Wednesday, August 19, 2009

PEMENANGNYA JENG JENG JENG...........



Mesti korang tertanya-tanya kan apa benda la benda dalam pic di atas ni. Aku gak dh berjanji orang pertama yang dapat teka dengan betul akan dapat ganjarannya.

Ada yang cakap macam manik, ada yang cakap macam anggur celup cokelat konon-konon nak wat cam ct ala-ala strawbery cokelat tu, dan ada yang cakap cam strawbery cokelat. Dan kita dah ada pemenangnya.

Jawapan yg paling tepat adalah jeng jeng................

STRAWBERY CELUP COKELAT

Pemenangnya adalah Cik ImHeppie Hampir-hampir ja cik puspawarna nak dapat jawab. Huhu..So pada pemenang sila tinggalkan alamat anda yerk. Tahniah dan terima kasih pada semua yang sudi meneka.

Kalo ada strawbery mestilah tak dapat nak dipisahkan dengan Cameron Highland (CH). Betul tak?? Aku baru jer balik dari CH. Rezeki aku tu...Hehehe..

Ceritanya cam ni, hari khamis hari tu aku cadang-cadang nak balik tapi xsure lagi so aku pun hantar la sms kat umi cakap aku mungkin balik petang ni kot. Lagipun kebetulan hari jumaat tak ada kelas. Pastu minggu last lak sebelum cuti sem. Tunggu apa lagi balik lak..Kui3...

Umi reply cakap umi tak dak, nak p cameron highland ada rombongan pejabat malam ni. Adik puteri ngan ijat ikut. Aku apa lagi laju ja cakap nk ikut gk. Nasib baik ada tempat lg hehehe..

Tapi umi pesan balik sebelum malam sebab malam tu jugak bertolak. Aku apa lagi habis je kelas pukul 3, kelam kabut minta tolong member hantar kat jeti. Tapi kebanyakan suma ada kerja dan ada yg bg jawapan xleh blah skali tak larat. Kecik gak la hati. Kawan baik sndiri lak tu.

Tapi xpa la malas nk ckp pa. Last2 skali ada gak la member yg sudi hantar. Even tak la rapat sangat tapi aku baik dengan dia la. Sempat gak sampai tu pon dh magrib baru sampai Alor Star. Malam tu bertolak.

Dalam kul 6.30pagi sampai kat Cameron Highland. Sejukkkkkk giler pagi2..... Terketaq-ketaq mulut tahan sejuk. Pagi tu gak dalam kul 9pg kami p melawat kat MARDI. Agak best la sebab banyak bunga ngan buah.

Kat c2 gak la leh makan strawbery segar dari ladang. Aku beli strawbery celup cokelat tu kat sana la. 3 batang RM5. Mahal gak la. Tapi aku tanya mak cik tu 4 RM5 bleh tak? Dia bagi jer...Hehe...Kira 1 batang tu ada 3 biji buah strawbery. Sedap ooo patut la CT bleh jatuh cinta dgn Datuk K hanya sebab strawbery bersalut cokelat.

Lepas ni agak-agak aku jatuh cinta dengan Datuk mana la yerk??? Hahaha... Jangan datuk 30 orang cucu sudeyhhh.... huhuhu...

Jom layan pic kat sana.



AKU DAN PUTERI BUCUK.




MENANTI PUTERA RAJA
YANG TAK MUNCUL-MUNCUL




PUTERI CAKAP

EMM..ANGIII....








UMI NGAN PUTERI QISTINA SYAKIRA.



Umi aku nampak muda kan??? Umur dia baru 43tahun. Nampak aku ngan umi cam 2 beradik ja. Rupa kami 2 tak berapa nak sama. Umi aku putih tapi aku gelap sket sebab ikut kulit walid. Kalo ikut umi mesti aku lagi cantik kan hehehe... =P






Balik singgah ipoh. Makan kat restoran CILI HIJAU kat GREEN TOWN. Tapi kan aku tertinggal sweater warna pink yang aku pakai tu....... Dah la sweater kesayangan... Aduyaii... Minum air semut banyak sangat la ni huhuhu.....

Yang boleh tertinggal tu sebab dok kalut jaga puteri la. Dah macam anak aku pulak dak kecik tu. Tapi tak pa praktis awal-awal hahaha.....

Sebenarnya banyak lagi tempat yang aku p melawat. Pic tu toksah kata la kan banyak kemain. So lepas ni baca la N3 aku pasal Cameron Highland sampai muntah.....Wakaka.....
=P


15 comments:

  1. comenya gambaq...saja nak singgah sat....

    ReplyDelete
  2. ummi awak lebih kurang sebaya ngan saya...
    pangkat anak lah ya kamu ni

    ReplyDelete
  3. mmg awet muda laa mak gadis.. kimsalam yerr.. tanyerr kat mak apa petua tuhh..?

    ReplyDelete
  4. aiseh...

    tekaan ku jauh sungguh..

    ur umi memang nampak muda ar..

    ReplyDelete
  5. jinggo,

    awat singgah sat ja, singgah la lama sket..

    ReplyDelete
  6. a kl citizen,

    ye ker...

    nak kena panggil apa ni??

    Mama, mami, mak???

    nak muda lg kakak hehe...

    bleh ker??

    =)

    ReplyDelete
  7. alohhh tak menang nampaknyer heheheee



    buah durian tadek ke kat cameron hehehehheee

    ReplyDelete
  8. adeh bagaimana kan daku mau bgi itu almat huhu..kt cni ek??
    ok2..

    nor syamimi kamaludin
    13-a kg. banggol wan mat,
    09100 baling, kedah...

    macehhh....cyg kamoo hik3..

    lan kali nk gi cameron ajk la ek..huuu

    ReplyDelete
  9. Naqeeb L,

    buah berduri tu tak jumpa kt cameron

    tapi

    kalo kaktus berduri tu banyak la...

    hahaha...

    ReplyDelete
  10. i'mheppie...

    ok tq...

    tgu jer la hadiah tu smpai eyh...

    ReplyDelete
  11. hik2...
    sedeyy lerr ktee...
    huhuhuhu....

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi