Thursday, November 19, 2009

PERTAMA KALI AKU.........

Hari ni aku dh start praktikal kat pusat pemulihan akhlak tu. Dah la masa mula-mula sampai tersesat masuk pusat sinar harapan utk orang OKU yela bangunan dia bersebelahan jer lg pula pintu pagar dia je yg terbuka kami masuk la tp bila ingat blk kalo pintu pagar pusat pemulihan akhlak tu terbuka kompom la bebudak lari hahaha...


Hari ni not bad la. Masa jumpa ngan warden tu dia bagi la penerangan pasal tempat tu dengan keadaan pelatih kat sana. Ada pulak sorang malaun ni pandai-pandai p gtau warden kata kami 3 orang ni nak keja shif, dia plak office hour. Hanginn jer aku. Suka-suki dia ja..

Kalo warden tu ingat betul tak pasal-pasal jer kena keje shif. Aku sound terus ar dia tu dpn2 warden gak hamik hang. Pastu masa kat dewan makan macam tu gak. Pandai2 ja cakap kami nak duduk kt c2. Giloo apa. Nak melawak pon agak2 ar..Wat malu kami ja.

Kalo orang yg dh besa kenai dia memang cm tu pangai, suka ada-ada kan benda yg tak ada. Kalo orang yg tak kenal tu mesti ingat kami ni mcm tu. Aku sound lagi "bleh tak kalo jangan dok babitkan nama kami?" Masa tu hangin dh aku. Ska sangat nak malukan org dpn org lain. Yang member aku naik risau dh takut bergaduh.

Aku ni susah nak marah kalo dh marah habis la.... Tapi dia tu memang xmakan saman. Dia buat lagi tapi guna nama kawan aku sorang tu. Kawan aku tu pekena balik sampai terdiam dia hahaha.. Amik hang.. Yang herannya lelaki buat pangai cm ni.

Selain malaun tu yang lain-lain ok jer. Budak-budak situ pon setakat ni ok la. Walaupon ada yang dh dok usha aku pelik jer. Maybe depa kata aku comey kot hahahaha.. Gila punya perasan. Ala bersangka baik sudah walopon tu bukan kenyataannya kui3....

Kebanyakan budak kat c2 terlibat dengan masalah tak terkawal iaitu lari dari rumah, terlibat dengan seks bebas, sampaikan tahap mengambil dadah pon ada. Sayang kan baru umur 13-18 tahun dh terlibat dengan benda negatif mcm ni. Ada sorang budak tu UPSR 4A 1B tapi ditahan atas kesalahan lari dari rumah.

Kalo tengok muka budak-budak ni kita memang tak kan sangka yang depa ni terlibat dengan benda mcm ni sampaikan kawan aku cakap "aku rasa aku mcm bermimpi boleh ada kat sini" .

Entahlah. Yang pasti tugas kami sebagai pekerja sosial bukan perkara yang mudah. Aku harap aku boleh menjalani praktikal kat cni tanpa ada sebarang masalah.


PIC 1 HARI DI HARI RAYA 08

DIMEKAPKAN DAN MASIH KURUS

KUI3....

NOTACIKGADIS: Balik jer keja terus tido... Lotih bawa moto ulang-alik, baru 1st day dh cenggini.. Jauhhhh arrrr....


22 comments:

  1. hari pertama yang nampak lancar. agar hari2 setrusnya begitu juga

    ReplyDelete
  2. errr tu lah merempit kuat sangat mau tak letih hehehheee

    ReplyDelete
  3. hehehe..chumel kamu bila make up.. tapi jgn salah paham tau.. kalau tak make up pun chumel juga..
    walauapapun selamat menjalani praktikal

    ReplyDelete
  4. hahaha...1st day da merungut ke cik kak??hahahaah

    ReplyDelete
  5. laaa tu pic lama ke
    igtkan pic g practikal
    tipah tertipu

    eh pdni eh dpt 4A tu
    tp napelah buat peragai...rugilah

    sape malaun tu eh..suke2ati dia je kan
    lempang laju2 baru tau

    ReplyDelete
  6. Naqeeb L,

    memang merempit pon..

    30 minit leh jd 15 minit kui3...

    ReplyDelete
  7. imheppie,

    jgn teringin nak dk dlm c2 sdh hehehe...

    ReplyDelete
  8. Bulan,

    terima kasih (kembang kempis dh hdg ni kena puji) hihihi...

    ReplyDelete
  9. ~0~,

    kalo bkn kerana sekor malaun tu xda nk merungut punya...

    huhu...

    ReplyDelete
  10. el,

    bukan setakat nk lempang laju2 kak rasa nk sekeh pala laju2 pon ada...

    hahaha..

    ReplyDelete
  11. seronokkk..kalau aina..aina nak wat keje2 cmtu..

    ReplyDelete
  12. GKSB,
    good luck okey.

    suka baca kisah praktikal lak..
    terus bercerita keadaan di sana okey.

    ReplyDelete
  13. Moga berjaya.
    Sabar, gitulah adat bekerja walau di mana..
    ooo, baru tau!

    ReplyDelete
  14. kakkk...sy dmam..boleh tolong suapkan nsi x??(ngada2 pulakkan??)

    ReplyDelete
  15. misz benida,

    ala bucuk2..meh cni nk suap...

    hehehe

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi