
Pertama dan yang terakhir
Pohon cinta ku merendang
Disirami kasih suci

( korus )
Jiwa ku dipalu gemersik tak terkira
Hampir ku terlena dalam belaian mu
Cinta mu selembut sutera menjadi saksi kasih ku
Tiada dua hanyalah satu kau yang ku cintai
Sekelumit cinta sekurun kerinduan
Ku rempuhi ranjau duka
Membara sehangat api
Terhapus sepi di hati ku
Seulas bibir mu kelu tidak berkata
Namun ada sesuatu
Nurbisa dari mata mu
Terpancar cinta yang sejati

Ulang korus

Awan yang berarak saujana membiru
Cerahlah wajah mu di rimba sendu ku
Menjadi hamparan cinta suci

3 comments:

  1. kenal dulu kekuatan yang kau simpan dan malu untuk kau lepaskan...

    ReplyDelete
  2. bagi saya hidup sekali je. cuba lupakan ketakutan untuk berani ke hadapan. =)

    ReplyDelete
  3. aku pentoi:-

    kenal kekuatan yg aku simpan dan malu utk aku lepaskan
    biar hati sering memikirkan,
    namun masih tiada jawapan

    nasihat akan ku jdkan panduan,
    biar tak pndai namun msh ada harapan,
    harapan yg penuh pengharapan,
    walaupun takut tp msh ada keberanian.

    terima kasih hanyalah satu ucapan,
    tapi kata2mu tetap akan ku simpan,
    biar ramai yg menekan,
    kekuatan akan ku simpan dan malu utk aku lepaskan.

    syafiqah:- utk melupakan ketakutan bukan mudah memerlukan ms utk keberanian...tp hdp hanya sekali akan ku bina keberanian utk kehdpn...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi