Thursday, July 16, 2009

CERITA-CERITI-CERITERA

CERITA PERTAMA:

PTPTPu tak masuk lagi. Gila kot dah nak dekat 3minggu. Ingat aku ni anak datuk ker??? *emo* Bukan aku sorang saja rasanya kebanyakan student tahun 2 di seluruh IPTA negara pon macam tu. Bila la nak masuk kesian kot kat kami ni. Hari-hari makan roti jer...


Apa yang akan membuat aku stress adalah bila tak ada duit. Tak kan la nak harap kawan-kawan belanja jer kot??? Tak kan asyik nak meminjam jer??? Nasib baik adik aku yang kat UITM Arau tu baik hati sudi gak bagi kat aku pinjam duit. Nasib baik dia dh dapat PTPTPu. Tu pon tak banyak mana sangat.

Nak beli buku lagi. Haihh...stress stress....Tak kan nak cari part time job?? Aku dah la bz ngan macam-macam aktiviti kat USM ni.. Achhannnaaa ni???

CERITA DUA:


Aku mungkin akan mula bz nanti. Assigntment pon dah banyak ni. Dan ada sesuatu yang mungkin akan buat aku lagi bz. Buat sementara ini biarlah aku rahsia kan dulu sampai la perkara tersebut benar-benar menjadi kenyataan. Cuma aku tak tau la kehidupan aku lepas ni macam mana?

Takut tak ada life pulak nanti huhu...Ye la kan kalo aku dah start sibuk buat sesuatu benda memang benda-benda lain letak tepi jer. Tapi study tetap diutamakan. Lagipun sem ni banyak projek yang nak kena buat.


MUKA KELETIHAN DAN MATA YANG TAK CUKUP TIDUR.

MUNGKINKAH KEADAAN AKU NANTI AKAN MCM NI LAGI??



CERITA TIGA

Sabtu ni aku ada program di Kg. Melayu,Air Itam Pulau Pinang. Jadi sukarelawan untuk PROGRAM MAJLIS SUAI KENAL BERSAMA AHLI JAWATANKUASA PUSAT AKTIVITI KANAK-KANAK kg tersebut. Ada macam-macam aktiviti yang dijalankan kat sana. Kalo rajin nanti aku uploadkan gambar.


CERITA EMPAT

Aku juga sedang menguruskan dan akn bermain futsal untuk pertandingan SATU MALAYSIA KOSMO VARSITI FUTSAL 2009 kat USM ni yang akan berlangsung pada 25-26 Julai 2009.

Sekarang ni tengah cari pemain untuk team aku. Kalo ramai maybe aku hantar 2 team. Insyaallah mudah-mudahan semua ni berjalan dengan lancar.

Bagi aku, kalo buat sesuatu benda tu biarlah bersungguh-sungguh dan sampai berjaya. Kalo pon tak menang nanti at least kami mencuba. Itu saja prinsip aku. Simple but nice =)



CERITA TAMAT


19 comments:

  1. PTPTPu mmg mcm tu. Mintak hutang kemain laju.

    ReplyDelete
  2. mmm.. nasib jadi student , memang la gitu
    dulu2, akak ada tabung kecemasan ngan sahabat2 kat rumah...
    so time tak dapat duit.. kami orang guna duit tu utk msk n makan, selalunya makan nasi, lauk sadin n telur goreng la...itu la menunya tiap2 hari, lebih sikit, goreng ikan bilis...

    ReplyDelete
  3. mintak sehelai baju futsal puan pengurus

    ReplyDelete
  4. mintak la kata mak bapak....kira pinjam la dulu. dah kerja sok...bayar la balik.

    ReplyDelete
  5. DIK AN,
    2 la psl..
    nama pon PTPTPu..
    Haihhh........

    ReplyDelete
  6. a kl citizen,
    ok la tu leh msk,
    sy dok asrama, xda dpur nk msk, barang lektrik lak xleh bawa...

    haihhh...

    ReplyDelete
  7. ber_uwang...
    saya cik la hehe..
    merangkap pengurus dan pemain...

    ReplyDelete
  8. ONE Z,
    Budi mak bapak xleh dibayar dgn wang ringgit

    **malu nk minta kat mak bapak

    ReplyDelete
  9. errr semoga berjaya main futsal tu... kasi gegar!!... huhuhu

    byk betul cerita... huhuhu

    ReplyDelete
  10. Naqeeb L,
    Makaseh....

    =)

    cerita? macam2 ada...

    ReplyDelete
  11. alaaaahaii..
    ciannyerr tuu..
    makan roti jerr yerr..

    tu laaa.. kalo dkt ngan akak kan beshh..
    lehh larikk jap lunch kat umah akak..
    huhu!

    ReplyDelete
  12. mata maksu pun sembap ni, lately ni selalu tidur lewat, sbb baby w berlatih futsal kat hall kat umah ;(, huhuhu

    ReplyDelete
  13. ciannya kwn aku sorang nie. LoL faham cmner stress bila xder duit..
    memang giler ar..
    nway, dlm seminggu dua lg dapat ar tue..
    pas tu ble makan banyak2.
    hehe..

    ReplyDelete
  14. lumrah kehidupan as a student gitu la dik.. akak faham.. sebab akak pernah alami situasi yg sama

    ReplyDelete
  15. SIS NITA,
    Bukan setakat berlari,
    kalo bleh terbang dh lama dh smpai
    hehehe...

    ReplyDelete
  16. MAK SU,
    Bleh la tu baby w main futsal ngan sy nti
    hehehe....

    **Dapatkan rehat secukupnya yerk mak su...

    ReplyDelete
  17. LOL,
    Tu la psl..sabo je la...

    dapat nti....

    tah2 xhengat dunia dh bla berbelanja

    heheh

    ReplyDelete
  18. CUTEMIUT,
    Adat seorang pelajar la tu kan.....

    ReplyDelete
  19. byknye xtvt..
    nk tau x ms akk studi dlu
    bw periuk nasi..haaa
    leh wat nasi goreng, bubur hehehe
    sekali tu buat tomyam dlm periuk nasi tu rmi2..kahhhh satu hostel mlm tu bau tomyam amek ko...pastu time bln pose mak siap bekal satu tin milo ikan bilis goreng pedas kering ngan nsi..haaaa mkn tu je kalo xde duit..hehehehe
    teringat lak ms studi dulu..:)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi