Wednesday, February 18, 2009

SAKIT YANG MENYAKITKAN

Penatkan berpura-pura tabah depan orang lain?? Penatkan pura-pura yang kita ni kuat semangat di depan orang lain sedangkan hakikatnya kita sering tersenyum dalam tangisan.

Malam ni hajat aku tercapai. Kalau dulu aku ingin menangis dengan sungguh-sungguh tapi aku tak dapat nak menangis tapi malam ni, aku dapat basahkan mata aku dengan air mata. Aku dapat menangis dengan sungguh-sungguh. Aku luahkan perasaan dengan menangis sebab itulah ubat segala kesakitan.

Aku sangat sedih. Sedih dengan seseorang yang mengaku sahabat tapi mempermainkan kepercayaan aku pdnya. Sangat sakitkan??? Rasa mcm di perbodohkan oleh 2 orang yg bernama sahabat.

Sangat menyedihkan bagi aku. Sangat sakit dan kesakitan itu betul-betul menyakitkan. Lebih sakit dari ditusuk sembilu tajam. Sangat sakit!!!!! Dan aku sangat sakit!!!!

Sejak dia pergi, masalah datang bertimpa-timpa dalam hidupku. Sudah 2 tahun aku mengharungi semua tu seorang diri. Aku tabahkan hatiku. Aku kuatkan semangat nk hadapi semua ini. Aku keraskan hati ku supaya aku tak mudah lg terluka.

Tapi akhirnya aku kalah dengan perasaan sendiri. Aku sejujurnya tak kuat nak hadapi semua ini seorang diri. Aku menjadi seseorang yang bukan diriku. Pendam segala masalah yg datang. Tak berani nak luahkan krn takut orang lain tahu yg sebenarnya aku tak kuat seperti yg disangkakan.

Aku benci aku yg itu!! Dah berkali aku bisikkan dalam diri walau apa pun yg terjadi aku mesti tabahkan diri. Aku mesti kuatkan semangat tapi kenapa mlm ini aku harus menangis??????

Aku dah kalah.

Di mana dia saat aku memerlukan kekuatan darinya?? Adakah masih memandang rembulan yang sama?? Aku perlukan kau sekarang. Aku dah tak kuat. Aku hampir-hampir tersungkur. Tolong Bantu aku untuk bangkit semula….

Aku perlukan tangan yang akan menghulur membantu aku untuk bangkit semula……

5 comments:

  1. Seorang SAHABAT aku pernah beritahu bahawa:
    LIVE IN CALM, LOOKING FORWARD TO THE END..

    Bila difikir sedalamnya, memang benar kata2nya.

    TERUS TABAH!

    ReplyDelete
  2. hidup terlalu singkat untuk kita terus berduka. jadikan luka semalam sebagai kekuatan esok. teruslah bernafas untuk mereka-mereka yang memerlukan kita..

    ReplyDelete
  3. nih ko gaduh dgn saper plak dah???

    ReplyDelete
  4. “Mengapa kami tidak akan bertawakal kepada Allah padahal Dia telah menunjukkan jalan kepada kami dan kami sungguh - sungguh akan bersabar terhadap gangguuan - gangguan yang kamu lakukan kepada kami. Dan hanya kepada Allah saja orang - orang yang bertawakal itu berserah diri” (Surah Ibrahim : 12).

    ReplyDelete
  5. wahhh...nie xleh nyanyi lagu dangdut lagi nie....kne nyanyi lagu sedih2 je nie...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi