Monday, July 20, 2009

LASKAR PELANGI UNTUK KAMU


Hari ni tak nak cerita pasal pape pon. Cuma nak suruh dengar lagu jer. Pernah dengar lagu LASKAR PELANGI??? Kalo belum download pastu nyanyi guna lirik kat bawah. Jawahir lagu ni untuk kamu.


Nidji - Laskar Pelangi


mimpi adalah kunci

untuk kita menaklukkan dunia

telah hilang tanpa lelah

sampai engkau meraihnya


laskar pelangi takkan terikat waktu

bebaskan mimpimu di angkasa

raih bintang di jiwa


menarilah dan terus tertawa

walau dunia tak seindah surga

bersukurlah pada yang kuasa

cinta kita di dunia


cinta kepada hidup

memberikan senyuman abadi

walau ini kadang tak adil

tapi cinta lengkapi kita


laskar pelangi takkan terikat waktu

jangan berhenti

mewarnai jutaan mimpi di bumi


menarilah dan terus tertawa

walau dunia tak seindah surga

bersukurlah pada yang kuasa

cinta kita di dunia






**Mood kurang menjadi hari ni. Telah terbang dan hilang disebalik LASKAR PELANGI. Tolong aku mencari LASKAR PELANGI aku kembali
.

14 comments:

  1. suka lagu ni..
    rasa mcm akak muda balik..
    huhu!

    ReplyDelete
  2. slalu gak dengar lagu nih..
    mmg best....

    ReplyDelete
  3. thanks akak,bagi lagu tu...
    akak pun adalah sebahagian dari kehidupan sy..
    yang mencorakkan dunia sy ni..
    hUuuu~

    ReplyDelete
  4. jawahir...

    welcome,

    xnak sedih2 dh...

    senyum sokmo..

    =)

    ReplyDelete
  5. kalau hujan petang ni ada kot pelangi nyer hehheee

    ReplyDelete
  6. Naqeeb L,
    tapi sekarang masih panas...

    hujan pon xmau turun apa tah lg pelangi nak timbul...

    ReplyDelete
  7. wujudkan pelangi dihatimu..maka kamu akan melihat pelangi itu di serata tempat...hehe

    ReplyDelete
  8. Insan biasa...

    ye, saya tak nampak tp merasa pelangi tu..

    ia ada dalam hati sy...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi