Tuesday, August 3, 2010

SEMUA AKAN BERTAMBAH BAIK, INSYAALLAH

Assalamualaikum..

Hari ni genap seminggu tok pergi. Aku??? Agak terasa kehilangannya. Tapi hidup mesti diteruskan.

Alhamdulillah kawan-kawan banyak bagi sokongan. Cuma sesekali terasa sunyi. Sunyi sangat. Bila kita harapkan ada orang yang menemani, lebih baik jangan mengharap. Sebab, kadang-kadang kita tetap akan keseorangan. Dalam kubur pon akan jawab sorang-sorang tak ada yg nak tolong jawab.


Dalam hidup tak semua yang kita inginkan akan kita dapat. Kadang-kadang yang kita tak nak tu la yang akan kita terpaksa hadap.


“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” [Al-Baqarah: 216]

Semua sudah ditetapkan. Apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Kadang-kadang kita rasa kecewa, kadang-kadang kita hampir putus asa, kadang-kadang kita selalu bertanya pada diri kenapa ini yang terjadi pada kita?

Namun, apa-apa pun yang terjadi kita harus hadapinya, kuatkan semangat. Aku hanya inginkan hati aku ni terus tabah nak hadapi semua ni.

Insyaallah, semua akan bertambah baik.....

Terima kasih semua.. Terima kasih....




8 comments:

  1. oh.kita dirundum pilu yang sama beritanya..takziah

    ReplyDelete
  2. salam takziah, sabar ya, al-fatihah

    ReplyDelete
  3. tak apa tu. masa akan mengubat kesedihan di hati. ramai lagi yang akan pergi tinggalkan kita. itu sunnah alam...

    ReplyDelete
  4. sy fhm...keadaan kamu.. sume makhluk yg hidup d muka bumi akn merasa mati....
    idup kena trus kn... ade rkan2 yg supoort jgn isau... :d

    ReplyDelete
  5. salam takziah..bnyak kan doa..redha la dgn pemergiannya..

    ReplyDelete
  6. GKSB...takziah yer..sorry lambat tau pulak..sb lama tak roaming ke blog2..have faith k. me pn dh alami 2 kehilangan dlm hidup, arwah abah tsyg n ari tu pn baru kehilangan tokwan..siyesli sumtime rasa mcm dia ada je lg. tmbh2 nk msuk bln pose ni..teringat sgt kt arwah sb dia org kuat mesjid ..mmg tiap taun bln pose je bln arwah sibu la, sb dia masak moreh utk msjd. sama2 kita doakan dgn kedatangan ramadhan ni kita gunakan sebaik2nya hadiahkan pahala buat arwah..

    ReplyDelete
  7. salam takziah dik..semoga rohnye dicucuri rahmat

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi