Tuesday, August 17, 2010

ADEQ OI...KAT MANA HANG BELAJAQ NI???

Salam Ramadhan Al-Mubarak~~

Ini lagi cerita pasal si Puteri ni.



Dia ada satu perangai yang suka cakap berulang-ulang siap dengan intonasi dia lagi.

Contoh 1:

Adik, Malam ni adik tidoq dengan sapa?

Adik nak tidoq dengan achaq, Tak mimi, ngan atak.. (adik nak tdoq dgn mak chaq, kak mimi ngan kakak)

Contoh 2:

Adik, kakak makan nasi,

Adik akan acik gak (adik makan nasi gak)

Selalunya kalau balik kampung dia akan tidoq dengan mak chaq, aku dan mimi sepupu aku. Sebelum tidoq tu dia akan susun siap-siap dah bantal pastu dia akan bagitau

Ni tempat atak, ni tempat achaq, ni tempat adik, ni tempat tak mimi

Dan bila lepas mandi nak pakai pampers ja dia akan cakap

Ni pers adik (Ni pampers adik)

Dan pernah sekali dia cakap

Adik akai apers, atak akai apers gak (adik pakai pampers, kakak pakai pampers gak)

Dan dan aku rasa nak PITAM!!



Kat mana hang belajaq ni dik oii???


14 comments:

  1. salam,
    hahahhaha...

    adik latoh itang sokmo
    haaaaaaaaaaaa kan kalo dia cakap gitu lagi susah
    lalallaal.....

    ReplyDelete
  2. blue,

    salam..

    hohoho..kalo ckp cm 2 mmg xpaham apa dh la..

    ReplyDelete
  3. hehe...mmg best dgor budak2 bckp ni..mcm me ni anak sedara panggil acu. klu balik je umah mertua,nmpk kete je dia keriau dah..."aaaccccuuuuuu!!" kih3...giler tul.

    ReplyDelete
  4. hahaha klakar bila budak tecit menceceh, depa ckp ikut suka jer... :)

    ReplyDelete
  5. mak su,

    tu la... geram betol ngan dia.. nasib masa ckp psl pampers tu xda org laki d situ huhu

    ReplyDelete
  6. jawab2,, pakai x? :P

    jemputan untuk semua blogger tegar:
    kontest hari raya baik punyer!

    ReplyDelete
  7. hehe kecik da tau pampers.. comel ler, geram plak..

    ReplyDelete
  8. hat bab pampers tu lawakkkk,adeh laaaa.....jenuhhh ..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi