Wednesday, September 1, 2010

CINTA SECANGKIR CAWAN KOPI


Ampa suka minum kopi atau nescaffe tak? Ataupun ayaq-ayaq yang mengandungi kafein? Memang ada orang yang ketagih minum kafein ni. Orang kata kalau tak minum sehari tak senang duduk.

Aku minum juga tapi kadang-kadang itu pon kalau untuk berjaga sampai lewat-lewat malam. Selalunya berjaya juga tapi kalau dah kaki tidoq tu ang minum p la apa pon memang akan terbongkang tidoq juga hehe..


Sapa yang suka minum kafein tu harap kurang-kurangkan lah sebab memang tak elok minum banyak-banyak ni.

Tapi yang boleh aku tak boleh terima sekali bila kencing berbau. Memang bau dia perghhh tak boleh blah langsung.

Aku ada sorang kawan memang kuat minum kafein ni. Memang hari-hari dia akan minum. Ada sekali tu aku dengan dia p toilet. Giliran aku adalah selepas dia. Bila aku masuk je terus rasa nak termuntah. Bau dia tu memang perghhh kawwww gila.

Terus aku tak jadi masuk. Bila dia tanya kenapa tak masuk. Aku jawab tak jadi nak kencing. Sedangkan dalam hati memang tak boleh tahan bau tu. Huh...

So pada yang kuat minum kafein tu boleh jer minum tapi banyakkan minum ayaq kosong.

Dan kalau ampa nak tau :


  • Kalau minum kafein masa waktu pagi memang boleh buat kita jadi segar tapi bila minum waktu tengahari ampa akan asyik dok menguap

  • Mengambil kafein dalam kuatiti yang banyak boleh mendorong kepada tekanan sikap dan tingkahlaku, yang mana boleh menyebabkan rasa mengantuk serta prestasi yang merosot.

  • Kafein membakar kalori (tenaga) kerana ia merangsang penghasilan insulin . Ini akan menyebabkan kandungan gula dalam darah merosot dengan drastik dan anda akan merasa tidak berdaya.

Nasihat aku kurang-kurangkan lah minum ayaq yang mengandungi kafein. Bila dah ketagih nanti susah. Kalau nak minum juga banyakkan minum ayaq kosong kalau berak pon taik tak keras (sembelit) ahahaha...

NOTAKAKICIKGADIS: SAPA YANG TAK JOIN CONTEST LAGI CEPAT-CEPAT LA JOIN. SILA KLIK BANNER DI SIDE BAR OK?


17 comments:

  1. betul! kalau dah sekali minum nescafe, msti x sah kalau x minum sehari..tp skrg dah kurang..x nak terbiasa..

    ReplyDelete
  2. wahhh..

    dedin minum bnyak mna pon mmg x dak effect lah..
    kalo nak tido tu minum p lah apa pon..
    dok sat mesti tido !

    ReplyDelete
  3. uwaahh nak minum sahur kang ahh. sure bertenaga jeh sepanjang harii


    eceeehh! :D

    ReplyDelete
  4. kena seimbang..aku pn dah rasa gak penangan dia kat tempat keje ni..minum air masak plakk

    ReplyDelete
  5. ada cafe yg bg power..tu sbb nk pekena selalu..kencing busuk pon xpa tp x hancing...

    dh kurangkan takut terlebih power plak...

    ReplyDelete
  6. pak cik lie,

    haha.. terlebih power plak nanti nowh?

    ReplyDelete
  7. salam,

    tak pernah bau la pulak,aku mmg taik kopi/nescafe/dan apa yg mengandungi kafein..kot membe hang kopi campur genuok/petai kot he3...(joke)

    ReplyDelete
  8. Man,

    hahaha...

    sekali keluaq genu0k mana bleh tahan bro...

    ahahaha

    ReplyDelete
  9. OMG hakak love kopiiiiii...hidup tak bermakna tanpa kopi....

    ReplyDelete
  10. Saya pun hantu kopi.. tapi sekarang kena sakit tumit... ada orang nasihatkan..nak hilangkan sakit tumit..jangan minum kopi dan teh..betul bila tak ambil, memang tak sakit tumit dah... tapi tula.. teringin jugak..kadang2 mmg minum jugak... heee... senang-senang jemput lawat www.kindhearty.blogspot.com

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi