Thursday, October 29, 2009

EH BAU APA TU???

Eh bau apa tu??? Korang ada bau tak? Cuba korang bau ketiak korang ada bau tak??? Ke bau badan korang ni hahaha...

Pernah tak korang berada dalam situasi ni??? Setiap orang mesti ada bau badan sendiri kan? Tak kan la bau kambing kot..Hehe.. Ke ada yang bau badan cam kambing?? Huhu...

Korang ni ada masalah bau badan tak? Kalo ada cepat-cepat la atasi yek. Pakai deodorant. Kalo yang jenis mudah berpeluh kalo boleh mandi sekerap mungkin. Idaakkk la aku suruh p mandi setiap 10 minit kalo cam tu masuk air la...Hehe..

Pernah tak korang berada dalam situasi awek ni sikit punya lawa sekali bau badan huh.. Sebatu boleh bau.. Lelaki pon sama hensem bukan main badan bau bawang hahaha.... Tu la suka makan bawang banyak sgt hehe...

Hidung korang jenis cm mana? Malangnya hidung aku ni sensitif. Kadang-kadang orang lain tak bau lagi aku dh bau dh ataupun orang lain tak bau aku plak yg bau. Ingat best ke ada hidung yg sensitif ni?

Kalo duduk kat tempat ramai orang tu or bersesak-sesak kat tempat ramai orang ha bau macam-macam la... Bau bawang pon ada huhu...

Selalunya aku akan mengalami dalam situasi di dalam dewan or kelas. Muka cantik tapi masyaallah bau badan kuat bebenor. So terpaksa la cover-cover sama kembang kempis hidung aku tahan. Kena plak mai duduk kat sebelah huh.. Sabar jer la.

Kat USM ni ramai foreigner bangsa Arab. Memang tak dapat dinafikan yg mereka ni berbau tengik. Tak tahu la kenapa. Kalo lalu sebelah aku tu...Hmmmm...Paham-paham sendiri la.

Lelaki ke perempuan ker sama jer yg penting pakai deodorant selalu yek sebab kadang-kadang bau tu berpunca dari bau ketiak. Sembur la minyak wangi jangan pulak sampai sekali sembur tinggal setengah botol jap g orang pengsan plak hahaha...

So pandai-pandai la jaga kewangian diri tu jangan harapkan muka jer cantik/hensem tapi bau badan huhhh....

Dan sapa suka makan bawang tu kurangkan la ye sebab bawang merupakan salah satu punca bau badan.


Jangan sampai budak kecik ni buat macam ni kat korang

Ucukkk...

=P

P/s: to shasha ni email blog i>

puteri_anyss0327@yahoo.com.my

Andsapa-sapa nak add kt ym lak >

anyss_0327@yahoo.com.my


24 comments:

  1. biar busuk janji ikhlas..

    wangi2 pun kalau hati busuk tak guna jugak..

    ReplyDelete
  2. syukri,

    ikhlas xleh bau...pe tah lg nk nmpak

    kalo bsk pon org x ikhlas nk dkt tak guna gk..

    huhu...

    janji luar dan dalam mesti seiring wangi baunya

    hehe...

    mlm ni berpeloh-peloh tak syukri? hihi

    ReplyDelete
  3. saya pun ada pengalaman gak..

    Member games futsal.. dah main mestilah berpeluhkann..tapi peluh dia memang tengik .

    Sbg member, kitaorg tegur cara baik and beri hadiah deodoran . So far ok. dia terima and ucap terima kasih sbb berlaku jujur padanya .
    kalau tidak. mesti dia bertambah malu ..

    all for one and one for all !!

    ReplyDelete
  4. Linda,

    itu la cara terbaik utk tegur orang...

    ReplyDelete
  5. mengikut fakta..wanita sukakan bau badan lelaki....
    tp bukan bau tengik..oke..

    ReplyDelete
  6. ayie,

    memang tak nafikn wanita suka bau bdan lelaki..

    termasuk la sy...hehe..

    yg penting bukan hangit + tengik + bau bawang

    hehehe...

    ReplyDelete
  7. Betul kata syukri..Biar badan busuk dari hati busuk.. Tapi mandi kena rajin la. Saya pun tak biar badan berbau.. Kang awek lari.. Hahaha
    Perlu kew Uolls???
    Arab tu berbau mungkin diaorang banyak makan kambing dan macam-macam rempah. Tu bau macam tu. Mungkin juga kerana hormon diaorang dah macam tu kowt.

    ReplyDelete
  8. akk pun ada cite
    dulu ex.ofis akk ni sllu pggey org repair computer tu...budak ni pye bau masyallah rs nak muntah..mmg akk muntah pun..heran yg empunya badan x rs pape pun..takanlah ko x bau bdn ko yg tengik tu...smpi akk kena pi tempat lain..kalo dia ada..sure akk fengsannn...rs penin2 tau...huhuhu...
    sapelah malang jdbini dia eh..adoiiii

    ReplyDelete
  9. sokong2!!!!!!

    kalo pak arab dgn mak arab kat usm ni mmg x boleh blah la bau... kdg2 bukan apa dok ulang pakai bj yg tak basuh pun sama...

    tp kalo kat lab aku ada sorg pak arab ni wngi memanjang... ensem plak tu.. haha~~

    ReplyDelete
  10. Salam ...

    mereka tak ditegur tu taktau tu:)
    eheh, bagi anem yg ing mandi kena rajin,
    bau2 tu pakai yg tahan 24jam,mcm rexona ker.
    yg lain susah nk thn lame.

    p/s: yg bawang memang tu je kekurgn dier, kebaikan dier bykk woo;p

    ReplyDelete
  11. eemmmm betul tu dik.. akak kat office ni ada satu budak cina tu.. padahal dia punya skit jauh dari akak.. tapi akak dah blh bau badan dia yg ala2 cam tak mandi 10 hari..

    ReplyDelete
  12. TSR@REMY@NABIL MENTOR,

    Diorg jarang mandi la pak arab suma tu...

    1 lg sebab bulu lebat sbb tu bdn berbau kot

    hahaha

    ReplyDelete
  13. sis el,

    kadang2 bdn sndri dia xleh bau kot...

    kalo tegur xsuma org leh tima kn

    kalo dia datang akak pakai mask xpon sembur perfume byk2 kt 1 pjabat hehehe...

    ReplyDelete
  14. cahayachenta,

    eh dh terpikat kat pak arab ker??

    hehehe

    ReplyDelete
  15. arnamee,

    salam...

    xsuma org leh tima teguran...

    lgpon kita xknl sgt org tu karang makan kasut plak hihi...

    yeah pakai la rexona...

    hehe..

    ReplyDelete
  16. cutemiut,

    diorang jarang mandi kot kak..

    pg2 kan sejuk...

    student cina kt cni pon ramai cm tu...

    gsk gg n cuci muka jer pastu g kls..

    ReplyDelete
  17. Tahan nafas jer..

    Kat opis aku ni ader kembar yg sungguh hebat penangan baunya.

    Dekat2 dengan dorang kenalah menahan nafas atau bernafas ringan2 jer..

    huhu..

    ReplyDelete
  18. tahu tak pe..
    kat UUM pun bersepah
    bau nye,.,,
    Tuhan je yang tahu

    ReplyDelete
  19. Dear LOL,

    aku ketawa bila ko kata bernafas ringan-ringan..

    tarik nafas cepat-cepat hembus tarik hembus tarik hembus

    dh rupa org nk bersalin dh..

    kah3..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi