Thursday, August 13, 2009

RINDU YANG TIDAK TERTAHAN



Dapat award lagi dari cutemiut78..... Akak yg cutemiut ni bg award sebab aku mengundi mirul untuk contest Little Prince... Walaupon tak menang, mirul tetap di hati kami suma ye kak.. Tak ada rezeki tu, jangan sedih-sedih nanti cuba lagi ye kak??
Thanks kak cutemiut...

Thanks gak pada semua yg sudi bagi nasihat kat aku pasal N3 aku yg sebelum ni yerk??? Pergilah wahai kenangan...

Lepas berfikir, fikir dan fikir, rasanya aku dah sedar, kenangan itu mungkin sesuatu yg manis untuk dikenang, tetapi jika selalu mengenang nanti asyik tergenang pula air mata. Jadi, aku kena terus pandang ke hadapan dan sesekali perlu menoleh ke belakang supaya tidak melakukan kesilapan yg sama.


Ok tutup buku pasal bab tu. Sekarang nak cuti-cuti Malaysia pulak hehehe... Minggu ni last kat USM, lepas ni aku cuti sem. Tapi kejap jer seminggu. Sempat gak la nak bersahur dan buka posa kat umah. Hoho..nak posa dh nasib baik dh abih ganti dh.. Oppss terlebih sudah...Kih3...

Tapi posa ni cam tak bermakna pula. Apatah lagi bila raya. Arwah tok wan aku dh tak ada nk sambut sekali... Sedih... Kalo dulu, meriah jer...Bila raya boleh cium tangan dia tapi sekarang????? Hanya boleh kunjungi kubur arwah....


**Diam..**

Kesat air mata....


Pemergian arwah amat aku rasai sebab aku dibesarkan oleh arwah. Dari kecik aku duduk dengan arwah. Dan semestinya aku lebih manja dengan arwah berbanding ibu bapa ku.

Tapi aku bersyukur sebab aku sempat menjaga ketika dia sakit. Sempat memenuhi keinginan dia walaupun perkara tu mungkin dianggap remeh. Arwah ingin makan aiskrim dan rojak. Aku dapat memenuhi keinginannya sebelum arwah meninggal.

Aku tidak menangis saat arwah dikebumikan. Mungkin aku hanya menahan perasaan aku dari terus menangisi pemergiannya. Tapi hakikatnya hanya aku yg tahu betapa sedihnya bila orang yg kita sayang pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya.

Apa yang aku terkilan, arwah tidak sempat menghadiri hari konvo aku nanti. Cuma doa aku, tok aku diberikan kesihatan yang baik dan dapat hadir di hari konvokesyen aku nanti. Namun aku tahu arwah berbangga dengan aku. Bangga dgn cucu yg sangat nakal dulu, berjaya juga menjejakkan kaki ke Universiti.

Rindu aku malam ini pada arwah......... Rindu sangat-sangat....

Hanya Al-fatihah dapat ku sedekahkan pada arwah....

14 comments:

  1. sob3x..

    udah lerr dik.. ko jgn laa sedih2..
    kalo ko sentap, akak pon sentap sama arrr..
    jap lagikk nak pose..
    kalo ko wat entry sentap jerr kang akak nanges siang2 pose tu..
    batal lak pose..

    uhuhuhuhu!

    ReplyDelete
  2. sis nita,

    xpe, sentap sebelum posa...

    kalo sy sentap, akak pon sentap sape nk tolong pujuk saya???

    xkan abg joe pulak kansss??????

    hikhik

    =P

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya
    eh
    selamat berpuasa
    kahhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    nak duit raya!!!!

    ReplyDelete
  4. Yang pergi tetap pergi. Yang hidup teruskan perjuangan

    ReplyDelete
  5. betul tu... jgn dikenang lagi kisah lama hehehe
    biarkan berlalu...

    tapi pasal terkilan tu tak dapat nak nolong
    nanti masak sayur kailam byk2 hehehee

    ReplyDelete
  6. eh! tak salah abg joe pujuk. pujuk kat blog je :P

    ReplyDelete
  7. sedih pulak LoL..:(

    Tabah k...

    He's proud of you...

    ReplyDelete
  8. mekacih sudi ambill award tu.. n nanti klu cuti.. akak nak pos kan tu... camne ya.

    eemmm sabo la dik.. yg pergi tetap pergi.. kita yg masih hidup.. kena gak meneruskannya... takmo sedih2 aar

    ReplyDelete
  9. alaa ... sedey la lak!! Sedey cikit dah lah yer!! hepi lak! Jom wat duit raya kat blog kita ... jom!!

    ReplyDelete
  10. sedekah ayat quran kat aruah.. org2 tua kata kalau teringat tu, maksudnya aruah minta amal melalui kita

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi