Tuesday, October 13, 2009

IKAN KELI



Pak Pandir dan Ikan Keli

Pada suatu hari Pak Pandir membeli beberapa ekor ikan keli di pasar borong di pekan.apabila pulang kerumah dia menyuruh Mak Andih menyiang ikan tersebut. ketika sedang menyiang...

Mak Andih: Oi bapaknya! Macam mana nak siang ikan ni? hidup lagi ni.
Pak Pandir: Apa yang susahnya tu mak andih?
Mak Andih: Nak ketuk kepala ikan sadis la pulak.
Pak Pandir: Tu pun nak dikecohkan. Maknya rendam saja ikan tu dalam air, Kasi lemas ikan tu.sekejap lagi mampos la tu.
Mak Andih: ???




**Aku tak makan ikan keli..huhu..


27 comments:

  1. x mkn keli??ilang 1 nikmat hehe..sedap wooo

    ReplyDelete
  2. akak pon..

    walaupon asben tokeh ikan keli tapi akak ngan joe tak makan ikan tu..

    tudung kita serupa..

    ReplyDelete
  3. imheppie,

    huhu yeke???

    bg org yg xska mkn xda nikmatnya...

    ReplyDelete
  4. sis nita,

    ooo tokey ikan keli rupanya...

    taste kita sama kan kak asyik sm jer tdg kita..

    ReplyDelete
  5. ikan keli kalau nk mkn kene potong kepala dia.kalau tak,sy akan terbayang mcm2 haha.ular,katak :P

    ReplyDelete
  6. IKan ni sodap wat pecal lele...ngeh3X

    Kat umah akak,hero akak yg sulung jek yg makan ikan keli nih...heheh

    ReplyDelete
  7. Tak remaja langsung tak makan ikan keli.

    ReplyDelete
  8. eheh.

    ikan keli besh .
    tapi mak anem mcm kamu, tak mamam gak.;p

    ReplyDelete
  9. Hahaha..
    lawak giler..
    ader ker patot lemaskan ikan keli dalam air..
    ingat menatang lain ker lemas dalam air.

    kalau air panas boleh gak ku terima...

    adeh..

    gelak jer.

    ReplyDelete
  10. sedap la ikan keli..cuba rasa.

    yg tak sedap cuma tulang dgn kepala dia je sebab tak ada daging..

    harap2 mak andih tu bukan awak ye..

    ReplyDelete
  11. sinis tp ada makna bg mereka berimiginasi terlalu uzur

    ReplyDelete
  12. shasha,

    antara sebab xmkn ikan keli tu sbb kpla dia tu la huhuhu..

    pnh kena usik dgn adik, dia letak ikan keli dlm nasi tnpa sedar..

    siap menjerit lg sbb tgk kpla ikan keli tu huhu

    ReplyDelete
  13. kak arrayani,

    akak da hero gk yg makan..

    sy masih mencari hero

    hehe

    ReplyDelete
  14. Paan,

    haha...
    yeke tak remaja??

    aku dah dewasa dowh...
    kih3..

    ReplyDelete
  15. one zaaba,

    teringat laksa kuah belutt..

    dgr ceta sodapp...

    ReplyDelete
  16. syukri,

    uihh...

    sdp mcm mana pon kalo dh xska, sampai kesudah xkn makan hehe..

    ReplyDelete
  17. assalammualaikum

    masing2 punya tekak, ikut selera masing2 kan...

    ReplyDelete
  18. a kl citizen,

    waalaikummussalam...

    ye btol2...

    ikut selera masing2..

    =)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi