Friday, August 20, 2010

PELIK KE JELIK? #1

Semua orang mesti ada tabiat pelik kan? Aku pon ada. Tabiat pelik aku hanya berlaku bila aku berada di rumah dan berada di dapur.

Setiap kali aku nak menggunakan pinggan, sudu, cawan atau gelas dan apa-apa barang lagi aku akan basuh dulu. Walaupun semua barang tu baru je lepas basuh dan berada di rak pinggan, aku tetap akan amik dan basuh.


Cuma kalau pergi rumah orang tu pon kalau aku yang kena layan diri aku tetap macam tu. Yang tak bestnya takut orang lain akan fikir kotor sangat ke rumah aku ni?

Tapi nak buat macam mana dh memang jadi tabiat. Cuma masa mula-mula aku masuk USM ni kalo makan kat kafe tu dulu, aku hampir-hampir buat benda yang sama semasa berada di rumah.

Memandangkan ramai orang terpaksa la aku control tabiat pelik aku tu. Tapi bila berada di rumah jadi balik.




Apa kata anda pulak???

15 comments:

  1. kepelikan yg bagus tu..tuk kebersihan..

    ReplyDelete
  2. time kat rumah orang tu je la...heehehe..yg lain ok je

    ReplyDelete
  3. pelik gaks tu kiranya.
    perangai pelik maksu? errr... nanti nak pikir

    ReplyDelete
  4. x pelik pun dear..kdg2 bnda 2 dah jd habit..so x leh wat pa2..;)

    ReplyDelete
  5. x pelik pun dear..kdg2 bnda 2 dah jd habit..so x leh wat pa2..;)

    ReplyDelete
  6. sebijik cm mamadiana...sampai pakcik pon terikut dah...

    ReplyDelete
  7. HEMY,

    oh yeke...

    cm xsopan kan? kena control la plak pasni..

    ReplyDelete
  8. Mak su,

    kena fikir dlu tu la kowt perangai pelik mak su

    hehehe

    ReplyDelete
  9. pernah tegok sarjan saji tak kat tv3..rasanya hari selasa pukul 11.30am....memang lawak pakcik ni tengok dapur n komen pasal kebersihan..bagus la tabiat awak tu..jaga kebersihan..nanti awak pun boleh jadi sarjan saji..hee..hee

    ReplyDelete
  10. 3M,

    hahaha...

    sarjan saji eyh? kena simpan misai panjang la cm ni...

    ehehehe

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi