Thursday, January 28, 2010

MALANG TIDAK BERBAU (Kun Fa Ya Kun)

Kelmarin 27-01-2010 adalah tarikh yang mungkin tak akan aku lupakan. Dalam keadaan hujan yang sangat lebat aku kemalangan semasa nak menuruni bukit di roundbout USM .

Disebabkan ingin mengelak kereta di hadapan yang brek secara tiba-tiba dan keadaan jalan yang licin aku telah melanggar divider jalan. Jadi superman la kejap. Tersembam aku atas jalan.


Yang tak bestnya mendarat hidung dulu atas tar. Masa tu aku tak fikir apa dah apa yg aku fikir habis la muka aku. Memang xleh nak bangun la. Kat buku lali nampak warna putih je isi ke tulang tu erk?


Terduduk aku atas jalan tu dalam hujan lebat. Sadis gila. Lepas tu beberapa orang angkat aku masuk dalam kereta nak bawa ke klinik. tengok2 klinik sg 2 tutup. Pastu tersekat dalam traffic jam plak dengan hujan lebat.


Aku call ida kata aku otw p klinik tu pun pinjam nset abg yg bawa aku tu sebab nset aku suma ada dalam kereta ida kebetulan aku baru lps main bola jaring kat padang bila hujan kami suma balik la. Masa OTW blk tu la aku xcident.


Lepas tu nset abg tu plak abeh bateri, memang tak dapat nak contact ida dh. Lepas tu aku suruh bawa p klinik depan USM,tgk2 tutup plak. Minyak keta abg tu plak nak abeh. P buh minyak plak.


Bayangkan nk dekat sejam aku ddk dlm keta dgn kaki tgn suma berdarah, baju basah lencun kena hujan last2 skali aku suruh dia hantar balik kolej aku balik. Kebetulan masa sampai tu Ida pun baru sampai. Puas dia cari aku kat klinik sekitar USM ni.


Ida bawa aku p hospital Pulau Pinang. Doktor check kaki aku sebab aku tak boleh nak berjalan. Meleleh juga ayaq mata masa tu. Cis hilang sudah kemachoan aku sebab nangis. Lepas cuci luka, kena cucuk 2 jarum, dia bawa p X-ray nak x-ray kaki dgn hidung.


Hidung aku dah bengkak masa tu. Tak segak dah la lepas ni hehe.. Alhamdulillah lepas X-ray suma hidung dengan kaki tak patah. Cuma kaki kiri aku bengkak, kaki kanan luka. Siku luka. Kalo hidung patah abeh la kurang 4 ribu duit hantaran tu hehe...


Sekarang ni aku kena rehat ja tapi boleh ka aku yang dh biasa bz ni duduk saja tanpa buat apa2???


25 comments:

  1. haha. kalau bf kau taw bab hidung patah kurg duit hantaran, msti dia doakan patah kan?

    ReplyDelete
  2. aduhai!! semoga kamu tidak cedera teruk!!
    Jaga diri

    ReplyDelete
  3. weyhhh.. psl hntrn tu kalo mnta 10k tu laku lagi kot..

    rehat je la...

    ReplyDelete
  4. sabar ye ini dugaan dan cobaaan... ruhaida dah bg tau kat kelas tadi sambil gelak2...

    ReplyDelete
  5. moga ko cepat sihat...dan cepat meng'auwww'...heheheh

    ReplyDelete
  6. waduh... siannye.. ade hikmah disebalik kejadian tue..awat xmintk no tepon abg tue

    he..23x

    ade jiran bro dari tolong org accident n jaga kat wad... terus kali ke2 jumpe mase bertunang he..23x

    BroFramestone Blog

    ReplyDelete
  7. owhhh hooo..malang mmg tak berbau...hati2 lepas ni

    ReplyDelete
  8. salam ..
    ct pn mcm mreka yg lain2 ;
    doakn moga awk cpat smbuh .. :)

    bab wng hntaran tu jgn isau ...
    nlai tu xda apa2 mkna ..
    yg bmknanya ksih syg .. :)

    wasalam ...

    ReplyDelete
  9. hati2 lah kalo ujan dek..jgn bw lelaju
    yo x yo jugak eh...dah bitau kat sini kureng antoran kawen..haruslah nti time merisik2 nti..kesah ini akan dibangkitkan..kahkahkah
    xpelah dek...sib bek xde pape...

    ReplyDelete
  10. adik manis,

    jaga diri baik-baik ..

    takper... rehat puas2. kang lepas nie tak dan nak rehat .

    ReplyDelete
  11. memula mcm cian bc cter ni..tp pas dengar ayat "kemachoan dan tak segak" gelak guling2 den....
    pape pun Alhamdullillah tak teruk sgt n yg paling penting hidung tak patah(bkn pe,kang kurang duit hantarankan)wakakakaka..
    byk2 rehat n mkn ubat smpai over dos..bru cpt sihat...hahahah

    ReplyDelete
  12. tu la...len kali kalau nak pi mana-mana...makan petai dulu. baru la ada bau.

    apapun...moga selamat semua hari!!!

    ReplyDelete
  13. otak ketat,

    haha..

    kalo dia doa cm tu aku patah2 kn tulang dia plak..

    ReplyDelete
  14. YB syukri,

    dia gelak2 sebab teringat masa kita p makan skali ri 2..

    berpeluh2...

    kih3

    ReplyDelete
  15. broframestone,

    kalo ensem dh lama minta no tpon

    wakakaka...

    xda la kt nset dia da gambar baby itu maknanya dh kawen..hihi

    ReplyDelete
  16. fya,

    ya, memang xberbau...

    ok, kamu juga ati2 kalo nk wat pape tu beringat dlu. jgn jd cm kite. =)

    ReplyDelete
  17. ct,

    terima kasih mendoakan...

    ye kasih syg lg penting...

    =)

    ReplyDelete
  18. el,

    hihi...

    xpe hidung jadi lagi mancung ni...

    hahaha...

    tp utk sementara je la...tgu surut bengkak dlu..

    ReplyDelete
  19. one Z,

    kalo makan petai pastu kentut sedap la kan

    kah3...

    ReplyDelete
  20. GKSB..

    ish..
    giler ar..
    jadi superman..?

    *gua tobat lak ada hati nak merempit..

    hehe..
    get well k.

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi