Tuesday, July 13, 2010

SALAH SATU SIKAP LELAKI YANG PALING AKU TAK SUKA. JEJAKA-JEJAKA SILA AMBIL PERHATIAN

Ada satu perangai lelaki yang aku sangat la tak suka. Memang tak suka. Kalau tak suka tu maksudnya tak suka la kan.

Perangai lelaki yang aku maksudkan tu adalah perangai lelaki yang suka memikat perempuan tapi tak tahu nak menghargainya. Memikat perempuan itu memang usaha yang baik. Aku suka lelaki yang suka berusaha. Tapi aku sangat tidak suka lelaki yang kuat berusaha untuk memikat perempuan tapi bila dah dapat, sendiri mau ingat la.


Aku pernah jatuh cinta pada seseorang kerana aku suka sikapnya yang tidak mudah berputus asa. Sanggup bersabar untuk mendapatkan aku. Memikat diri aku yang tak seberapa ini. Walaupun aku tahu, aku ni tidak la sebagus mana. Tidak lah secantik mana tapi manisnya tetap ada kan? Kih3.. Abaikan ayat terakhir itu.

Kenapa sebelum hang dapat tawan hati perempuan yang kau suka tu hang sanggup berusaha dan tidak berputus asa. Tapi bila hang dah dapat ada hang jaga dia elok-elok?? Hang fikir bila hang dah dapat, bila dia dah suka kat hang, hang tak payah jaga hati dia dah?


Hang silap bro kalau hang fikir macam tu. Perempuan ni selalunya biarpun dia dilukai dia boleh maafkan dan terima semula. Tapi bila sampai satu tahap di mana dia dah tak boleh tahan, jangankan nak jumpa, dengar suara hang pon dia dah tak hingin.

Kalau ada pun mungkin perasaan dia dah tak sama lagi macam dulu. Walaupun mungkin ada kenangan manis yang tercipta, tapi hatinya dah terluka. Perempuan kalau dah terluka memang susah nak sembuh kecuali lah dia betul-betul kuat semangat.

Jadi pada lelaki di luar sana yang baru nak pikat perempuan, sedang pikat ataupun dah berjaya memikat jagalah dia sebaiknya. Macam mana susahnya kamu mendapatkan dirinya macam tu la susahnya dia nak melupakan kamu bila hatinya dah jatuh sayang pada kamu.

Bagi perempuan pula, jagalah hati mu dengan sebaiknya dan jangan biarkan hatimu terus dilukai lagi.

Ingatlah "What you Give You Get Back" and "Goes Around Comes Around"



Ada yang nak merawat hati GKSB tak?

Ngeh3...





11 comments:

  1. What Goes Around Comes Around

    Teringat lagu Marilyn Manson(camni ke eja?)

    Entri terbaru chekgu

    nak header percuma tak?

    ReplyDelete
  2. naman,

    cheq pon xpasti betoi ka dak ejaan tu

    hehe

    ReplyDelete
  3. kadang subjektif..kadang tu pompuan tu bila dah dapat terlalu plak dia nak perhatian..suh tau isi hati..suh pujuk..tp kat laki tu tknak plak buat...huhu

    ReplyDelete
  4. Hahahahsah
    GKSB, macamana kalau ada sikap gurl yang sntiasa tak puas dengan layanan pakwe dia? Dia sentiasa mahu dan mahu lagi then bila pakwe dia dah tak mampu, dia blah macam tu cari lain.. Dia berhak kew nak buat macam tu?hahahahha

    ReplyDelete
  5. HEMY,

    yg jadi masalah cm tu bila sebelum pikat, lelaki boleh buat semua tu..

    tapi bila dh dapat, knapa dh xleh nk buat cm tu?

    mungkin tu la slh 1 masalah yg terjadi...

    ReplyDelete
  6. TSR,

    duduk bincang leklok la..
    tanya apa yg tak kena..
    apa yg dimahukan sebenarnya..

    slow talk slalunya adalah jalan terbaik dari gaduh2..

    ;)

    ReplyDelete
  7. tu perkara yang biasa berlaku...
    bila dah hilang , tercari-cari pula kan.


    terbaru dari saya : ayam berkokok hujan pun turun

    ReplyDelete
  8. tol la 2.... mule2 mmg la ckp bgai nk rak.. ble dh dpt , Abis la... ehhe.
    mula2 la mulut manis berbicara... pastu xtahu la... kite kena pkir la ape yg akn jd if kite uat cm 2 wahai kaum adam... :D


    ape yg merapu ni... sorry if terslh ckp.. :D

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi