Sunday, October 18, 2009

NOSTALGIA DI BATU BERTANGKUP~EDISI 1 : Menjadi Fasilitator


Assalamualaikum....Yuhuuu...Cik gadis in da house... =) Aku sudah selamat kembali dari Perlis dengan seribu kenangan dan pengalaman yg mungkin boleh dijadikan panduan dan iktibar untuk semua.

Wajib akan ada banyak N3 mengenai program tersebut. So hari ni nak cerita pasal program pertama yg kami terlibat. Iaitu jadi fasililator kat SMK Syed Hassan iaitu bersebelahan dgn sek aku dlu Teknik Kangar.

Sebelum tu kami menginap di Kg Batu Bertangkup Chuping Perlis. Nak masuk ke kg tu kena berjalan kaki bas mana leh masuk. Jauh gak la nk jalan tu. Pecah lemak tepu semua hahaha...

Masa berjalan kaki kuar dr kg nk ke jln besar


Penat dowh jalan... Berpeloh-peloh. Lama pulak nak berjalan cm tu. Habis cair mekap kah3.. Macam la aku ni mekap sangat kn setakat bubuh bedak bayi tu boleh la hehehe....Pastu kan ada la budak2 kg eskot dgn basikal. Timbul la 1 idea yg gila2 punya.. Apa dia??


Jeng jeng....



Kah3.... Macam budak2 kecik lak haha..
Kaki aku tak panjang mana sampai lg setakat nak nek beskal besaq tu
huhuhu



See..aku memang kepala senget sket hehehe... Gila-gila orangnya... Da pulak p nek beskal bdk kecik tu...hehehe...Well...Biasa la tu...Sapa dh kenai lama ngan aku tau la aku cm na kan hehehe..



Classmate n cosmate yg jd fasililator




Depan SMK Syed Hassan






Pelajar-pelajar perempuan form6




Pelajar-pelajar lelaki.. Tgk tu siap duduk bersila lg atas kerusi




Kumpulan aku yg aku ngan kak emy handle...

Kami tak pakai baju kurung pon huhu..

Apa ada pada baju nak dibandingkan dengan pengalaman dan ilmu yg kami nak kongsikan

Apa yang kami buat kat sana adalah memberi pendedahan mengenai USM dan antara kos-kos yang ada ditawarkan di USM. Selain tu aku terangkan mengenai kos yang aku amik sekarang supaya depa ni terbuka minda la sket..

Bila tanya nak amik kos apa semua ke arah nak jadi cikgu macam aku dulu-dulu la gak kan... Depa siap tanya tips nak amik exam tuk STPM lagi... 23.11.09 Depa ni akan amik exam STPM. So gtau la mcm mana nak skor subjek2 tertentu..Then bg kata-kata semangat tuk depa buat yg terbaik.






Banyak lagi yang aku nak ceta. Lepas ni nak ceta pengalaman p rumah orang-orang tua atau kini dikenali sebagai Rumah Sejahtera. So nantikan kedatangan N3 tersebut sebab banyak sangat pengalaman yg aku nak kongsikan yg mungkin selama ni kita tak pernak terfikir pon.

Sebelum balik dari sekolah tu aku ngan ida sempat lagi p Teknik kangar jumpa warden yg lama-lama dulu dgn member yg lain. Langkah kanan plak tu tengok2 depa wat majlis hari jadi. Pe lagi melahap la kojanya huhu...Pas makan balik hahaha.. Baik punya anak murid..

Aku try taip selaju mungkin ni sebab ada orang yg tak sabar nak baca N3 aku ni... Hehehe... Zass..

P/S: Thanks pada Datuk S bagi idea tentang tajuk ni... Hehehe... =P

18 comments:

  1. xrosak ke basikal yg ko nek tue???
    hahahahhaha

    ReplyDelete
  2. ~0~

    hahaha...hampeh je..

    tingin nak bonceng skali la tu...

    =P

    ReplyDelete
  3. loh....batu bertangkup...dah dekat sangat jer ngan kg saya.....kg sy 5 minit bermotosikal jer
    dari batu bertangkup tu....

    ReplyDelete
  4. assalammualaikum

    len kali jumpa waden lama tu bawaklah souvenir USM ke....

    ReplyDelete
  5. ayie,

    tahu..ada tanya mak cik kat situ kg pangas kat na...

    depa kata dpn sket dr batu bertangkup....

    dh anta email kat awk??

    dpt x??

    ReplyDelete
  6. a kl citizen,

    waalaikummussalam..

    insyaallah kalo p skali lg..

    ri tu pon p lari sat dr program..

    ReplyDelete
  7. Aku tak perasaan ada tempat nama Batu Bertangkup.

    Lepas ni aku nak cari tempat nama Batu Belah. Ada idea kat negeri mana?

    ReplyDelete
  8. kalau ikut cerita klasik, Kg. Batu Belah rasanya tak jauh dari Kg. Batu Bertangkup..ni ikut pengalaman tengok cerita klasik Batu Belah Batu Bertangkup la..

    rasa simpati sangat dengan basikal tu, tak tau la apa perasaan basikal yg menjadi mangsa keadaan..hahahaaaaa

    Nostalgia di Batu Bertangkup??? macam pernah dengar je tajuk ni..dapat kat mana ye? nak kenal gak sape Datuk S tu...

    ReplyDelete
  9. batu bertangkup jer ke? batu belah nyer mane? he he he

    ReplyDelete
  10. syukri,

    rasa-rasanya budak kecik tu balik menangis kot sebab basikal pancit hahaha....

    Siapa tak kenal datuk S, johorian Bakal PM kita nanti wakaka...

    ReplyDelete
  11. tu piring plastik ke, kaca ke, kertas ke, atau polisterin???

    tak lestari betul kalau guna polisterina...

    teringat kuih bahulu isteri ketua kg batu bertangkup..kuih dia tak guna batu yg bertangkup...

    ReplyDelete
  12. hans,

    mangkok la hg ni...

    gelak2 plak....

    dont jugde a book by its cover

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi