Friday, November 6, 2009

MENCARI YANG PERFECT

PIC DARI BLOG WAN JUN
AKU SUKA
=)




UNTUK SEMUA KAWAN-KAWANKU RENUNGKANLAH....


Mengapa sampai sekarang kamu belum menikah?" ujar seorang kepada temannya yang sampai sekarang masih membujang. "Sejujurnya sampai sekarang ini saya masih terus mencari wanita yang sempurna. Itulah sebabnya saya masih membujang.

Dulu
waktu saya di Utara, saya berjumpa dengan wanita yang cantik yang amat bijaksana. Saya fikir inilah wanita ideal untuk saya dan sesuai menjadi isteri saya. Namun belakangan selepas itu pada masa berpacaran baru aku tahu dia sebenarnya amat sombong. Hubungan kami putus sampai disitu.


Di Ipoh saya ketemu seorang perempuan yang cantik jelita,ramah dan dermawan. Pada perjumpaan pertama aku begitu takjub dan seronok. Hatiku berdesir kencang, inilah wanita idealku. Namun selepas itu baru saya tahu, ia banyak tingkahlaku yg tak baik dan tidak bertanggung jawab.


Dan ketika aku di JB, aku bertemu wanita yang manis, baik, periang dan pintar. Dia sangat menyenangkan bila diajak berbicara, selalu nyambung perbualan kami dan penuh humor. Tapi terakhir aku ketahui kalau dia dari keluarga yang berantakan yakni berpecahbelah dan selalu menuntut sesuatu yang kita tidak mampu memenuhinya. Akhirnya kami berpisah.


Saya terus mencari, namun selalu mendapatkan kekurangan dan pada wanita yang saya temui. Sampai pada suatu hari, saya bersua dengan wanita ideal yang saya dambakan selama ini. Ia begitu cantik pintar, baikhati, dermawan dan penuh humor. Dia juga sangat perhatian dan sayang kepada orang lain. Saya fikir inilah pendamping hidup saya yang dikirim oleh Tuhan untuk saya".


"Lantas?!", sergah temannya yang dari tadi tekun mendengarkan "Apa yang terjadi? Mengapa kamu tidak terus meminangnya? ". Yang ditanya diam sejenak dan akhirnya dengan suara perlahan si bujang itu menjawab, "Baru sekarang aku mengetahui bahawa ia juga sedang mencari lelaki yang sempurna".




============ ========= ========= ========
Kesimpulan : Sudah diketahui maksud daripada cerita itu ?Nobody's perfect. Jadi jangan mensia-siakan apa yang sudah ada di hadapan kita,belum tentu nanti kita mendapatkan yang lebih baik dari yang sekarang kita dapat, Tak kiralah kita ni lelaki ke perempuan ke... Kalau kita mau mencari yang sempurna, check dulu diri kita sendiri,apakah sudah sempurna di mata orang lain??

SUMBER~~DARI EMAIL BERANTAI


17 comments:

  1. xpenah cri yg sempurna..maukan mcm fahrin ahmad dahla haha

    ReplyDelete
  2. ala mana komen fahrin ahmad aku tdi

    ReplyDelete
  3. diriku ini bukan saja mencari damai abadi tapi turut mencari damai di hati..

    mencari teman sehidup dan semati..andai salah sorang pergi menghadap Ilahi cari saja penganti..tak kan nak hidup sorang2 dalam dunia ni..

    mana ada yg sempurna dalam dunia ni..semua memerlukan antara satu sama lain untuk mencapai erti kesempurnaan, namun masih juga tidak sempurna..

    apa dah jadi ni??? syukri pulak layan lebih2 ni..ingat nak main2 je

    ReplyDelete
  4. ye btoll...aku tunggu janda mu...hahahha

    ReplyDelete
  5. imheppie,

    haha...elok sgt la 2 fahrin pn dh kembali single pe lg...kui3...

    **komen hg da la..tgu aku aprove baru mncul
    =P

    ReplyDelete
  6. syukri,

    ada ketika perlu main,
    ada ketika perlu serius,
    seandainya diri mu tdk tega keseorangan,
    diriku sedia menanti....

    kah3....

    yg ni memang main2...

    nanti berpeloh-peloh plak datuk S hahaha

    =P

    ReplyDelete
  7. Tuhan jadikan Manusia berpasang-pasangan..
    supaya kita dapat melengkapkan kelemahan masing2

    ReplyDelete
  8. BULAN,

    Ada sesetengah orang suka merungut yg pasangan kita berbeza dari kita tanpa kita sedar setiap pasangan itu mmg diciptakan utk saling melengkapi kelebihan dan kelemahan masing2..

    jd xslh kalo dia berbeza dri kita..

    **aku sdg knl ngan seseorg yg sgt berbeza ngan perangai aku...huhu..

    ReplyDelete
  9. bila kita jumpa seseorang.. kita takut untuk bersama sbb kita gusar dia tidak sempurna..
    kit atunggu lagi... jumpa lagi.. takut juga akan ada yg sempurna akan datang kemudian..

    namun sampai ke sudah kita masih sendiri..

    ReplyDelete
  10. tedi,

    bila ada yg muncul, jgn menolak, kenal dulu kerna kita xtahu adakah itu jdh yg telah ditetapkan utk kita...

    belajar mencintai dan dicintai oleh org lain..

    **mcm DR LOve plak...

    ReplyDelete
  11. Ada ke yg perfect??

    tak de la dik noon oii...

    ibarat cari sebutir gula yg jatuh kt tengah lautan kot...sampai ke tua la tk jumpa..

    Terima dirinye dan kamu seadanye...

    ReplyDelete
  12. tol tu...nobody is perfect....kita kna trima psgn kita seadanya..uhuhu

    ReplyDelete
  13. btl...yg penting..trime diri seadanya....

    ReplyDelete
  14. 2...3 kucing berlari..lari laju sgt aih.. malaih r nk keja...lantak p la...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi