Thursday, January 7, 2010

N3 INI BUKAN N3 LUCAH HARAP MENGERTI DAN AKU HANYA NAK CERITAKAN PASAL SABAR


Sabar? Korang ni penyabar ker? Aku? Aku seorang yang sangat penyabar *Penyabar la sangat kan hemo2...

Mesti ramai tak percaya aku ni penyabar. Memang pun. Kalau dulu aku ni memang orang yang paling tak sabar, semua nak cepat, kelam kabut. Dan yang paling teruk sekali aku ni cepat naik angin atau nak cakap baran pun bleh la.

Biasa la anak sulung. *Alasan leh terima tak kui3...* Aku cepat melenting pantang orang cari pasal, keja nak gaduh ja. Kalo zaman sekolah dulu memang aku ni terkenal la ngan kaki gaduh siap kena cop muka wanted lg kat asrama dulu sbb gaduh ngan senior haha...Jahat gle..


Mulut aku plak memang laser kalo tekena laserrr ni menusuk ke jantung dan hati. Pedas nya sendiri mau ingat la... Hahaha tp sekarang ni smakin tumpul plak kata2 yg tajam mcm dlu..huhu

Adakah sepedas cili ini???

Cili jenis apa la ini erk??

Huhu..


Tapi tu dulu. Sekarang ni memang aku dh banyak belajar untuk bersabar. Sampaikan orang cuba jatuhkan aku, maki aku, lukakan hati aku dan aku masih boleh bersabar. Di mana aku yang kuat melenting dulu???

Si dia pernah cakap dia nak tengok aku marah sekali jer. Dia tak berapa suka sangat perempuan yg ikut cakap. Pelik kan? Kalo nak ikutkan perangai aku dulu takut dia terus benci aku kot. Selama ni apa yg terjadi aku tak pernah marah dia, aku biar jer sbb aku dh mls nk gaduh.

Walaupun benda tu sgt menyakitkan hati dan melukakan hati aku tp aku tetap bersabar. Aku lebih suka tunggu dan lihat. Sebab sekali hati aku terluka dan bila sampai tahap aku dh tak boleh bersabar mungkin itu adalah kali terakhir... Kali terakhir utk apa? Tunggu dan lihat.

Mungkin aku ni jenis yang lebih suka memikirkan diri orang lain baru diri aku. Biar orang lain gembira walaupun aku yg terluka. Walaupun benda ni tak elok sgt utk diri aku tp itu adalah sifat semulajadi yg mmg susah nk ubah. Dahulukan org lain dari diri sendiri.

Sebab itu kot orang berani sakitkan hati aku. Kalo nak ikut perangai aku dulu rasanya memang susah la. Aku dah tak nak jadi mcm dlu. Dulu darah muda keja nk melenting jer pantang dicabar. Sekarang ni memandangkan umur pn dh bertambah xkn la xleh nk fikir lg kan?


Tepuk dada tanya hati...

NOTACIKGADIS: KITA TIDAK MEMERLUKAN SEBAB UNTUK MENYAYANGI SESEORANG TETAPI KITA MEMERLUKAN BANYAK SEBAB UNTUK MEMBENCI SESEORANG...


9 comments:

  1. ape da gambar cili ko tue...cess

    ReplyDelete
  2. Kalau buat sambal kena pakai banyak belacan ni..

    ReplyDelete
  3. matrengganu,

    sambal belacan sedap di makan... tmbah skit budu...

    hahaha

    ReplyDelete
  4. janagn makan cili ituuuuuuuuuuuu hahahahaaaa

    nanti hangin satu badan!

    ReplyDelete
  5. KITA TIDAK MEMERLUKAN SEBAB UNTUK MENYAYANGI SESEORANG TETAPI KITA MEMERLUKAN BANYAK SEBAB UNTUK MEMBENCI SESEORANG... (emmhh..btul gak ni)-bru terfikir

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi