Tuesday, March 3, 2009

CANTIK KE?? TEPUK DADA TANYA IMAN

CIRI-CIRI IBU MITHALI


Gemok? Gemok itu cantik ke? Ramai yang cakap rupa tidak penting tapi yang penting hati budi. Iye ke?? Tapi rasanya itu ayat lebih kepada penyedap hati. Ada ke lelaki yang pandang perempuan gemok???

Mereka hanya memandang wanita-wanita yg bertubuh genit yg bertubuh langsing sahaja untuk dijadikan pasangan. Namun bibir sering mengatakan tidak memilih rupa paras dan lebih mementingkan hati budi. Tapi apa yg terucap di bibir berjalan seiring ke dengan perbuatan??

Ramai orang yang gemok berasa sangat rendah diri. Ramai juga yang malu untuk bergaya. Jadilah mereka insan yg sering ditindas atas kerendahan hati mereka. Ramai juga golongan yang suka menghina mereka dgn kata-kata yg kesat. Mereka juga sering dianaktirikan.

Kalo di sekolah rendah, mereka sering jadi bahan ejekan budak-budak yang masih tidak matang pemikiran mereka. Ada juga golongan ini yg menjadi pendiam dan susah untuk bergaul. Mereka tiada keyakinan diri.

Bagi aku orang yg gemok ni sangat comel. Mereka juga baik hati. Mereka tahu nak menjaga hati orang tidak seperti gadis-gadis yg perasan diri mereka "hot" yg berjalan dengan sengaja menggoyang-goyang pinggul untuk tatapan lelaki. "Hot" ke tu???? Macam hampeh kan????

Dulu aku juga mengalami masalah berat badan. Orang cakap agak berisi. Dan yg paling ketara adalah pp aku yg chubby ni.. Dulu tengah bahagia. Tambah masa tu pak we aku suka sangat belanja aku makan. Kalo kuar mesti makan. Makan pulak yg hebat-hebat yg mengandungi banyak lemak. Dan berat badan aku naik dgn mendadak.

Bila berat badan aku dh naik, mula la dia complain tp dia juga yg rajin sangat belanja aku mkn yg sedap2. Aku tak sedar sangat pasal perubahan bentuk bdn aku. Cuma kat pp jer nampak sgt. Bila aku tengok balik gambar masa dulu-dulu dgn masa sekarang barulah aku perasan. Gemok juga aku dulu-dulu erk???

Sekarang ni chubby sket2 jer kowt. Ada ke orang nk org chubby ni??? Dah mentaliti orang kita sering melihat yg cantik-cantik jer dan sejujurnya begitu juga aku. Tapi bukan dalam memilih pasangan. Sebab bila kita semakin dewasa, kita akan berfikir dengan lebih matang dan kecantikan atau ketampanan bukanlah jadi keutamaan lagi.

Kalo dulu masa budak2 ye la kan nak cari yg hensem2 jer kadang2 diri sendiri tak sepadan dengan apa yg kita nak. Nak yg cantik-cantik, hensem-hensem tapi diri tu cantik ke? Hensem ke?? Tengok bebudak sekarang dh la. Kadang2 rasa lawak la gak tengok budak2 skrg ni. Orang kedah kata GANYAQ lagi haha...Macam-macam...

Aku ada sorang kawan lelaki. Dia ni kurus, tinggi. Tapi taste dia semua popuan yg berbadan besar. Yang chubby. Dan semua orang yg penah jadi awek dia semua golongan yg chubby. Aku pernah cakap kat dia kalaulah ramai lelaki kat dunia ni macam hang mesti depa ni xyah risau pasal jodoh dh.

Yela, lelaki kan? Kita boleh menghalang apa saja tetapi bukan pandangan mata mereka. Sebab tu lelaki kalo berjalan ngan awek pon leh lg dok tengok popuan lain. Haihh...

Kesimpulannya, gemok ke kurus ke, cantik ke kurang cantik ke bukan jadi persoalan lagi pada zaman sekarang ni. Sebab semua tu tak kan kekal lama. Kalau muda-muda cantik berkedut juga nanti kalau tua. Sama jer suma. Yg kurus lak kalo dh kawen beranak pinak gemok juga nanti.

Apa-apa pun tepuklah dada tanya iman..

**Pstt...gambar tak ada kena mengena dengan entry....


8 comments:

  1. Hehe. Sape member ko tu ek?
    Taste dia sama mcm ak..
    Ak suke yg chubby..sbb ak ni kurus orgnye..
    Dia kurus tak?

    Agaknye org kurus ni suke yg chubby kot...hehe

    ReplyDelete
  2. azym: aku chubby kire kau suka aku la ni erk??

    lalala.....

    ;P

    ReplyDelete
  3. orang gemuk memang selalu dihina....
    faham2.....

    ReplyDelete
  4. aku pon nk kurus kan bdn,,huhuhu,,gemuksss aku nih,,adoi la nsh dah da bf,,tp btol la bf aku cekeding nak mampus,,hahaha,,

    ReplyDelete
  5. nana: hahaha..kutuk bf sndiri....

    cekeding2 pown hg sayang gak....

    kui3...

    ;P

    ReplyDelete
  6. Cantik bukan dari segi rupa luaran je. Rupa luaran boleh hilang bebila je. Tapi kalo cantik dalaman kekal hingga akhir nyawa.

    Aku xkisah chubby ke ape. Yang penting bahgia

    ReplyDelete
  7. ~0~: betul3....

    yup yg penting bahagia....

    tapi rambut sama hitam hati lain2...

    **psst...ssh nk cari org rambut htm skrg ni..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi