Thursday, June 24, 2010

CELAKA KAU BUDAK!! BARU SETAHUN JAGUNG DH BERANI NAK MERAGUT ORANG!!!

Semalam 23 hb, hari yang paling malang dalam hidup aku. Tok aku masuk hospital Alor Star. Aku pon bertolak dari rumah tok aku di Yan ke AS. Sebab malam tu aku yang akan jaga tok aku di hospital.

Tapi dalam perjalanan tu tayar motor aku pecah. Dari malam sebelum tu pon memang aku tak sedap hati dh. Aku fikir mungkin sebab ni kowt. Bila dh tukar tayar semua tu aku teruskan perjalanan, cuma kali ni aku bawa slow je tak macam slalu pecut tak ingat dunia punya. Uncang beg duit tu aku letak dalam raga motor tapi aku tindan dgn barang-barang lain.


Tapi sampai sekerat jalan aku selisih dgn 2 orang budak. Apa yang aku tak sedar diorang patah balik himpit aku dari belakang terus sambar beg duit aku tu. Yang aku heran aku dh tindan dgn barang2 lain tapi 2 ekor anak setan tu nampak juga.

Aku amik keputusan kejar 2 ekor budak tu. Masa tu memang aku tak fikir apa dh sebab dlm beg tu ada semua lesen aku skali dgn kad2 atm dan matrik apa yg paling penting nset aku 2 biji ada skali. Yang aku geram sgt, pembonceng motor tu siap senyum kat aku lg. Aku sempat tgk no plat PEV tp no tak tahu.

Aku kejar budak-budak tu sepanjang jalan aku picit hon mengharapkan ada sapa2 yg tolong. Meter sampai 130 aku pecut motor, masa tu helmet pon dh tercabut mana dh punya la laju. Aku tak peduli aku cuma pk nk kejar budak tu sampai dapat. Tak ada masa nak menangis ke apa ke?

Sampai simpang Bukit Besar depan sekolah kat c2, budak 2 ekor tu bertembung dgn kawan-kawan diorang yg ramai2 naik motor, 2 ekor tu masuk simpang kiri, yg budak-budak lain simpang kanan. Aku berhenti motor dkt gerai simpang tu sambil bg tau orang kampung kat c2 yang aku kena ragut.

Masa tu aku pinjam telefon Mak cik gerai tu untuk call ayah aku. Anak dia ngan orang-orang kampung pun try cari budak2 tadi. Masa tu aku baru teringat yg helmet aku tercabut masa aku kejar setan 2 ekor tu td. Aku pon patah balik nak p cari helmet sementara nak tunggu ayah aku sampai. Tapi apa yang menambahkan malang aku bila sweater aku termasuk dalam tayar then tersangkut dekat rantai motor. Putus pulak rantai motor tu. Masa tu aku memang menangis teresak-teresak bila ingatkan balik semua kejadian yg menimpa aku.

Nasib baik ada orang yang prihatin berhenti utk tolong aku. Ayah aku pon sampai tapi motor aku memang dh tak leh naik, cakuk udang tayar tu dh patah. Lepas tu mak cik yg aku pinjam tpon utk call ayah aku call bg tau diorang dh dapat dh budak tu.

Sampai kat sana ayah aku nampak ja 2 orang terus ayah aku bagi penampar kat 2 orang budak tu. Orang kampung kata 2 orang budak tu geng2 budak yang ragut aku tadi. Tapi budak 2 orang yg curi tu memang dh terlepas. Bila soal-soal siasat diorang ni datang dari Jitra ramai-ramai. Bukannya dekat Jitra dgn Bukit Besar tu, sikit punya jauh tu. Budak2 ni Ponteng sekolah dan memang betul budak yang curi tu kawan2 depa gak. Soal siasat semua siap kena penampar lagi dgn pak cik mana tah diorang gtau yg diorang tau rumah budak yg curi tu, dan budak tu pon memang jahat baru kuar balai gak kes pecah rumah.

Sementara tunggu polis datang, memang penuh ar tepi jalan tu dgn orang2 kampung. Bila polis datang lepas soal siasat semua angkut ke balai Guar Chempedak buat report skali dgn Pak cik yg tangkap budak berdua tu. Dapat tangkap pon sebab kebetulan tayar motor depa pecah. Depa dok lepak kat kedai motor kat c2 gak. Tu pon jenuh kepung sebab depa nak larikan diri.

Bila dah settle suma report, budak2 tu pon dh kena soal siasat semua, diorang kena angkut dgn van polis nak ke Jitra plak cari budak2 yang ragut tu. Yang aku geram sangat siap pakai seluar sekolah lagi, baru tingkatan 2 yang perangai cm anak setan tu. Yang bawa motor plak anak cikgu.

Polis cuma cakap insyaallah barang2 tu boleh dapat balik. Dan semalam ayah aku gtau yg polis dh jumpa balik semua barang, cuma yg tak ada simkad telefon. Yang tu aku tak kisah sgt sebab aku dah block no aku tu. Sekarang ni aku tak pasti sama ada aku dapat balik atau tak semua barang aku tu sebab kena tunggu 3, 4 hari lagi. Barang2 tu semua dh jadi kes polis dan barang bukti.

Aku memang tak dapat nak balik penang lagi sebab lesen aku semua skrg ada kat polis. Bila ingat-ingat balik semua kejadian ni mungkin ada hikmahnya. Dan mungkin mengajar aku supaya lebih berhati-hati lepas ni. Dan pasal kejar peragut tu, kalo rasa membahayakan nyawa janganlah kejar. Aku kejar sebab budak-budak tu budak sekolah siap pakai seluar sekolah lagi dan sememangnya hati kering aku ni.

Bila fikir balik kalo aku tak kejar mungkin budak2 tu terlepas mcm tu ja. Memang kejadian ni memberi kesan pada aku. Malam memang aku xleh nak tdo. Asyik terfikir pasal benda ni dan terbayang-bayang yang budak tu siap senyum sinis kat aku lagi. Kalo polis panggil utk cam kan rupa insyaallah aku boleh ingat. Silap-silap haribulan kalo ikut prangai huduh aku ni penendang pon aku bagi kat budak 2 ekor tu. Bukan aku nk cakap besar cuma bila emosi dh mempengaruhi macam2 boleh jadi.

Lepas ni beringatlah. Hati-hati kalau bawa motor tu dan pesan ni aku tujukan untuk diri aku sendiri gak. Sekarang ni aku hanya boleh tunggu polis menjalankan siasatan sebelum aku dapat balik semua barang-barang aku tu. Insyaallah....


26 comments:

  1. fuhhh... kesian ko... tp alhamdulillah budak2 pelesit tu dh dapat... at least ada hikmah dgn apa yg berlaku kat ko ni...

    mmg berani betul ko bw moto smpi 130... takleh aku nk bayangkan laju camne tu...

    awat la jahat benor 2 ekor budak tu... aku cuba bayangkan kalo aku jd ko.. boleh pulak budak tu senyum sinis... perghh mmg bakar hati btul la... mmg btul pun, silap2 haribulan mmg naik je penyepak kat budak2 tu..

    tp gasak la budak2 tu kena tampar.. they deserve it...

    ReplyDelete
  2. Memang geram bila dikenang !

    Kalau saya pun rasa nak tendang , hempuk, belasah semuanya nak buat .

    Apapun .. alhamdullilah, awak selamat . Pasni berhati-hati yea sayang .

    ReplyDelete
  3. cahayachenta,

    masa bawa motor memang tak prasan apa dh..

    cuma pk nk kejar budak tu smpai dapat..

    bila helmet dh tercabut baru prasan laju bebenor rupanya patutla helmet pon tercabut..

    huhu

    ReplyDelete
  4. ish mmg tabing la kat anys
    leh pulok kejor bebudak setan tu
    bguih anys bguih...jgn bior budak2 tu..igt deme tu kuat sgt pung..tp kalo k.el lah x tau ape nak buat..kalo kat kampung ok lg lah nak kejo
    kalo kat pekan ke hape riso lak bw laju2
    tp alhamdulilah xde ape2 yg berlaku
    mmg cilaka la budak2 sekolah tu
    baik g jpe mak bapak derang tu

    ReplyDelete
  5. Sis Linda,

    Kalo ada helmet mau kena hempuk skali dgn helmet tu baru berakai..

    ReplyDelete
  6. Sis El,

    alhamdulillah...syukur...

    skrg ni ngah tunggu polis contact blk...

    tgk la cm mn

    ReplyDelete
  7. melampau betul budak2 tu ya.. anak cikgu? mmm memang sekarang ni susah nak kata, anak tok imam pun tak tentu lagi

    ReplyDelete
  8. Sepandai pandai mat rempit meragut akhirnya ke workshop jugak... PEACE...

    ReplyDelete
  9. tu la bebudak sekarang ni..takde akai..nasib baik anis ok..alhamdulillah..

    thanx mengingatkan..cik sha pun kdg2 merempit suke letak tindan2 mcm anis..dok pikiaq org tk nmpk..tp mna kite thu kan..takpe..jadikan pengajran supaya lepas ni kena berhati hati..

    p/s:: semoga tok anis cepat sembuh..

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah...mujur adegan kejar mengejar ko ending nya baik...kalau aku pn aku try juga kot kejar...tp berhati2 juga

    tadi aku cuak bila baca depa berdua bertembung ngan geng depa..sebaik diorang budak bodoh skit n ko tak diperapakan

    ReplyDelete
  11. dkama,

    nasib baik x ke lubang kubur terus..

    ReplyDelete
  12. cik sha,

    terima kasih.. berhati-hati sama ye nanti

    ReplyDelete
  13. Kecik-kecik dah pandai buat perangai..bila besar nnt tak tau la cam ner...tp sykur la GKSB tak der ape2 yer...

    ReplyDelete
  14. salam...

    ya Allah....sangat berani nya budak2 sekarang ni..

    mujur tak ada apa2....

    ReplyDelete
  15. Eye Nee,

    Bila dh besar silap2 jadi penyangak...

    ReplyDelete
  16. sekamar rindu,

    terlebih berani budak2 skrg..

    ReplyDelete
  17. salam......

    perh... wa saluts lu la.... 130km/j 2...
    awk nek moto pe...??
    pe2 pn syukur alhamdulillah xde pe2 berlaku pd awk....

    mmg r simpati ngn awk... if sy jd cm 2 pn xigt dunia dah, pe nk jd, jd la...

    haram jadah punya 2 ekor 2, klu if sy jd awak..
    b4 polis mai dah kena bantai... tambah2 budak2 skolah lg kn... org ckp pew kucing mana tglkn ikan, klu nmpk ikan dpn mata.. haha... lauk2...

    hope skunk awak dah ok la kn... istifar byk2...

    ReplyDelete
  18. sumpah
    dapat kat asy ni
    memang tapak kaki naik ke muka
    gebang tak gebang la kan

    ReplyDelete
  19. geramnya baca cerita ni!! jahat betul budak2 tu. perangai cm setan huhu

    ReplyDelete
  20. haishhh...perangai cam haram. br form 2 dah pangai macam gitu. mintak jauh la dr kejadian ragut ni.

    ReplyDelete
  21. SABAQ JE... kalu bulat pn bulat kejar kalu bdak 2 bdak sekolah..pas neh perigtn jgn letak beg dalam raaga..

    ReplyDelete
  22. hoH...walaupon da lama entry ni...nak juga komen...menarik dibaca...jahat nak mampuih depa ni...tp hebat ar...siap leh hambat tu...gila brani...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi