Monday, December 21, 2009

KADANG-KADANG KEMBANG, KADANG-KADANG KEMPIS, CUBA TEKA APA DIA??


Seperti yang sedia maklum tarikh akhir aku berpraktikum adalah 25 hb ni iaitu jatuh pada Hari Krismas. Tapi tak kisah la bukannya aku sambut krismas pun kan. Di Kedah plak sememangnya Jumaat cuti, so tak kisah sgt la.


Hari jumaat ni kami dah rancang macam-macam aktiviti yang menarik dan happening. Budak-budak tu pun semangat berlatih berlakon siap request karaoke lagi. Yang nak berduet dengan aku pun ada.. Hahaha... Habis la runtuh asrama tu kalo aku menyanyi kih3...


Aku ngan kawan-kawan yang lain dah bincang nak buat jamuan sket untuk budak-budak tu. So, pakat bahagi la tugas. Aku plak cadang nak buat puding untuk budak-budak tu. Tadi p la shopping kat tesco beli barang-barang untuk masak nanti.


Aku p dengan adik aku, si puteri ngan affan. Puteri aku letak dia dalam troli tesco tu. Pastu naik escalator nak ke tingkat atas masa sampai tingkat atas ada sorang akak tu (akak la sebab dia nampak tua dari aku) tegur aku,


" kak, (dia panggil akak kt aku? huh!!) anak akak umur berapa? aku pun terus jawab "adik la" sambil aku geleng2 kepala kat dia.. Kawan dia kt sebelah dh gelak-gelak kan dia hehe..


Adik aku, Affan plak dok gelak kat aku...Hampeh tol la... Aku yang muda belia ni ada rupa orang dh kawen ke??? huh!!


Tapi nak buat macam mana, mak aku muda lagi tu yang tanpa disangka aku bleh dapat adik kecik tu kih3.... Beza umur aku ngan puteri 18 tahun.


Memang jauh beza kan? Sebab tu orang bleh ingat tu anak aku. So lepas ni kalo nk p jalan mana2 xleh bawa puteri dh jatuh la saham aku kih3.... Xda plak orang berani ngorat... Hahahaha... Gatai!!!... Gatai dlm blog ja xpa kan??? hemo hemo hemo...


Ni la puteri ku sayang dalam troli tesco



Tocang tu puteri yang suruh aku buat walaupun dia pn x ada rambut sgt

hehehe...



Ni plak gambar yang disangka mak budak tu...

kui3...


Budak DeMok =P



Sebut pasal demok ni tadi kat tmpat praktikal aku tunjuk la pic aku ngan member2 di USM kat budak2 tu.. Ada sorang tu tegur "kak Anis, gemoknya...." Pastu tengok pic lain plak, "kak Anis, awat kurus plak" pastu bila tgk pic lain dia kata lagi "La awat gemok plak" hahaha.... Depa pon pening tgk pic aku.



Nak wat mcm mana. Aku ni badan mcm belon kejap kembung kejap kempis hahaha... Memang berat badan cepat turun dan cepat naik. Cuma sekarang ni semakin menaik la.. Pasni bila aku dh start bz, harap bleh turun lagi la... hehe..


Kawan aku penah tegur bila baru-baru ni aku jumpa dengan dia "hang ni aku tak heran hg berisi nanti jumpa lagi kurus plak, pastu jumpa berisi plak...."

Hahaha.. Kn aku dh ckp... Cuma pasni jgn berat naik xturun2 dh la... huhu...




8 comments:

  1. nak wat cam mne.. rezeki mak ade... cam mbe bro la kan.. besa die dgn adik bawah die... 22tahun he...23x lagi jarak tue...

    die dah ingt die la yang bongsu time masuk U.. tau2 ade pulak yg bongsu baru nk kuar

    untuk soalan teka teki tue... jawapan bro... lubang hidung

    klu xpercaya cube kamu kurus nnt.. confirm ramai yang puji then perhatikan perubahan pada lubang hidung mu... he..23x

    selamat mencuba

    BroFramestone Blog

    ReplyDelete
  2. Waaa...mengancamnya puteri...


    Ada pokok kelapak dua batang atas kepalak!

    ReplyDelete
  3. eh...makcik..comella"anak" makcin ni...
    brapa th ek....
    "anak" no brapa ni..
    he..he.....
    ^___^

    ReplyDelete
  4. ermmm...tak lama lagilah tuh ...

    ReplyDelete
  5. ok la tu dia panggil kakak..ingtkan emak adik ko..drpd dia pggl ko bibik..igtkn pengasuh..ahahaha

    ReplyDelete
  6. uihh kenapa apakah..mungkin seru ko utk berkawin da smpai kot haha

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi