Monday, January 25, 2010

SAYA BUDAK BARU BELAJAR KALAU SALAH TOLONG TUNJUKKAN

Assalamualaikum.. Halu2... ayaq kopi ayaq milo **eh tetiba plak kan?** huhu... Hari minggu sudah berlalu dh masuk hari senanyan pon... Tapi hari minggu aku bukan cam hari minggu pun.


Tak ada rehat2... Ada saja benda nak kena buat. Antaranya adalah menghadiri kelas teori dan praktikal memandu.. Hihi.. Aku baru ja nak amik lesen memandu sebenarnya... Memang aku tak reti bawa keta langsung.


Nasib la dapat cikgu yg ajar tu baik, ensem plak tu lagi bersemangat la aku nak belajar. Hahaha.. 1 keta 4 orang, so cikgu tu ajar 4 orang. Aku plak orang pertama yg dia ajar drive. Perghh ketaq lutut kot, dh la kena tegur "sapa ajaq kamu tarik handbrake cm tu?" Selamber badak ja aku cakap tak tahu.. Padan muka kena gelak.

Macam mana tak kena gelak, nak tarik handbreak pun aku p picit button kat handbrake tu Kui3.. Biasa la budak baru nk belajar.

Pastu masa belajar, aku drive ikut jalan sebelah kanan bertentang arah pastu cikgu tu pn tegur "kamu ingat ni negara mat salleh ka bawa keta sebelah kanan" hahaha...Amik sejibik padan muka aku..

Tapi ada sorang budak yg 1 keta ngan aku, masa dia belajar siap langgar divider lagi.. Kami ni dok kecut perut dh duduk kat belakang. Tapi yg paling lawak ada sorang lg budak masa tgh drive dia terpicit hon pastu dia p tanya "eh sapa hon kita" hahaha... Bleh plak tak sedar diri sndiri yg picit.

Cikgu tu pon kata "ha tanya lagi sapa hon, kamu la" hahaha..Berderai ketawa kami gelak kat dia. Lepas tu asyik kena perli dgn cikgu tu ja kalo ada antara kami yg terpicit hon.. Hihihi.. Lawak betoi..

Tapi aku tak keseorangan. Aku amik lesen skali ngan roomate aku Qema, zaf, n hasbi. Tak la boring sangat masa kelas teori tu. Tapi aku bleh plak tidoq hahaha..Sedar2 suma pakat nak keluaq dah... Hahaha.. Besa la duduk kat belakang skali, bleh ja tunduk pastu tdoq kih3...




Zaf, Aku n Hasbi
(Dalam kelas teori, boring-boring amik gambaq)









Qema n Zaf ( Sengaja ja Zaf ni lindung tangan dia)



12 comments:

  1. amek lesen nie memg byk cbrn nye kan, huuu

    ReplyDelete
  2. mai aku tolong tunjukkan...

    belajar bawak kereta sorong dulu la!!!

    ReplyDelete
  3. akk dulu..belajar ngan abah akk dulu
    dh pandai bw sndiri baru g amek lesen
    nti xdelah terkinja2 nak bw kete...

    ms tu akk form 5..terus dpt lesen..terus bw kete g sekolah...plak tu...akk pertama budak sekolah bw kete g sekolah...bestttttt
    balik2 sekolah terus tiktok bkk kete..cikgu2 jeling jek..kahkahkahhhh

    ReplyDelete
  4. fiD,

    Tahu xpe, cabaran dari dlm diri sendiri terutamanya...

    cara nk atasi ketakutan sendiri h

    ReplyDelete
  5. el,

    wow caya la kak..

    bila lg bleh nk berlagak cm tu ngan cikgu kan

    hehehe

    ReplyDelete
  6. heeeeeeeeee

    teringat lak masa akak belajar keta dulu2.

    mula2 ayah yg ajo, mmg takut gila. ayah garang. huhh!! nekad, tak mo. g belajar ngan org lain jer la,
    ekekkeek

    belajar keta kat driving school. cikgu sebelah asyik tekan2 break jer time i drive. wakakakkak..
    bila nampak bas ke, lori ke kat jalan sebelah, mula la kaata: cikguuu. ada lori la, takut!!
    wakakkaka

    pastu belajo dgn bf, besss
    ekekkeek
    tapi dah jadi exbf dah
    huwaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  7. Salam ...
    ct alhamdulillah ..
    dpt ckgu yg baik hti ..
    n sporting ..
    mlot dye agk laser ..
    tp dye ska wt lwak ..
    jdik xtkot la sgt blaja keta ..
    hehee .. :)

    mula2 na blaja drive tu mmg tkot,
    mcm owg len gk la ..
    hehee .. :)
    & mula2 gk lau ikot tu, ct xna ambq lsen keta,
    jst na ambq lsen mto ..
    tp lastly ska bwk keta lak ..
    mto skrng da jrang sgt na bwk ..
    hehee ..
    mcm2 ragam kn ct ni ?
    ;D :)

    ReplyDelete
  8. bila ang amik lesen bawa lori?
    hahaha

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi