Thursday, February 26, 2009

LAYAN JE LAH......

**Tajuk kat atas tak ada kena mengena dgn entry. Aku tak tau nk tulis tajuk apa so layan je lah..

Seperti yang sedia maklum aku balik alor star hari ahad yg lepas (22 Februari) akibat tak tahan sangat rindu kat adik kecik aku tu Puteri Qistina Syakira. (kakak yang penyayang kan aku?? huhu...)

Lagipun dah sebulan tak balik. Pitih pon semakin kureng sbb tu kena balik gak...ngeh3.. Aku balik sorang-sorang jer dari Penang ke AS dengan membonceng motorsikal. Berani tak aku??? Nak balik punya pasal lautan api sanggup ku redahi kunun-kununnya la....

Bertolak lebih kurang pukul 9 lebih sampai kul 11 pagi. Lebih kurang sejam setengah gak la.... Memang kebas seyh...Non stop lak tu...Tapi sampai highway Gurun aku kuar ikut situ terus balik umah tok aku kat Yan. Rindu ooo.....

Sampai Yan, aku lepak kedai tok wan aku dulu. Memang depa terkejut gak la tengok kemunculan aku yg tak disangka-sangka tambah naik motor sorng2....Bila dh ngntok blk umah tok tdo lps zohor. Letih siott!!!

Petang dalam kul 6 aku tingat kat puteri lak. Terus siap-siap nk balik AS. Tapi aku singgah kedai tok wan aku dlu. Kebetulan wan dgn tok aku tak ada. Mak chaq aku suruh tunggu depa balik. Bila depa balik tok aku tak bg balik AS. Lagipun depa siap beli ikan dgn ayam lagi nk masak feveret food cucu kesayangan depa ni..hehe...

Aku pon tak sampai hati nk balik so esok je la balik. Esok bila sampai AS, aku terus pi umah pengasuh puteri amik dia. Macam tak sabaq-sabaq kan nk jumpa puteri??? Rindu gila wehh..... Puteri pon macam faham2 kakak dia jarang balik bukan main manja lagi dgn aku. Tak berenggang langsung. Malam tu siap dia tdoq lewat lg. Tak penah2 cm tu. Mata dh layu pun nk main lg dgn aku.

Esok pagi tu lepas umi ngan walid aku p keja aku pun siap2 nk blik. Puteri aku yg kena anta umah pengasuh. Lps bg dia mandi n bg dia pakai baju lawa2 aku pon p anta umah pengasuh dia. Aku bg dia ddk dalam raga motor.

Masa kt umah pengasuh. Aku pon cium n pelok puteri puas2. Ye la kn bila nk blk lg xtahu la kn? Bila aku babai puteri tiba2 dia sebek. Nak nangis. Aku pon tiba2 rasa sebak lak. Tp nk buat cna nk kena blk gk. Puteri nk nangis. Dia tengok aku dgn muka sedihnya sambil babai aku. Aku pon cepat2 blah lau tak nangis nanti wooo....silap2 haribulan xblk aku.

Masa otw blk kat plaza tol mana tah tiba2 ada roadblock. JPJ tu!!! Aku lak sejak dpt lesen ni tak penah lg kena tahan. Dengan bangganya tunjuk lesen kat JPJ tu..hahaha...ciwi ja.... Bangga weh kena tahan.....hahaha......tak bleh blah....

Alhamdulillah selamat gk sampai USM. Yg xbestnya sampai2 dh ada keja nk kena buat. Ha baru sehari aku tak ada depa dh kelam kabut dh. Mana taknya aku setiausaha, suma surat psl citrawarna ada kat aku..haha...nasib la.....


Tu la, bila ada kat depan mata tak mau hargai bila dh tak ada baru nk kelam kabut....So, hargai la setiap insan yang anda sayang termasuk kwn2 anda walaupun kadang2 bg kita benda tu remeh tapi bila dia dh tak ada, nk menyesal pon dh tak guna

2 comments:

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi