Saturday, July 4, 2009

BILA TIBA MUSIM BUAH.....(KHAS UNTUK SESAPA YG JARANG JUMPA BUAH)

Sekarang dh tak bz. Sudah boleh berblogging macam biasa. Dah ada kat USM pon... Aku bawa buah manggis datang cni ada la dalam 2 plastik besaq. Tak masuk lagi buah durian. Hehehe...

Mentang-mentang la musim buah sekarang habis semua buah nak bawa mai cni. Hihihi... Habis tu kalo dah ada dusun tu tak leh cekedut, kena bawa buah utk kawan-kawan kan..Kalo cekedut Tuhan marah.... Tahun depan takut pokok tak mau berbuah dh...Huhuhu...

Tadi adik-adik aku hantar kat USM. Umi dengan walid aku tak ada g Melaka. Lawan games apa tah untuk jabatan diorang. Main sukan MAKSAK kt Melaka.

So adik2 suma tinggal kat aku termasuk la si puteri. Segala kencing berak budak kecik itu aku yang basuh tau. Agak-agak kakak mithali tak aku?? Boleh kahwin dh kan? Hahaha..*gedik nk kawin pulak kn??

Berbalik pada buah durian tadi, disebabkan terlalu banyak sangat aku bawa, so cik gadis manis yg baik hati ini pon telah bagi sedikit durian pada kerani di pejabat semasa mendaftar tadi *agak-agak berbau tak pejabat tu??*

Cik gadis manis ni juga telah bagi durian pada mak cik nasi kat kafe *dengan harapan dapat makan nasi free nanti hehehehe..* Keja pikiaq nak makan ja.. Badan dh naik tak sedaq-sedaq habaq lagi...

Baik hati tak aku ni??? Ngeh3..... Petang ni nak jamu kawan-kawan aku makan buah pulak. Tapi penat la kena usung plastik tu banyak2.. Bilik aku jauh kot kat tingkat 2 tapi duduk hujung dunia.. *
dasar pemalas kot * Huhuhu...

Jom layan pic buah kat bawah ni.....Korang amik bau dalam blog ni cukup la... Hihihi...


Banyak kan?? Ni semua buah durian segar dari ladang.
Baru luruh dari pokok.. Banyak kan??





Ni sebahagian buah manggis jer dalam raga moto aku.

Yang lain-lain duduk dalam guni..

Amacam?? Teringin nak makan tak?? Kalo nak cepat-cepat masuk meminang aku hahahaha...

**Lepas makan durian tu jangan lupa gosok gigi dan jangan sendawa depan orang. Sebab apa? Paham-paham sendiri la... Dan yang paling penting jangan kentut depan orang nanti bau durian keh3....


10 comments:

  1. Warghhhh,

    bnyk kali org nk send komen tak dapat...makan hati nih!!!

    ReplyDelete
  2. Apapun

    durian tu, tlggggg la jgn tnjuk kt sini..

    Kalo nak tnjuk gak, bak la sikit..Jangan ar lokek2...Kang tak bermusim taun depan..

    Asik bagi mak cik kantin jek! Mana aci!!

    ReplyDelete
  3. aryyani,

    akak nak erk??

    amik bau dlm blog jdi la hihihi...

    jauh la nk bg, kalo nk pos pon agak2 pejabat pos tima tak org nk pos durian???

    ReplyDelete
  4. banyaknya buah..
    siap susun lagi tuh..
    mentang mentang la buah gunung..

    hehe

    ReplyDelete
  5. azrie,

    tanah kat yan memang subur....

    kena susun la baru senang nk pilih

    hihihi...

    ReplyDelete
  6. daripada ambik bau je...baik aku beli cekelat rasa derian.

    ReplyDelete
  7. aisehhh..
    akak pon nak tunjuk doyan gak..
    tapi ntah kenapa arr..
    takleh nak upload gamborr..
    huhu!

    blogsepot jeless arr tu akak aderr doyann..

    ReplyDelete
  8. one zaba,
    kalo kek rasa derian pnh makan x??

    ReplyDelete
  9. Pergh..banyaknye..bleh buat jual nih..

    ReplyDelete
  10. HOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH???????????
    dem!!!!!
    jeles!!!!

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi