Friday, February 19, 2010

SIAPA KATA???


Lepas saja bergumbira pasti masalah plak datang menjengah. Penat weh penat.

Sapa cakap kita boleh jadi kawan balik dengan ex-boy or ex-girl kita? Boleh jadi kawan ikut situasi dan cara mereka berpisah. Tapi sangat susah.

Banyak lagi masalah yang timbul dan lebih banyak lagi pertengkaran. Ada saja tak kena. Benda kecik-kecik pon akan jadi masalah. Kenapa?

Yang dah berlalu biarkanlah berlalu tak payah nk ungkit-ungkit lagi, tak payah nak menegakkan benang yang basah, tak payah nak menyalahkan orang lain jika diri sendiri yang buat salah.

Kenapa lepas berpisah banyak plak benda yang busuk2 suma kuar? Kenapa waktu masih bersama dan diajak berbincang tak satu pon yang nk dibincangkan? Bila dah berpisah macam-macam plak yg kuar?

Inikah situasi yang dihadapi oleh Fahrin Ahmad bersama bekas-bekas kekasihnya Linda Onn dan Scha? Nasib baik aku bukan artis kalo tidak adakah adegan-adegan saman-menyaman?

Aku dah maafkan dia seikhlas hati aku apa lagi yang dia mahu? Masih tak puas menyakiti hati aku? Masih tak puas tengok aku boleh bangkit tanpa dia? Penat arrr....

Kalo mahu berkawan kenapa masih lagi nak semak-semak kan kepala hotak pasal diri aku? Pasal dengan siapa aku berkawan? Kalo betul sayang kenapa dulu tidak tahu nak menghargai?

Itulah lelaki. Masa ada tak tahu nak menghargai bila dah tak ada???

Cukup-cukuplah. Aku sangat penat dengan situasi ni. Semak-semak. Kalo nak berkawan biarlah betul caranya.

Sapa kata senang nak berkawan balik dengan ex kita??? Kalo boleh bagus lah tapi kalo banyak mendatangkan masalah dari semasa masih bersama apa nak buat???


18 comments:

  1. fikirkan mana yang terbaik..

    if bersama lebih baik, maka pilih la bersama

    if berkawan lebih baik,maka pilih la berkawan

    if berpisah lebih baik, maka pilih la berpisah

    tidak semestinya, bersama mahupun berkawan perlu di akhiri dengan perpisahan...

    dan tidak semestinya berpisah samata2 tidak mahu berkawan atau bersama

    BroFramestone Blog

    ReplyDelete
  2. emm.. break ups mmg mnyakitkan.. nk kwn blk tu mmg agk kekok kn..
    biasa laa.. ppl tend to hurt others, juz to make her feels as hurt as he is..
    saba k.. ;)

    ReplyDelete
  3. GKSB,
    Lupakan jek..
    Biar ar dier ngn labu2 dier..

    tapi mungkin kot dier dah terasa kehilangan..
    Mmmm, selalunya, penyesalan tu datang lambat.

    *tinggal kenangan*

    ReplyDelete
  4. LUCKY,

    itulah namanya manusia..

    ye sbr..

    thanks dear..

    ReplyDelete
  5. LOL,

    tapi rasanya dia xnyesal lagi...

    ego!!

    aduyai..

    ReplyDelete
  6. potong terus, padamkan dari diari kehidupan, itu lebih baik utk semua pihak

    ReplyDelete
  7. jap!

    bukan semua laki mcm tue,,

    prmpuan pon same k!

    ReplyDelete
  8. kalo la ada mesin yg bley lupakan pakwe lama~bahgia btol kan

    ReplyDelete
  9. mak su,

    cm iklam P1MAX tu erk?

    POTONG POTONG POTONG

    ReplyDelete
  10. FID,

    tak semua tapi kebanyakan lelaki cm tu kan?

    ngeee...

    ReplyDelete
  11. imHeppie,

    tapi masalahnya hanya ada mesin basuh, mesin jahit dan mesin-mesin yang sewaktu dengannya

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi