Tuesday, April 27, 2010

PERLU KE LELAKI CAKAP KASAR DENGAN PEREMPUAN?

Walewalehe....... Lelaki cakap kasar dengan perempuan beb? Abeh macho la tu leh tengking-tengking perempuan?


Haisyoooo... Itu belum masuk pelempang dengan penendang lagi. Kalo cenggitu dah boleh jadi kes dera. Kalo dh kahwin lain cerita ni yang belum kahwin dah naik tangan kaki kat anak dara orang apa cerrr????

Entah-entah mak bapak budak perempuan tu jentik pon tak pernah anak dia yang hang si lelaki ni suka-suka hati naik tangan.

Kalau kena kat aku memang aku melawan. Aku ni kuat melawan sket huhuhu.. Tapi tak mau cakap besaq la nanti kena kat aku plak hisshhh minta simpang la.

Mula-mula cakap kasaq lama-lama naik tangan. Kalo perempuan yang ada BF macam ni jangan jadi bodoh ok? Sila tinggalkan lelaki cenggini. Itu belum kahwin. Kalo dah kahwin macam mana? Cuba fikir sikit.

Untuk sang lelaki, kalau marah ka apa ka cuba kawal emosi sket boleh tak tegur si perempuan dengan elok-elok. Kalau tegur elok-elok dengan penuh kelembutan dan diplomasi insyaallah mahunya dia dengar cakap.

Macam budak-budak la juga lagi hang larang lagi tu dia buat. Cuba hang cakap elok-elok orang kata kalau tegur dengan cara lembut ni makan dalam beb!! Baru menjadi.

Tapi bila berkait dengan emosi marah ni memang kita susah nak kawal. Aku ni pon kadang-kadang terbabas juga kalo marah tu mahu juga nak tengking-tengking ni. Baran juga kot biasa la anak sulung (leh plak nak salahkan anak sulung kui3).

Bila dah mai umuq semakin lanjut ni kena pikiaq la sama kan. Kawal marah tu. Memang aku belajaq sabaq banyak la sekarang ni. Kalau tak mau runtuh bangunan dengar suara aku macam petir ni haha...

Perempuan memang selalu dipengaruhi emosi tetapi lelaki ni aku tak tau la nak cakap dipengaruhi apa. Kena plak lelaki baran. Pernah aku tengok suami siap hempuk kepala isteri dengan kusyen lagi tapi dalam tv la. Sebab tu kalau boleh aku nak hindarkan diri dengan lelaki yg panas baran ni.

Kalau boleh sabar dengan kerenah aku ni yang memang kadang-kadang menguji kesabaran ni dialah yang layak jadi suami aku. Walewalehee...

Pada sang lelaki hormati lah sang perempuan kerana depa ni lah yang akan jadi isteri dan ibu pada anak-anak kamu. Kalau marah nak cakap kasaq-kasaq hang p cakap dengan pokok.


27 comments:

  1. kalau nak cari pasgn hidup kena betoi2 bukan sekadar suka sama suka je..sanggup memikul tgjwb itu yg penting..
    bila lelaki itu tahu tgjwbnya..menjadi pelindung n pembimbing, dia takkan sekali-kali berbuat begitu..

    ReplyDelete
  2. sifat lelaki ego tu susah,, tp bukan semua yg panas macam tu kan...

    ReplyDelete
  3. INIAKU,

    Betul tu....
    yg penting tahu tanggungjawab masing-masing

    ReplyDelete
  4. FID,

    ye bukan semua...
    lelaki dan perempuan masing2 ada ego sendiri..
    xleh jadikan ego tu sebagai alasan lelaki boleh buat apa saja

    ReplyDelete
  5. kerana itu
    carilah lelaki yg EQ dan RSQ nya stabil....amat stabil

    ReplyDelete
  6. Adik manisss...

    Saya bersetuju dengan Jinggo .

    ReplyDelete
  7. perlu jugak kalau keadaan memerlukan...

    ReplyDelete
  8. takut dengan situasi bila bercinta baik bagai nak rak
    pas kawin Ya Rabbi...

    ReplyDelete
  9. x baik tengking2....sergah sudah la...hahahha

    ReplyDelete
  10. Kdg SESETENGAH lelaki ni masa kawan2 bukan main penyabar lagi..kawin kalu sabar hilang penampar muncul...tp kalau belum kawin dia buat lagu tu..hye hye bye bye la..

    ReplyDelete
  11. bagi aku tgok keadaan
    ada kadang2 perempuan yang over sampai perlu cakap kasar
    tapi seeloknya cuba elakkan lah

    ReplyDelete
  12. Sis Linda,

    setuju untuk bersetuju...
    phm ke pe tu? hihihi

    ReplyDelete
  13. hazzy,

    itula pasal~
    haih....macam2 plak ragam manusia ni

    ReplyDelete
  14. jedi,

    mau terkezut beruk plak nanti kena sergah

    ReplyDelete
  15. Eye Nee,

    hye hye bye bye macam lagu ezlynn tu erk?
    hihi

    ReplyDelete
  16. Hans,

    Yang sebaiknya elakkan, tegur cara baik dulu jgn main tengking je..

    kalo xmakan saman baru sumbat kaki bagi paham hahaha...

    lawak ja

    ReplyDelete
  17. hmm hmm.. naper boleh berlaku begitu rupa. Ringannya tangan.. ringannya kaki.. ringannya lidah utk melukai hati?

    Emosi dan nafsu amarah bila menyelubungi diri, ilang segala ketenangan..

    ReplyDelete
  18. alah tu kira gurau2 jer tuuuu..

    maklum lah psangan pendekar hehehe

    ReplyDelete
  19. brutalsolo,

    kalo penampar itu pon seksi haruslah aku amalkan slalu..

    ReplyDelete
  20. rashid,

    bila akal tak seiring dgn hati
    tapi nafsu mempengaruhi perbuatan
    kaki dan tangan menjalankan tugas

    ReplyDelete
  21. Naqeeb L,

    pendekar dari ceruk negeri mana tu????
    huhuhu

    ReplyDelete
  22. isk isk....lelakii centuu....kite rtinggal kan jee!!~ buang berass jeeee..hu3

    ReplyDelete
  23. salam..
    lau ckap ksar tuk kbaikkan xpa., tp sblum tu msti laa ckap lmah lmbut dlu..
    klu xpkai bru ckap ksar..
    ckap ksar yg +ve..
    [pdpt ct mngkin bbeza dr owg len.. :)]
    wassalam..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi