Monday, July 27, 2009

MALU KE KELAKAR???

Hari ni dengan semangatnya aku bangun awl p kelas sebab hari ni first tutorial Dr Zul, lecturer yg aku suka bila dia ngajar. Tapi masa tu aku confuse aku ni tutorial pukul 9-10 pg ker or 10-11pg.

Tapi tak pe la pergi jer la. Pastu dah nak sampai dewan kuliah dh, alia col tya ko kelas skali ngan aku kan kul 10-11pg. Baru la aku teringat yg aku dh tukar kelas dgn kak emy. Dia amik pukul 9-10 aku amik 10-11.

Tapi dh sampai dewan kuliah dah aku pon malas nk patah balik. Terus jer masuk bilik tutorial. Dah la lambat. Masuk-masuk nampak kak emy dok bg isyarat dh. Dr zul pon dah ada kat depan pastu dia tanya aku...

Dr Zul; Kamu nama apa?

Aku: Wan Nur Hanis

Dr Zul: Bukan kamu ke yg tukar kelas pukul 10-11pg. Napa datang awl?

Aku: Saya terbangun awal Dr.

Satu gelas gelak kan aku. Huhuhu... Boleh plak aku jawab cm tu. Spontan jer. Sedang sebenarnya aku terlupa kelas aku pukul 10-11pg.


Dr zul: Habis tu kamu nak tukar tak ni?

Aku: Nak

Dr Zul: Pastu keluar la.

Aku: Terima kasih dr.


Keluar jer dari bilik tu terus air mata meleleh. Sepanjang jalan aku menangis sampai la balik ke desasiswa (hostel). Malu ar kena halau cm tu. Tapi dia tak tengking la just cakap cam biasa jer. Cuma aku la malu bila dia suruh kuar. Kalo lecturer lain mungkin bagi jer aku duduk dlm kls tu sebab dah datang pon. Hmmm....

Tapi pk balik kelakar la gak. Boleh pulak aku g jawab dah terbangun awl sebab tu g kelas awal kih3...

Tapi hari ni memang hari memalukan buat aku..Malu sebab dia suruh kuar dari kelas. Nasib baik kul 10 tu aku masuk kelas dia tak cakap pape kalo tak malu kuasa 2 la aku.

Huhuhu.....


Tapi aku tetap suka kelas Dr Zul =)

30 comments:

  1. Bagusnye dia....
    Aku dlu kelas pukul 10-12 aku datang pukul 11. Amik yang tengah2...lebih afdal kata kkawan aku..

    ReplyDelete
  2. heheh!
    adoiyaiii..
    mmg sentap tuhhh Dr Zul suah kuar camtu..

    ReplyDelete
  3. har..ha..ha..ha...
    bangun awal pon owang gelak...
    adeh....
    sabo jela dik oi....
    bukan slalu nak kene camgitu...
    'ha,..ha..ha..
    p/s; saya pon dah tegelak baca entri nih

    ReplyDelete
  4. Moral of the story...berkata benar walaupun pahit..hehehe..

    ReplyDelete
  5. malu ke..
    memang malu : sebab menjawab kut...
    bangun awal dtg kelas awal
    bangun lambat dtg kelas lambat.....

    ReplyDelete
  6. kalau kena berdiri atas kerusi lagi maluuuu!!!!

    ReplyDelete
  7. ~0~,

    kalo kuliah aku pon nk wat,

    lebih afdal kan? hehehe...

    tapi kalo kelas tutorial,

    wajib la....

    ReplyDelete
  8. sis nita,

    sentap la sampai leh nangis2...

    huhuhu

    ReplyDelete
  9. ayie,

    yg bukan selalu tu yg akan org ingat sgt..

    cheq malu...

    kui3...

    ReplyDelete
  10. Tirana,

    kadang2 kalo gabra memang selalu kuar ayat yg kadang2 tak masuk akal...

    ReplyDelete
  11. Jinggo,

    bila bertanya kena lah jawab..

    jawab dan menjawab tak sama makna..

    jawab = bila ada yg bertanya

    menjawab = kurang ajar

    =P

    ReplyDelete
  12. One Z,

    Pernah jatuh kerusi semasa berdiri atas kerusi

    lagi malu...

    tapi masa sek rendah la...

    huhu...

    ReplyDelete
  13. hheheheee malunyaaaaaaa... tak dapat ku bayangkan hhuhuhuu

    ReplyDelete
  14. lain kali jangan nangis ...
    kuatkan semangat...

    ReplyDelete
  15. Naqeeb L,

    xpe bayang-bayang tetap ada di siang hari...

    ReplyDelete
  16. he he he... tumpang gelak( sambil guling guling)

    ReplyDelete
  17. saya rasa dr zul tidak pernah belajar subjek psikologi semasa hayat belajarnya walaupun sudah memiliki phD!kahkahkah.mana mungkin seorang pendidik sanggup mengambil keputusan melulu sebegitu.

    ReplyDelete
  18. kalau aku ler kena mcm tue...mau kena penerajang dr zul tue...

    aik, lain mcm jer ko suke kat dr zul tue...ada apa2 ke he he he

    ReplyDelete
  19. hik..hik..hik.. takpe la dik.. sib baik dr.zul tu tak memalukan ko lagi.. klu tak memang tersentap dibuatnya..

    ReplyDelete
  20. ber_uwang,

    baik2 guling tu jgn smpai terguling mcm tenggiling...

    =)

    ReplyDelete
  21. cutemiut,

    dia cool jer kak..

    tp tersentap juga la...

    ReplyDelete
  22. aku suka jawapan terbangun awal tu..
    hahhaa..
    caya ar dear..
    lecturer plak xsporting..
    siap halau lagi..
    isk..
    isk..

    tapi bila pk jawapan ko, memang kelaka ar..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi