Thursday, October 29, 2009

INI BUKAN N3 JIWANG~~PILIHAN DI TANGAN ANDA

Assalamualaikum

Salam 1 Malaysia

Terima kasih pada semua yang sudi menjawab pertanyaan untuk N3 yang sebelum ni. Nak tahu kenapa aku tanya??? Sebenarnya soalan ni simple jer dan ada banyak maksud yang tersirat yang mungkin kita anggap benda tu biasa jer tapi ada maksud yg mendalam.

Cuba korang perhatikan sekali lagi soalan ni...


Dalam hidup ni ada 2 jenis manusia. First who walk into a room and say "well here i'm...". Second those walk and say "ahh there u are....."


Pemilihan jawapan akan menentukan siapa diri kita sebenar. Tapi berdasarkan jawapan-jawapan yang korang bagi semua ada pendapat masing-masing. Kat sini tak ada soal sapa salah dan sapa betul.

Semuanya bergantung kepada bagaimana individu itu sendiri memahami walaupun benda ni susah nak paham sket. Aku sendiri pon susah nak paham sebab tu aku tak jawab lagi soalan tu kat orang yg tanya aku tu. Rasanya lagi susah nk jawab dr soalan exam huhu.

Sebenarnya aku ada jawapan dan pendapat aku sendiri cuma aku tak gtau lagi apa jawapan aku pada dia tu. Dia? Sapa tu? Paham2 jer la kan huhu.... Sebenarnya agak susah kan nak mulakan semula sesuatu tu kalo asyik dibayangi dgn perasaan takut dan kisah silam.

Ermmm...Entah lah. Baik aku mahupn dia sama jer. So tak tahu la mana hala tuju sebenarnya kami ni. Macam aku cakap dulu la kalo still kawan ker or sebaliknya aku tak kisah. Sebab buat apa nak mengharapkan sesuatu yg tak pasti.

Yang penting kena kikiskan perasaan takut tu. Takut kena tinggal. Tu yang dia cakap kat aku. Aku pon sama. Tapi aku amik benda ni sebagai positif. Kadang-kadang kita hanya merancang bukan kita yg tentukan semua ni.

Walaupun banyak benda dah aku hadapi dan macam-macam kerenah lelaki yg aku hadapi tapi tak bermakna semua lelaki ni sama. Macam tu gak perempuan. Tak semua perempuan sama perangai terutamanya mereka yg buat kita terluka.

Mungkin kita belum bertemu dgn yg sesuai. Tapi bila seseorang tu hadir dalam hidup kita kenapa kita nak tutup hati kita dan beranggapan semua perempuan or lelaki tu sama saja.

Perasaan takut kecewa pasti ada pada semua orang tapi bergantung bagaimana caranya kita nak handle benda tu. Kalo kita takut nak mencuba sesuatu yang baru sampai bila-bila pon kita tetap akan berada di takuk lama.



Tepuk dada tanya selera.. Pilihan di tangan anda




16 comments:

  1. GKSB,
    AYat2 tak jiwang..

    yang buat n3 ni jiwang ialah pict tue..

    jiwang siot..

    kahkah..

    ReplyDelete
  2. wangi ke bunga ko cium tuh..haha

    ReplyDelete
  3. buat lah yang terbaik..hahahha

    ReplyDelete
  4. ye.. kat tgn aku.. bukan tgk sape2..:)

    ReplyDelete
  5. jawapan yg aku bagi tue...nak kira macam yer? he he he

    ReplyDelete
  6. Dear LOL,

    haha..

    pic yg jiwang org dia tak kan?

    hehe

    ReplyDelete
  7. wahh salam satu malaysia tuh yg akak tak tahan...macam nak bodek en najib jerk..huhu

    ReplyDelete
  8. tepuk dada tanya selera? kalau bab ni mesti la dah tak ada selera nak makan..cium bunga je la..

    tepuk dada tanya hati..

    tak pun, tepuk dada macam teater Lokan Bertepuk..

    ReplyDelete
  9. sejak bila pandai guna salam satu malaysia ni..

    ReplyDelete
  10. Salam Gadis Manis..

    Wahh..rasa teruja tengok awak cium bunga. Owhh..saya pun kena cari sesuatu nak cium gak..ahaks!

    Sentiasa ada pilihan ..
    and tetap ada pilihan..
    yg penting pilihan itu..
    adakah sesuai or benar dgn diri kita..

    ReplyDelete
  11. ~0~,

    huhuhu...

    ko xmrh dh kan aku curang ngan ko?

    =P

    ReplyDelete
  12. si tedi,

    xda sapa ckp pon kat tgn sape2..

    hehehe...

    =P

    ReplyDelete
  13. sis shila,

    biasala kena la support PM kita hehe

    ReplyDelete
  14. laaaa
    ari tu aku jawab main2...
    adush...
    kene serius ke
    comfirm repeat

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi