Wednesday, February 10, 2010

0-0





Kadang-kadang apa yang kita nak kita tak dapat dan apa yang kita tak nak itulah yang akan mengejar kita. Dan kamu semua pasti pernah merasainya kan?


Tapi sejauhmana kamu boleh menerimanya? Adakah kamu dapat menerimanya dengan seikhlas hati atau kamu masih mahu hipokrit untuk menerimanya? Hipokrit lg?

Hari ini aku belajar sesuatu yang penting. Maafkan lah orang dengan seikhlas hati kamu maka kamu akan lebih merasa tenang selepas itu percayalah. Ya, aku mudah memaafkan orang. Kalo sebelum ni aku merasa tertekan kerana aku mudah sangat memaafkan orang walaupun aku sendiri terluka dengannya tapi kini tidak lagi.

Malah aku sangat bersyukur kerana aku bukanlah tergolong dalam jenis orang yang suka berdendam. Cuba kamu bayangkan kalo orang yang suka berdendam tenangkah hati mereka? Sudah pasti dalam fikiran mereka penuh dengan agenda-agenda untuk membalas dendam.

Hati mereka juga pasti tidak tenang. Apa yang penting walau bagaimanapun hati kamu dilukai, ataupun diri kamu dihina (tidak merujuk kepada aku) apa yang perlu kamu lakukan adalah memaafkan perbuatan mereka itu dengan seikhlas hati.

Hidup kita singkat. Hidup juga bagaikan roda. Kalo kamu berada di atas tak kan selamanya kamu akan berada di atas. Goes around comes around right???

Aku tahu, aku juga tidak sempurna, aku juga banyak melakukan dosa serta kesilapan kerana aku juga manusia biasa. Tapi bila kamu menyedari segala kesalahan kamu itu janganlah kamu mengulanginya lagi.

Aku juga ingin jadi yang terbaik dan aku sedang berusaha untuk jadi yang terbaik. Aku juga bukan sempurna tetapi aku ingin berusaha untuk menyempurnakan diri aku. Apa yang penting usaha kamu.

Maafkanlah orang dengan seikhlas hati kamu. Dan aku telah maafkan dia seikhlas hati aku. Aku harap aku akan lebih tenang selepas ini. Tidur ku juga akan kembali lena. (Sempat lagi fikir tdo huhuhu).

Kamu, saya sayangkan kamu, harap persahabatan kita tidak lagi dicemari dengan sikap saling membenci dan kamu juga masih sayangkan saya kan?? 0-0 ok?


13 comments:

  1. pastikan tido tu lena dan diulit mimpi indah....

    ReplyDelete
  2. boleh maaf tapi sesekali teringat juga

    ReplyDelete
  3. kawan sebenar susa d cari kan...

    kn kite yg susa sng tetap bersame, hrus d jage rapi k!

    ReplyDelete
  4. marilah kita saling maaf memaafi.yeah

    ReplyDelete
  5. salam ..
    em2 btul tu hanis ..
    kita kna maafkn mreka yang pena myakiti hati kita ..
    tp kdang2 ct asa, ct yg lbih myakitkn hti org ..
    huhuu ..
    ct hrap diowg mmaafkn slah ct, trutama Mak & Abah ..
    huhuu ..
    wassalam ..

    ReplyDelete
  6. arsenal menang 1-0 semalam...erk


    hahahha


    be urself...thats all

    ReplyDelete
  7. ct,

    salam,

    yg penting ct sedar kesalahan ct dan cpt2 mohon maaf ok dear?

    ReplyDelete
  8. yap.setuju sangt..
    btw, nice blog...>_<

    ReplyDelete
  9. betullah tu
    xsemua yg kita nak kita akan dapat

    selamat makan limau banyak2...hehehe

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi