Tuesday, November 17, 2009

KENAPA LELAKI SUKAR NAK FAHAMI WANITA?


Kenapa lelaki susah nak faham wanita??? Terutamanya wanita la kan mesti menghadapi situasi macam ni. Tak tahu la kenapa. Susah sangat ke nak faham wanita?

Pada pendapat aku la kan selalunya lelaki ni suka amik mudah. Kadang-kadang ada sesetengah perkara tu lelaki pandang remeh tapi bagi wanita itu bukan benda remeh. Walaupun kadang-kadang hanya hal kecil pon bleh bawa bergaduh.

Tapi memang aku tak nafikan la ada sesetengah wanita ni benda2 kecik pon nk kecoh mau lelaki tu macam malas nk amik port. Aku pon tak suka cm tu. Lelaki suka cakap wanita ni complicated tanpa cuba nak memahami wanita tu.

Bagi aku, wanita ni memang dijadikan dengan emosi yang mudah terusik dan lelaki macam lebih gagah (walaupun ramai lelaki dh tak mcm lelaki sekarang) dan sepatutnya lelaki cuba memahami wanita dan bukannya merungut tak paham wanita.

Dan aku sebagai seorang wanita juga kadang-kadang tak paham langsung perangai lelaki ni. Tapi nasib baiklah aku memang dibesarkan dalam ahli keluarga yang dipenuhi lelaki. 4 orang adik lelaki pun dh cukup aku nak paham perangai lelaki ni. Mereka sangat suka amik mudah tentang sesuatu perkara.

Perangai aku pon dh macam lelaki dulu nasib baik dh insaf sekarang dan sudah bertukar menjadi gadis ayu hahahaha...ok aku tipu. Memang tak leh nk bertukar jadi lemah lembut ckp pon slow2, control2 gitu kalo aku buat cm tu kompom kena kutuk ngan kawan2 hahaha...

Kadang2 aku berlakon jadi cm gitu dpn kawan2 pon dh kena gelak siap depa kata lagi "hang toksah dok buat cm tu geli aku tgk" kah3... So mcm mana? Jadi diri sendiri sudah walaupun kasar2 aku ni janji aku tak songsang hahaha...

Jadi pada lelaki cubalah memahami wanita. Sebenarnya nak handle kaum wanita ni senang jer kalo pandai amik hati dan tak buat benda yg dia tak suka pon dh cukup utk anda semua sebagai lelaki faham akan wanita.

25 comments:

  1. kalu llki jek nk fhm pmpuan, pmpuan cmne lak??? mksud nyer biler ko ckp 'llki suka ambik mudah' n ko x suker llki jd cm2, bermksud nyer ko x cbe fhmi llki....dah taw llki cm2..kne guna another way lah nk trik llki nie....

    n aku rse pmpuan nie pon kdang2 xmo bg pluang kat llki gak utk fhmi diri pmpuan tuh.....kn..kn2....

    waallahualammm

    ReplyDelete
  2. btol laki sgt susah mau paham pompuan aku pon x paham huu tensen

    ReplyDelete
  3. yup! aku sokong tang ayat yg cakap lelaki suka ambil perkara itu remeh temeh sedangkan wanita itulah perkara penting..

    macam irg tak hengat besdey kita..

    sob sob sob

    ReplyDelete
  4. perempuan juga kena faham sifat semulajadi lelaki

    ReplyDelete
  5. jadi pandai2 lah amik hati....

    hati goreng kunyit pun best huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. yunk.. kadang2 memang susah nak cari yang betul2 memahami kita..
    hurm.. sabar ye

    ReplyDelete
  7. ye aku cuba pahami kamoo...hahahhahaha

    ReplyDelete
  8. a'ah pompuan ni cm mn pun dia sure emo lebih
    benda kecik pun jd isu besar..smpi leh wat gado wooo..hehehe akk ada pengalaman lor...
    sbb itu kdg2 tu tgh kita emo..laki take cool jer..dah reda..baru pujuk...

    ReplyDelete
  9. tul tu
    laki nie suke ambik mudah sume menda
    aku benciiiiiiiiiiiiiiiii
    hhuhuhuhu

    ReplyDelete
  10. he..23x klu lelaki lebih memahami perempuan... nmpk sgt perempuan bukan sesuatu yg komplek untuk lelaki miliki....

    sebab tue la ade lelaki yang bersusah payah untuk mengambil hati perempuan yg mereka minati... bg yg mereka yg dah bosan... pepaham je la ek

    www.broframestone.com

    ReplyDelete
  11. GKSB,
    Kisah kwn i.
    Dia memang seorang yg agak kasar taoi sejak ader Bf dia dah berubah jadik manja2 sikit.
    Kadang aku ajuk jek bila dengan aku pun dier termanja..

    Tapi yg buat kwn aku tu cam bengang sikit kat bf dia ialah, si bf beriya-iya nak kwn aku tu berskirtlah. Dah hampir 4 thn aku kwn ngn kwn aku tu tapi tak pernah nengok dia berskirt.

    Kadang permintaan lelaki ni mcm tak sesuai jek. Ada baiknya terima seadanya :)

    *

    ReplyDelete
  12. Mamu,

    aku dh cuba fahami lelaki sbb tu aku brani ckp lelaki suka amik mudah..

    suka atau tak itulah kenyataannya....

    ReplyDelete
  13. imheppie,

    xyah tension2 dh mmg lelaki mcm tu,

    cuma kita kena cuba nk memahami lelaki ni dan lg baik kalo sm2 berusaha utk memahami...

    ReplyDelete
  14. si tedi,

    alahai sedihnya kan..

    walopon benda tu kecik jer tp bg kita ni sbgai sorg perempuan xdpt adiah pon xpa janji ingt

    huhu

    ReplyDelete
  15. Bulan,

    memang susah nak cari....
    kalo ada pon dh ada yg punya huhu

    ReplyDelete
  16. Framestone.

    hehehe....

    lg mencabar nk pikat lg laki suka nk pikat..

    tpi yg ado nya bila dh dpt xtaw nk hargai..

    ReplyDelete
  17. DEAR LOL,

    apa yg jadi masalahnya bila lelaki xleh nk menerima seadanya pasangan dia tu...

    kwn tu dh berubah kira bagus la tu...

    ReplyDelete
  18. Senang kata..llaki n perempuan ni sama je..sukar tuk difahami dan memahami..llaki nk perempuan faham dy..sdgkn llaki tu xley fhm perempuan..sama jgk dgn perempuan..tp..percayalah..kalau kite jatuh cinta dgn org yg tepat dan masa yg tepat..insyaallah..kite akn saling memahami..tk pyh r pk sgt..semua ni kerja Allah ..

    ReplyDelete
  19. Senang kata..llaki n perempuan ni sama je..sukar tuk difahami dan memahami..llaki nk perempuan faham dy..sdgkn llaki tu xley fhm perempuan..sama jgk dgn perempuan..tp..percayalah..kalau kite jatuh cinta dgn org yg tepat dan masa yg tepat..insyaallah..kite akn saling memahami..tk pyh r pk sgt..semua ni kerja Allah ..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi