Sunday, August 23, 2009

AL-KISAHNYA DUGAAN NAK BERBUKA PUASA

Alhamdulillah..Hari ni dah hari kedua kita berpuasa. Hari ni juga hari terakhir aku bercuti untuk mid sem kali ni. Sekarang ni dah selamat sampai kat USM.

Hari ni juga buat pertama kalinya aku berbuka puasa dengan roomate aku. Tapi lain plak cerita yang terjadi hari ni. Cerita ni memang menguji kesabaran kami dua orang. Dugaan di bulan ramadhan ni memang kena banyak bersabar.

Disebabkan hari pertama kami berbuka puasa dekat hostel ni so kami decided nk buka puasa kat cafe. Dalam pukul 7 tu turun la kat cafe. Tu pun lepas bawa turun 1 jag air strawbery, dengan bekal sambal ikan bilis yang aku bawa dari kampung.

Turun-turun jer...Adoiii.....Cafe tak buka la. Habis tu nak makan apa???? Aduyai... Nset la tinggal dalam bilik. Kenderaan pon tak ada. Nak pinjam kat member hostel ni sunyi sepi lagi, tak ramai yg dh balik.

Lepas tu kami 2 orang naik la kat atas. Aku tnya qema cm mana ni??? Nk makan apa berbuka jap g?? Nak makan buah jer ke?? Lauk ada nasi la pulak tak ada. Haihhh.. Lepas tu fikir punya fikir teringat kat nabil mentor. So call la dia.


Aku
: Awak boleh tolong tak??? (sambil buat suara sedih)
NM: Tolong apa?
Aku: Cafe tutup.......(suara cam nk nangis dh) Boleh tak tolong beli nasi.
NM: Awak beli sendiri boleh tak??? (bila dia kata cam ni dalam hati aku dh haaaa?????) saya bawa awk g beli. (Fuhh lega..) hehehe...
Aku: Ok..


So aku pun tunggu la Nabil Mentor ni ngan qema kat tepi jalan. Jam masa tu dh pukul 7.10 minit. Tak tau la sempat ke tak. Dh la Nabil Mentor tu dok agak jauh la dari desasiswa aku ni. Dalam dok tunggu nabil mentor call cakap nasi sold out. Nasi habis la..... uwaaaaa.....


Time ni qema dah frust. Muka nak nangis dah ni.




Aku???

Dah nangis pun..

sob sob sob....

Tengah sedih ni....



Nabil mentor cakap. Tunggu, dia try p cari nasi kat KHALEEL. Aku pon pesan beli nasi putih jer. Lauk suma dh ada. Beli 2 jer nasi. Sempat lagi si Nabil Mentor perli aku "aikk beli nasi jer?? Lain macam jerrr ni????" Huhu..



Aku ngan qema pon sabar menanti di tepi jalan.

Menanti Nabil Mentor dengan nasi bersama.






Sambil-sambil tu ni la bekalan kami. Ingatkan nak buka posa tepi jalan jer.

Huhuhu....




Tunggu punya tunggu azan pon berkumandang. Mula-mula nak berbuka kat tepi jalan tu jer. Pastu nampak keta Nabil Mentor cepat-cepat kami lari g cafe hehehe.. Malu huhuhu.. Nampak sangat kebulur tunggu nasi.. Hihihi...

Tengok-tengok nabil beli 1 bungkus jer nasi. Dia tak dengar kot masa aku pesan suruh beli 2 bungkus. Aku ngan qema pon share la. Makan berjemaah katakan hehehe.....Tu pun kenyang kemain walaupun hanya berlaukkan sambal ikan bilis.

Terima kasih diucapkan pada Nabil Mentor yang terpaksa dirahsiakan identitinya. Hanya orang terdekat jer yang tahu. Harap-harap tak ada yang jeles yerkk?? Huhuhu....

Nabil Mentor yang sentiasa ada di saat kawannya memerlukan pertolongan. Tak pernah merungut pun. Kawan cam ni la yang kita cari. Tak pernah berkata NO. Thanks ye wak..

JASAMU DIKENANG
=)



27 comments:

  1. sadisnya berbuka 1st time kat hostel, jadi lagu tu eh......esok lusa itulah kenangan yang akan jadi bahan gelak ko dik non....

    sabar....

    ReplyDelete
  2. Salam.

    dugaan betul. Alhamdulillah ada kawan yg boleh nolong.
    erm, mcik2 kafe tu, ramai org, nk dekat2 nanti bru buka kafe, lo tak mereka rugi yg.

    p/s:X-penghuni Tekun;p

    ReplyDelete
  3. uish nabil mentor betul ker??huhu
    nasib baik laa ader member yg baik..huhu

    ReplyDelete
  4. huu...untung kamoo ada itu inchek nabil..

    len kali daku mau panggil incik fahrin ahmad lak ar hik3..

    ReplyDelete
  5. huhuhu! alahaiiii.. sedihnyerr laa.. takpe2.. dugaan tuhhh.. kira ko berjayerr gak lerr melepasinyerr..

    ReplyDelete
  6. sedih pulak cerita ni
    tak apa - itulah harganya menjadi seorang ' pejuang ' kan..
    semuanya akan mematangkan hang....

    ReplyDelete
  7. insan biasa,

    betul tu kak..

    sadis memang sadis tapi itulah kenangan yg paling awl dicatat dlm bulan ramadhan..

    ReplyDelete
  8. arnamee,

    yeke??? patut la...

    tekun ala tekung tekung....

    hehehe...

    =P

    ReplyDelete
  9. yoro okino,

    ye nasib baik sangat2...

    ni Nabil Mentor USM..

    hehe...

    ReplyDelete
  10. imHeppie..

    eh fahrin ahmad??

    itu saya punya juga...

    haha...

    ReplyDelete
  11. sis nita,

    alhamdulillah.....

    lepas juga dugaan ri ni...

    ReplyDelete
  12. jinggo,

    sejak kejadian tu saya semakin matang...

    =)

    hehehe..

    ReplyDelete
  13. salam ramadhan...
    selamat berpuasa..
    selamat berbuka......
    anda telah ditag....
    sila buat ek..'smile'

    ReplyDelete
  14. sedih tol tengok muka nye...heheheh...kesian....xdpt den nak tolong..

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah...
    pasti ada sebab Allah uji sebegitu rupa..
    mungkin nak menunjukkan sapa kawan sapa lawan...

    ReplyDelete
  16. dek..bwlah rice cooker
    dulu akk bw rice cooker lg
    pas2 mak dh ready 1 tin milo smbl ikan bilis kering..
    akk just beli lauk sampingan jerk..
    sahur lak panaskan nasi ngan smbl ikan bilis..

    dulukan dgr kata ada nak spotchek..lekas2 sorok rice cooker tu..tpi so far x kena tgkp lg..hehehehe...

    bgs betul dpt kwn mcm tu...sukeee..nak berkenalan bleh..hehehehe

    ReplyDelete
  17. ayie,

    selamat berpuasa...

    ok nanti saya buat...

    thanks tag kita...

    ReplyDelete
  18. a kl citizen,

    ye setuju sangat...

    time ni la kita bleh tengok sapa kawan sapa lawan

    kadang2 kawan yg lama kenal pon lom tentu leh wat cm ni...

    ReplyDelete
  19. el,

    nak bawa tapi saya ni MT kolej saya terpaksa tunjuk kn teladan yg baik..

    kalo kantoi malu cheq....

    nk berkenalan??? asben bg ker???

    kih3...

    ReplyDelete
  20. hye..
    hahha..
    ciannyer aku nengok...

    adeh...

    dugaan ramadhan..

    thanks t 'nabil mentor'

    baik nyer kwn..

    hehe..

    ReplyDelete
  21. LOL,

    Bak kata P. Ramlee n the geng...

    dugaann.....

    "Nabil Mentor"

    sonok tau kawan dengan artis ni..

    hahaha

    ReplyDelete
  22. nabil mentor gak dibagi..apala..Cri artis lain la..hahaha

    ReplyDelete
  23. anonymous???

    sape kau???

    doktor?? lawyer??

    ahli muzik???

    ye la nabil mentor la katakan...

    hahaha

    ReplyDelete
  24. Salam Ramadhan..

    Mula2 baca sedih jugak..simpatilah sikit dengan gadis KamDar ni..tapi bila dah syok2 baca boleh tergelak pulak..haha Cobaan..

    Nabil..Nabil..Nabil..macam kenal tu,dia dok tekun ke? haha rasanya dok sebelah bilik..

    ReplyDelete
  25. Saudara Syukri,

    salam ramadhan...

    cobaan di bulan ramadhan ni memang lain sket

    sampaikan berpeloh-peloh...

    hahahaha....

    Owh artis USM tu dok sebelah bilik saudara je ker???

    Nak saaiinnn....

    kah3...

    ReplyDelete
  26. alahai siannya dia.. takpe la dik.. tu kan pengalaman berbuka pose as a student

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi