Monday, March 29, 2010

KAWAN BAIK KU KEKASIH ORANG?

Siapa ada kawan baik berlainan jantina? Maksudnya kawan yang selalu anda berkongsi pasal masalah, berkongsi pendapat, dan selalu menolong korang kalo anda memerlukan.


Kalau dia masih single its ok tapi kalo dia dah ada kekasih mcm mana? Nanti akan timbul cemburu di hati orang di sebelah pihak lagi.

Tapi kalau ko kenal dia dari dia masih single pastu dia dh couple, no point utk ko tidak lg blh berkawan dgn dia semata-mata utk menjaga hati?

Apa yang penting kau tahu batas-batas kau. Kalau kau dok menggedik memanglah kekasih hati si kawan baik kau akan melenting.

Kadang-kadang ada lelaki yang akan menjaga kawan baik dia lebih dari kekasih hati perempuan tu menjaganya.

Kenapa?

Mungkin kerana dia takut kawan baik dia terluka dan kerana si lelaki ini sudah mengenalinya lebih lama dari si kekasih hati perempuan ini.

Bukan mudah nak menerima seandainya kekasih hati anda ada kawan baik yang berlainan jantina. Tapi apa yang penting sifat percaya kau pada kekasih kau. Kalau dia betul-betul sayangkan kau, kau tak payah risau kerana bg dia, kau tetap kekasih hati dia dan seorg lg kawan baik dia.

Apa yg penting kau percayakan dia dan yakin dgn dia. Selalunya yg menjadi punca pergaduhan semua kerana cemburu. Cemburu boleh tapi janganlah cemburu buta. Siapa yg tak cemburu kalo kekasih sendiri ada kawan baik berlainan jantina.

Tapi kalo kau kenal kawan baik dia mcm mana tak jadi hal untuk korang bersahabat sama. Lain lah kekasih kau tak pernah langsung memperkenalkan dia. Itu memang patut kau cemburu.

Aku sendiri ada kawan baik lelaki. Ramai kawan baik aku terdiri dari lelaki. Kenapa? Bagi aku kawan baik lelaki lebih memahami dan mudah untuk menerima siapa diri kita tanpa banyak songeh. Tapi tak bererti aku tak ada kawan baik perempuan.

Cuma kadang-kadang kawan baik lelaki akan tetap ada untuk kamu walaupun sesibuk mana pon dia. Mereka juga senang untuk diajak berbicara.

Apa-apa pun kawan baik lelaki dan perempuan masing-masing ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.

Jika kawan baik anda sudah berpunya janganlah jauh kan diri tetapi jaga batas-batas anda dan paham situasi. Begitu juga jika kekasih anda ada kawan baik yg berlainan jantina. Kau tak boleh halang dia utk berkawan tetapi kau harus percaya dan yakin dgn cinta dia dan menerima kawan baik dia juga sebagai kawan kamu.

Aku tulis berdasarkan pengalaman kawan aku yg kekasihnya punya kawan baik perempuan yg sudah jadi terlebih sudu dari kuah. Dan juga pengalaman aku.

Jadi jagalah batas-batas anda dan apa yang penting percaya antara satu sama lain serta memahami pasangan anda. Kalau dia betul-betul sygkan kau tak ada apa yg kau perlu risaukan.

Tepuk dada tanya hati.


9 comments:

  1. susah jugak sbnrnya ada bff yg lain jantina ni.nk kene jaga hati org tu dgn bf/gf sndiri kan.yg penting tau batas la :)

    ReplyDelete
  2. majoriti kwn-kwn akak semua nya lelaki..n seriyesly akak lebih gemar berkawan dgn lelaki..bg akak derang lebih memahami..

    semuanyer terletak pd hati..jangan sesekali hilangkan kepercayaan insan yg kiter syg...

    ReplyDelete
  3. penah gaks bebaik ngan lelaki as fren, purely friend. tapi gegerl dia jeles, so terus finishlah...tak per ler.... komplikated.

    ReplyDelete
  4. shasha,

    sebenarnya xsusah mn pon kalo kita tau jg batas2 kita..

    =)

    ReplyDelete
  5. salam buat tuan umah...
    nawaitu yang penting dalam persahabatan kita..

    ReplyDelete
  6. Hhahahha..
    MAcam pernah rasa jek apa yang awak cerita ni, GKSB..heheh

    ReplyDelete
  7. TSR,

    yeke penah rasa?

    Rasa apa erk?

    Ada rasa masam2 manis tak?

    kui3..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi