Thursday, February 26, 2009

MENJADI ATAU MENCARI?????

Aku nak berkongsi sedikit mengenai soleh dan solehah. Petikan ni aku dapat dari saudara Yasir sahabat aku yang YM aku. Thanks ya??

"Maka jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh.

Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan.

Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumahtangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI........"

**Renung-renungkanlah....Pilihan di tangan anda. Adakah anda ingin MENCARI ataupun ingin yang MENJADI??

6 comments:

  1. hah apa lgi,,menari atau mnjadi??dah asyik sgt kt xdda bf,,hihihi,,smbl mnjadi kna la mncari,,xkn dia nk bgolek mai kot,,

    ReplyDelete
  2. nana: menari ke mencari?? konpius la plak??
    huhu....

    **kena seimbangkan dua-dua kowt.. kowt??

    ReplyDelete
  3. sebelum kita mencari bnda tu,kita mesti menjadinya dulu,macam buat baik di balas baik..huhu~
    btul tak kakak?
    semlm tk g wus ae..
    lalalal~

    ReplyDelete
  4. ops typing error,,haha,,besa la mamun2 aku mnaip,,xpala slmat seimbangkan ek,,yes arini aku nk blk aloq staq,,jom hangout sm2,,

    ReplyDelete
  5. wahir: betul3x...(ala2 upin n ipin)

    hehe...

    **err...xg pon..ponteng sbb nk tgk keliwon kih3....

    ;P

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi