Tuesday, February 9, 2010

KENAPA MANUSIA PERLU HIPOKRIT??


Kenapa manusia perlu hipokrit??? Kalo dulu aku sangat membenci manusia yang hipokrit tapi sekarang aku juga terpaksa menjadi hipokrit. Tipu lah kalo kita tak pernah hipokrit.


Kalo dulu mungkin aku terlalu jujur, terlalu bendul memegang prinsip dan tidak ingin hipokrit tetapi semua tu dah tak berguna. Aku juga turut hipokrit. Hipokrit pada diri sendiri untuk menjaga hati orang lain.

Ya kadang-kadang kita perlu hipokrit. Tapi jangan hipokrit dengan orang lain semata-mata ingin menunjukkan yang diri kamu itu bagus sehinggakan menjahanamkan orang lain.

Aku sering memikirkan orang lain dari diri sendiri. Kenapa sampai saat ini pun aku masih memikirkan orang lain dari diri sendiri? Wake up girl, wake up. Dont be stupid!! Think ur self first before u think someone else.

Letih~~

Terlalu mudah memaafkan orang lain. Terlalu mudah menerima orang yang menipu kamu dan terlalu mudah berasa kasihan. Apa ni???

Tak kasihan ke aku pada diri sendiri? Tak rasa sakit ke bila dipermainkan? Kamu ikhlas dengan orang tapi orang buat kamu macam tahi. Apa ni???

Dan aku tahu, aku akan tetap macam dulu. Mudah memaafkan orang lain. Itu memang bagus. Tapi hipokrit dengan berpura-pura yang kamu langsung tidak terluka dengan tindakannya sedangkan hati kamu remuk bagai disiat-siat dengan belati tajam.

Entah sampai bila aku akan berhenti memikirkan tentang diri orang lain dari diri sendiri. Dan kita semua tak kan terlepas dari sikap hipokrit walaupun kamu sendiri membenci sikap itu kerana kita adalah manusia biasa.

Hipokrit boleh tapi jangan sampaikan kamu menjatuhkan orang lain.


16 comments:

  1. semua manusia hipokrit. tak ada yg tak hipokrit. apa yg boleh dilakukan, hanya mengurangkan tahap ke hipokrit an. nak hilangkan terus mmg takkan boleh lah. hee.

    ReplyDelete
  2. jgn kau sesekali lemah...
    persetankan mereka...

    ReplyDelete
  3. sapa...sapa...sapa yang hipokrit tu. meh kita pulas tinge dia!!!

    ReplyDelete
  4. bro pun hipokrik gak....

    tp hipokrik dgn diri bro je la.. bro tau bro nie lemah.. xbagus...

    tp sedikit pun bro wat2 xrase cam tue.. coz ape org boleh wat... bro pun leh wat.. kecuali beranak.... ber"anak" insya'lah kot.. if ade rezeki

    kate bro.. xsalah hipokrik asalkan ianya terbaik buat diri kita

    BroFramestone Blog

    ReplyDelete
  5. kenapa org pompuan suka buat n3 pasl hipokrit huhuhuu

    ReplyDelete
  6. tak leh nak buat apa... huhuhu, permainan dunia

    ReplyDelete
  7. kadang2 hipokrit itu perlu
    kalau demi kebaikan
    tak kira lah untuk siapa
    tapi jangan menyusahkan orang lain
    utk kesedaran juga tak apa
    janji kita tahu
    kita hipo untuk apa
    dah siapa?

    take care

    ReplyDelete
  8. otak ketat,

    ye mmg xboleh hilangkan terus tp boleh kurangkan...

    ReplyDelete
  9. ~0~,

    aku xkan lemah...

    aku kuat, aku tahu itu..

    ReplyDelete
  10. framestone,

    buat apa yg dirasakan terbaik utk diri,

    itu sudah memadai...

    ReplyDelete
  11. naqeeb L,

    sebab ramai lelaki yg hipokrit kowt..

    hehehe

    ReplyDelete
  12. mak su,

    kadang2 kita yg mempermainkan dunia...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi