Friday, October 30, 2009

MENANTI SATU KEPASTIAN

Ini N3 kedua untuk malam ni. Jangan terlepas baca N3 yg sebelum ni.

Susah kan nak bina kepercayaan terhadap orang lain?? Susah sangat. Kenapa? Adakah bila kita pernah disakiti bermakna semua orang sama???

Aku memang orang yang jenis main-main tapi bukannya main-mainkan perasaan orang. Aku cuma tak suka bersikap serius sebab itu bukan diri aku sebenar. Ada masa kita perlu serius terutamanya bila kita melakukan kerja.

Aku memang nampak cam main-main, suka gurau-gurau dan ketawa tapi tak bermakna dalam semua perkara aku macam tu. Terutamanya yang melibatkan hati dan perasaan. Sakit kalo orang mempermainkan hati kita kenapa kita nk mainkan hati orang?

Bila aku dah pulih dari segala kenangan silam dan ingin mulakan hidup yang baru, diri aku yang baru kenapa perlu aku nak harungi semua tu lagi. Kisah dulu sudah aku tinggalkan di belakang. Aku tak kan sesekali menoleh lagi. Cukuplah.. Sakitt bila ingat balik.

Cuma aku harapkan kepercayaan darinya. Aku cuba memahami dan aku harapkan perkara yang sama. Kawan aku suruh aku bersabar. Dan si dia suruh aku jangan berputus asa. Tapi bila kepercayaan dirinya terhadap diri aku digugat aku tak tahu nak cakap apa lagi.

Aku akan terus sabar menanti untuk satu kepastian.

**Tiba-tiba rasa nak p duduk tepi pantai sorang-sorang amik angin tak pun p bawa motor laju-laju lepaskan tension leh tak?


8 comments:

  1. kepercayaan memang susah nak dapat
    tapi senang dapat kat rukun negara
    hehehehehe

    ReplyDelete
  2. bawak moto laju2??aku suka sila ajak aku skali

    ReplyDelete
  3. eemmm bawa moto laju2 tu.. bukan la jalan penyelesaian utk ketenangan

    ReplyDelete
  4. hmmm baru lepas demam dah nak pi mrempit...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi