Friday, November 20, 2009

KENANGAN TERINDAH


Orang cakap zaman kanak-kanak adalah zaman yang paling indah. Kalo dapat diputarkan masa mesti ramai ingin kembali ke zaman kanak-kanak betul tak? Yela zaman kanak-kanak tak payah fikir tentang masalah, apa yang kanak-kanak tahu hanya bermain, ketawa dan kalo menangis ada yg pujuk.

Tak macam kehidupan kita bila dewasa. Banyak perkara kita nak kena fikir. Banyak masalah yang timbul. Kalau tak ada masalah tak mencabar la hidup dan tak dinamakan lah kehidupan.

Semua mesti masih ingatkan memori masa kanak-kanak. Penuh dengan tawa riang. Penuh dengan kenangan-kenangan manis. Walaupun tak semua ada zaman kanak-kanak yang indah seperti orang lain tapi pasti ada sesuatu yg manis untuk dikenang.


Zaman kanak-kanak aku adalah yang terbaik. Tinggal dengan bersama sepupu-sepupu bersama tok dan tok wan kat kampung. Banyak kenangan manis yg kami kutip. Walaupun aku yg paling muda antara kak yong dan kak ngah tapi aku lah ketua nk merencanakan aktiviti nakal kami.

Terjun sungai adalah agenda utama kami. Kami bertiga mandi sungai sama-sama siap buat rakit lagi. Tangkap udang galah. Mandi hujan sampai kena tibai dengan pelepah nyoq dengan tok wan.

Menangis2 kami. Tapi sebelum kena tibai tu kena kejar keliling kampung. Apa lg lari pusing 1 kg la. Tok wan aku plak dok kejar kat belakang. Hahaha.. Lari pon tak guna sbb balik2 kena tibai gak. Hahaha...




Kak yong, aku dan kak ngah


(comot gle masa kecik2 dulu hehe)


Dan bila kami jumpa balik waktu raya ker kami akan tdo sekali. Sebelum tdo tu kami akan bercerita masa zaman kecik-kecik dulu. Kadang-kadang ada yg kelakar ketawa besar kami bertiga hehehe...

Tapi sekarang dh tak boleh macam dulu. Kak ngah dh jadi isteri orang. Tunggu masa nak bersalin jer. Kak yong plak dh dilangkah bendul oleh kak ngah so tak kawen-kawen lg. Masih lg belajar dan dgr kata tak nak kawen nak jd andartu hahaha...

Gleee arr sepupu aku sorang tu..Selalu gaduh suruh aku kawen dulu. Aku cakap mana bleh langkah bendul cucu sulung, dh la kak ngah dh langkah bendul dh hehe.. Dia ckap dia tak ksh. Ala aku bkn apa kalo aku kawen dlu cian plak dia org ingt dia tak laku plak hahaha...

Jahat gle aku. Mati la aku kalo dia baca hehehe....


KAMI BERTIGA


PIC LAMA YERK.

BEBERAPA TAHUN YG SUDAH



Dan ada orang cakap muka adik aku si puteri qistina syakira ni macam muka aku kecik2 dlu.

Betul ker???


Zaman kanak-kanak merupakan zaman terindah dan penuh dengan warna-warni. Malangnya kita tak kan lagi dapat merasai semua tu. Apa yang ada di depan kita perlulah kita hadapinya.




NOTACIKGADIS: Semua gambar adalah dari
myspace dan merupakan gambar lama disebabkan laptop aku masih lg rosak so tak dapat nak upload pic baru...


27 comments:

  1. aku membe baik zaman kecik2 skang da jdi cam laki totally...huhu miss her...nk tegur salam pon da segan

    ReplyDelete
  2. GKSB,
    hampir sama juga muka you masa kecik2 ngn adik you.
    Adik beradik katakan..

    saat paling best. zaman kecik2..

    ReplyDelete
  3. haha muka ms kecik dgn dh besar tak berubah tau.sama je.tgk pipi dh tau :P

    ReplyDelete
  4. zaman kanak2 seronok sbb kita tak perlu nak fikir2 masalah macam orang dewwasa!

    ReplyDelete
  5. memang muka ko...

    soalan bonus...adakah ko paling pendek antara ber3 tue???hahhahah

    ReplyDelete
  6. cute budak2 pompuan kampung..... heheh.

    ReplyDelete
  7. imheppie,

    yeke? alahai...cuba2 la tegur mana tau akan merapatkan blk hubungan tu..

    ReplyDelete
  8. LOL,

    Sm yerk??

    yg beza kulit i gelap sket dr dia haha..

    yeah..zmn knk2 best...

    ReplyDelete
  9. shasha,

    hikhik...tgk pp pon dh tau yerk.. kih3...

    ReplyDelete
  10. tedi,

    betul tu... bila dh dewasa byk plak cekadaknya kan?

    ReplyDelete
  11. ~0~,

    hahahahaha...ketawa besar beb baca komen ni..

    memang pon paling pendek hahaha...

    jahat tol tanya sln ni....hehe

    ReplyDelete
  12. jejaka anggun,

    carilah gds kg wat isteri...

    hehe...

    ReplyDelete
  13. Memang indah sungguh masa baya-baya gitu...
    Hidup tanpa problema...he..he..

    ReplyDelete
  14. betul tu..

    zaman kanak2 paling besh...

    main je kerjanya...

    apepun...hidup ini memang tak lari dari masalah...kena hadapi jugak..

    aduhai..behnya ingat kenangan zaman2 kocik dulu..

    nway..salam kenal..=)

    ReplyDelete
  15. huh.aku pun teringat ni masa dulu2.

    nakal ya ampun.hee

    ReplyDelete
  16. a'ah mmg sejibik cam muke anys adek tu..hehehe

    ReplyDelete
  17. cheqna,

    makaseh sudi jengah blog ni...

    slm kenal cheqna...

    ReplyDelete
  18. vv,

    ko xgtau pon aku dh taw ko memang nakal

    hahaha...

    ReplyDelete
  19. bro dah banyak lupe keanngan zaman bebudak dulu

    www.broframetone.com

    ReplyDelete
  20. Yup. Kanak2..zaman yang terindah .

    comellah awak time kecik .. gebuuus jek pipi.

    ReplyDelete
  21. nak di link di blog ini boleh??

    http://cikepal06.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. zaman budak2 lah best
    xpayah nak fikir apa
    study jer
    skrg fikir masa depan

    ReplyDelete
  23. gua tetarik dengan pic time kecik2 2 je.. wat wa tegelak sakan

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi