Tuesday, August 11, 2009

PERGILAH...................WAHAI KENANGAN......

SUNYI TANPA SUARA
HANYA SENYUMAN MENGUNGKAP SERIBU RASA





KU JUGA MENCINTAIMU-SAIFUL

Sukarnya ‘tuk ku melupakan
Sinar matamu yang menawan
Terbayang-bayang tiap masa
Senyuman mu menggoda

Kehangatan terasa di jiwa
Tika kau lafaz kata cinta
Nafas terhenti seketika
Seakan sukar ku percayaOoh.oh.

Ku juga mencintai dirimu
Mengapa sukar ku luahkan
Bukan sengaja ku menahan
Bibir membeku lidah terkelu

Ku juga mencintai dirimu
Kau amat sempurna buatku
Bukan saja aku biarkan
Kan ku ucap jua padamu


Sukarnya untukku ucapkan
Ku takut akan kehilangan mu
Akan ku buat segalanya
Untukmu kekasihku

Cuma satu yang belum terluah
Kalimah cinta kau nantikan
Bila masa dan ketika
Tidak dapat ku menjawabnya

Ohhh..
Ku juga mencintai dirimu
Mengapa sukar ku luahkan
Bukan sengaja ku menahan
Bibir membeku lidah terkelu

Ku juga mencintai dirimu
Kau amat sempurna buatku
Bukan saja aku biarkan
Kan ku ucap jua padamu

Semalaman ku menunggu panggilanmu
Pabila terdengar suaramu
Ku terlupa segalanya

........................................................................................................................................


MENANTI SEBUAH JAWAPAN-PADI


Aku tak bisa luluhkan hatimu
Dan aku tak bisa menyentuh cintamu

Seiring jejak kakiku bergetar
Aku tlah terpaku oleh cintamu
Menelusup hariku dengan harapan
Namun kau masih terdiam membisu

Sepenuhnya aku...ingin memelukmu
Mendekap penuh harapan...
tuk mencintaimu

Setulusnya aku...
akan terus menunggu
Menanti sebuah jawaban tuk memilikimu

Betapa pilunya rindu menusuk jiwaku
Semoga kau tau isi hatiku...
Dan seiring waktu yang terus berputar
Aku masih terhanyut dalam mimpiku

Aku tak bisa luluhkan hatimu
Dan aku tak bisa menyentuh cintamu
.............................................................................................................................


Apa kaitan kedua-dua lagu tu pada aku???

Kedua-dua lagu tu adalah luahan seorang insan yg mencintai aku tapi takut untuk berterus terang. Dia tujukan lagu itu untuk aku sebagai satu cara dia meluahkan hatinya. Sweeettt jer kan?? Dan aku tujukan balik lagu menanti sebuah jawapan untuk dia.

Tapi semua hanya tinggal kenangan. Sejak dua menjak ni juga kenangan lama sering muncul dalam fikiran. Bukan aku ingin mengimbau kenangan itu tapi entah aku pon tak tahu mengapa ia muncul dlm kotak fikiran.

Sehinggakan sampai termimpi-mimpi tentang dia. Gila kan??? Cinta memang gila. Tapi Cinta itu sudah tinggal kenangan malah dia sudah ada hidup dia sendiri macam tu gak aku. Tapi kenapa dia selalu muncul sejak dua menjak ni dlm fikiran aku???

Kalo dulu kalo aku mimpi ataupun teringat tentang dia aku tahu masa tu mungkin dia dlm kesusahan ataupun sakit tapi sekarang apa maknanya???

Aku tahu mesti yg ramai marah pada aku kerana aku seolah-olah masih lg hidup dlm kenangan. Dia pernah hadir dalam hidup aku dan menjadi sebahagian dari hidupku mana mungkin aku boleh lupakan dgn sebegitu saja.

Malah dalam masa 2 tahun ni aku cuba melupakan apa yg telah terjadi. Semua yg terjadi begitu memberi kesan pada diriku. Sehingga kan aku pernah cuba untuk menutup hatiku buat lelaki. Aku juga bz kan diri dgn pelbagai aktiviti supaya aku tidak terlalu memikirkan tentang dirinya.

Dan alhamdulillah aku berjaya. Tapi di saat aku sudah dapat melupakan dirinya kenapa kenangan tentang dirinya hadir secara tiba-tiba?? Sehingga termimpi-mimpi??? Apa maknanya???

Mungkin ada "sesuatu" yang masih belum langsai. Dan aku masih menunggu untuk "sesuatu" itu. Sampai satu saat aku akan tahu juga mengapa. Dan sebab itu juga tak kan dapat lari dari aku. Mungkin sebab itu dia masih lg hadir dalam kenangan aku.

Aku masih menantikan saat itu. Menantikan sebuah jawapan. Aku perlukan sebab dan penjelasan. Bukan aku tidak percaya pada takdir tapi dia "berhutang jawapan" dengan aku.

Kenangan pergilah.....Aku tidak ingin lagi hidup dalam kenangan.....

18 comments:

  1. Kenangan itu sungguh manis, terlalu manis dan teramat indah.

    Saya suka melihat hujan turun, kerana bagi saya hujan itu menurunkan bersama bila-bilah kenangan yang sudah pergi dari kehidupan kita.

    Realiti itu pasti tetapi kenangan itu sebahagian dari realiti ...

    Kenangan sangat indah ,
    Yang pahit itu, kita jadikan ubat dan yang manis kita kenang.

    ReplyDelete
  2. Kenangan itu sungguh manis, sangat manis dan teramat indah...

    Saya suka melihat hujan turun kerana, hujan itu turun bersam bilah-bilah kenangan yang telah pergi dari kehidupan kita dahulu.

    Realiti itu pasti , namun kenangan itu sebahagian daripada realti.

    Kenangan sangat indah,.. yang pahit jadikan ubat , yang manis kita kenang selamanya...

    ReplyDelete
  3. kenangan mmg sesuatu yang selalu diingati.. tak salah hidup mengimbau kenangan.. tapi harus berhati2.. jangan sampai terbelenggu..

    ReplyDelete
  4. aduh dong...
    romantiknya kamu : bahasa kamu cukup membuatkan kue terkenang2 cerita lama..

    itu kenangan.
    KENANGAN ADALAH CERITA..
    sejauh mana kita menjadikan cerita untuk memberi penambahbaikan dalam diri sendiri adalah subjektif.

    nak dikongsikan - apa2 pun fikirkan : sejauh mana kenangan itu mampu menjadikan kita lebih baik.....

    ReplyDelete
  5. huhu..sabola..
    let by gone be by gone...

    incik kenangan..pegila jauh dri idup cik gadis ini..huhu...

    kdg2 rasa jgk apa yg kamu rasa..ntahla..
    wat a life kan

    ReplyDelete
  6. awak,...jiwang ya...
    tak pe...janji bahagia

    ReplyDelete
  7. errr tak pernah dengar ler lagu 2tu semer hehehe


    tak bayar hutang kot heheheee

    ReplyDelete
  8. perjalanan hidup perlu diteruskan...
    kehendak kita tak boleh dipaksa ke atas sesiapa pun... jadi mungkin lebih baik tiada jawapan daripada jawapan yang menambahkan sakit di hati

    ReplyDelete
  9. AZLEENA,

    Ya, kenangan seperti hujan...

    turun membasahi bumi lalu hilang meresap ke dlm bumi....

    mcm kenangan berlalu lalu meresap ke dalam hati..

    jiwang la plaks..

    kih3...

    ReplyDelete
  10. SIS NITA,

    Kenangan terlalu indah untuk dikenang

    juga sakit untuk mengenang...

    ReplyDelete
  11. IMHEPIE,

    Hidup tak kan lekang dari kenangan...

    itulah hidup...

    ReplyDelete
  12. NAQEEB L,

    Pisang emas di bawa belayar,
    masak satu di atas peti,
    hutang emas boleh dibayar,
    hutang budi di bawa mati..

    ReplyDelete
  13. juz take it easy beb...
    its juz for a moment..

    normal life..
    think of sum1 tht we hv fallen before..

    ReplyDelete
  14. kenangan tetap menjadi kenangan..
    yg lalu biar la berlalu,
    pandang la ke hadapan.. utk hari yg baru

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi