Friday, October 30, 2009

KISAH CINTA PANDANG PERTAMA

PIC MASA PESTA CAHAYA KT USM


Cinta pandang pertama.. Wow tajuk... Meletzzz gitewww... Hehe... Pernah tak korang merasai cinta pandang pertama? Korang tak kenal pon dia tu sapa tapi sekali pandang terus jatuh cinta. Hati yang selama ni beku terus cair bila melihat wajah dia.

Pernah tak korang mengalami benda ni??? Bila pandang jer wajah dia terus hati berdebar-debar. Mula la dapat sindrom mandi tak kenyang, makan tak lena, tidur tak basah **ke tidur basah..** Hahahaha...

Ok berhenti mengarut.

Cinta pandang pertama ni bagi sesetengah orang memang tak masuk akal. Sekali tengok pon boleh jatuh cinta. Selalunya ini sekadar yg kita nampak hanya luaran jer la. Dalaman tu belum tentu lagi. Pelik kan???

Memang pelik. Susah nak mengungkap sebenarnya macam mana boleh jatuh cinta pandang pertama ni. Tapi cinta jenis ni macam mana senangnya dia datang macam tu gak dia pergi. Sebab kita tak mengenali orang itu langsung lain la kalo ada yg berani tegur pastu minta no telefon.

Aku pernah gak ada pengalaman cm ni tapi tak tau la nk panggil apa. Rasanya bukan cinta kot tetapi hanya tertarik yeke tu? huhuhu..

Masa tu aku kat jeti Penang ngah tunggu feri. Ada la sorang mamat tu pakai baju kemeja belang-belang bawa beg sandang. Smart. Macam baru lps blk keja. Aku pon pandang dia. Tiba-tiba dia pandang aku mata pon bertembung mata. Aku cepat-cepat larikan anak mata hahaha..

Pastu aku wat tak tau jer. Tiba-tiba aku rasa mcm ada orang dk pandang aku. Sekali mamat tadi yg dok usha. Kih3... Dia plak cpt-cpt tgk tmpat lain. Macam tu la seterusnya sampaikan atas feri. Masa nak turun pon dia masih dk pndang aku. Aku wat tak tahu jer hehehe.. Segan cheq. Aku kan pemalu **pemalu la sangat** kah3...

Pastu masa turun dr feri aku lepas ke belakang dh. Dia kat depan. So sampai c2 saja la hubungan kami kah3... Hanya mata ja dok mainkan peranan hahaha..Cam lawak pon ada. Ni leh kira cinta pandang pertama ker???

Tapi mungkin kami tak kan jumpa dh. Yela sekarang ni kalo balik AS pon naik motor je tak naik feri dh. Kalo tak mana tau bleh terjumpa lagi hehehe.. Sampai sekarang aku ingat lagi muka dia mcm mana. Nampak matang. Pakai kemeja plak perghh smart tu kih3...

Lagi pun benda ni dh lama dh. Kalo tak silap aku masa awal sem tahun ni. Sekarang ni dh nak habis sem tapi aku masih ingat lagi muka dia sebab muka dia ada iras-iras kawan aku gk.

So macam mana cinta pandang pertama korang? Adakah seunik kisah aku?? Kui3....

17 comments:

  1. cinta pandang petama aku???huuuu menyedehkan

    ReplyDelete
  2. jatuh gedebak sebab jalan mandang ke tempat lain ada la.

    ReplyDelete
  3. sedang bayangkan betapa smart and hensem mamat tuh kannn...
    sampaikan awak masih teringat-ingat . cayalah !

    ReplyDelete
  4. kalau cinta pandang kedua, ketiga dan keempat mcm mane plak? hehehe

    ReplyDelete
  5. Fadh,

    hehe..

    tu mengade2 kot...

    sbb pandang kt tempat lain hahaha..

    ReplyDelete
  6. cinta pandang pertama akk...
    adalah suamiku...
    ms mula2 npk dia...terus dah x igt bf yg lelain kahhhhhhhhhhhhhh (byk tul bf aku)
    pas2 mmg dh target xmo sape2.nak dia jugak..sbb ntah...rs itulah surirumah akk..kahhh hehehe
    alhamdulilah skrg dah 2 anak...syukur sgt2..

    ReplyDelete
  7. sis el,

    wahhh bahagianya bla cinta pandang pertama jadi suami...

    hehe..

    **ada x ex-bf akak yg single2 lagi kah3..berdekah

    ReplyDelete
  8. lawanya pesta cahaya tu.
    memang usm salu buat eh.

    ReplyDelete
  9. izwan,

    1st time buat hari tu sempena 1malaysia,

    so ada pesta tanglung n pesta cahaya sekali

    ReplyDelete
  10. waaa.. best tajuk post..
    nk cite gk r.. leh eh.. t'ingat 1 cite..

    emm,xtaw r nk kta cinta pndang pertama ke x..
    tp ble 1st time pndng dia, rse cm de sesuatu..
    ske pndang dia.. walaupn x knal, ske tgk dia ckp ngn kwn2.. time 2 dia x tgur pn.
    (lpe nk gtaw kitorg t'jmpa time kem skali..)

    time kem 2 de r ckp skit..
    pas kem 2, bas kitorg benti rehat jap..
    elfa trun dlu.. tgk dia kt dlm bas..
    dia snyum.. =) pas2 dia wt mimik mke ejek..
    pe g bls r.. elfa pntang diejek..

    haha.. sgt lwk r..
    time blk.. kitorg jln b'3 dgn kwn elfa skali..
    dia minta no fon kitorg.. em, rse bese r.. general kn..

    dia msj.. tp ble elfa tnya kt kwn elfa, dia kta dak 2 xmsj dia pn..
    pe g.. time 2 rse b'bunga2.. weeee~~

    ReplyDelete
  11. elfa,

    wahh bestnya...

    ciut jer kan ksh elfa hehe...

    ni mesti angau kan?

    hehe

    ReplyDelete
  12. hahahaha...
    ada r sikit..
    tp.. cite lama kn..
    cite yg da b'lalu 2 kali pose, 2 kali raya, 2 kali bufday dia..
    hahaha...^^

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi