Thursday, June 10, 2010

CAKAP TAK NAK JATUH???

Cakap tak nak jatuh??? Bukan maksud jatuh gedebuk macam nangka busuk tu tapi maksud aku cakap besar. Cakap mesti nak angkat diri tinggi-tinggi kalau boleh dijulang mesti nak dijulang tu pon kalau sedar diri tu berat ke tak??


Orang yang cakap tak nak jatuh ni mesti nak orang pandang tinggi pada dia. Masa tengah cakap tu siap dengan memek muka berlagak lagi. Pergi mati la orang yang jenis macam ni.

Aku cukup meluat dengan orang yang suka cakap besar. Nak tunjuk bagus lagaknya. Kena ingat tak semua orang suka dengan orang yang macam ni. Konon-kononnya diri tu sangat hebat tapi hakikatnya hampeh.

Kalo cakap seiring dengan apa yang dilakukan ok gak. Ni kalo setakat dengan memek muka pandang orang lain dengan sinis, pandang rendah pada orang lain berjaya macam mana pon orang tak kan hormati kita.

Ingat hidup ini bagaikan roda, kadang-kadang kita berada di atas tapi tak selamanya kita akan berada di atas.


12 comments:

  1. betul tu... tak semestinya kita ni hebat sokmo

    ReplyDelete
  2. ..bunyi marah ni.

    sabar k.
    memang ada org cam tue..
    so, kena abaikan jek.
    biar dia ngn labu2nya..

    hehehe..

    ReplyDelete
  3. jenis aku..aku layankan je..bila kantoi..aku senyum sindir..hhuhuhu

    ReplyDelete
  4. mak su,

    kadang2 kita rasa kita dh hebat
    tapi rupa2nya ada lagi yg lebih hebat pada kita

    ReplyDelete
  5. hahaha
    cakap taknak jatuh
    bahasa orang utara kita tu
    hohohoh

    p/s : Episod terbaru Siri ADKDA boleh dilayari sekarang http://hanspunyablog.blogspot.com/2010/06/antara-diakau-dan-aku-episod-30.html

    ReplyDelete
  6. salam..
    kiter pun meluat dengan orang macam ni...belagak tak kena tempat...
    orang kata...

    "CAKAP TAK NAK JATUH, MUKA CAM KEPALA B***H...MAAP LA MARAH SANGAT NI..hehehe

    ReplyDelete
  7. pak long,

    salam..

    amboi pak long marah sungguh nowh?

    sabaq2... hehe

    ReplyDelete
  8. tp kalu org y cakap besar tu betul2 buktikan, kite perlu respect die.. ;)

    ReplyDelete
  9. Amri,

    walaupun dibuktikan tp kurang budi pekerti xguna gk

    ;)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi