Monday, September 6, 2010

CONTEST DAN PUTUS CINTA

Salam Ramadhan

Untuk semua peserta contest Senyuman Maneh, terima kasih sebab join contest. GKSB dah semak-semak dah peserta2 contest dan ada yang masih belum lengkap syarat-syarat contest contohnya belum tag bloggers lain, belum jadi follower, dan lain-lain lagi.

Korang jangan lupa tau lengkapkan syarat-syarat contest hadiahnya topup RM30 mana mau cari? Hehe...

...................................................................................................................................................

Next Story

Ok dalam dok blogwalking terbaca macam-macam kisah pasal blogger, ada yang dok ceta pasal raya, ada yang putus cinta. Ha yang putus cinta tu memang agak menarik perhatian aku. Tapi aku jadi silent reader jer la.

AL-maklum la aku pon baru je putus cinta 4 bulan yang lalu. Sedih memang la sedih apa tah lagi kalau dah kenal lama tu. Aku memahaminya.

Tapi aku bersyukur sangat sebab memang ada hikmah dengan apa yang terjadi tu. Apatah lagi kalau si dia tu asyik menyakiti hati kita dan buat kita makan hati.

Nangis? Opcos aku nangis tapi tak dak la gila-gila, just meleleh ayaq mata ja. Tu pon sebab aku kecewa dengan perangai dia dan sampai ke akhirnya pon dia tetap menyakiti hati aku.

So, membazir je kan ayaq mata tu? Apa yang penting ampa kena kuat. Jangan ikutkan emosi sangat. Memang la sedih tapi nak buat macam mana kena la redha.

Dan sekarang aku rasa happy sangat dengan hidup aku ni. Aku rasa lebih bebas dan yang paling penting aku boleh jadi diri sendiri. Selama ni aku selalu ikut apa yang si dia nak aku jadi dan aku rasa aku dah tipu diri sendiri sebab aku tak boleh jadi apa yg orang lain nak aku jadi.

Tapi aku paksa diri aku jadi apa yang dia nak. Aku pendam apa yang aku rasa, aku terima saja apa yang dia nak aku buat dan aku terima saja diri dia seadanya walaupun kadang-kadang bila mai panas baran dia suka hati dia ja maki-maki aku kan? Hahaha.. Adeh...

Macam-macam hidup ni? Alhamdulillah sekarang aku dah ok. Siap dapat peluang berkawan dengan orang lain lagi opsss....

Pesan aku kalau kita sedih tu, jangan la dok melayan sangat perasaan tu. Cari alternatif lain nak lupakan kesedihan tu. Kawan-kawan kan ramai? Lain la kalo ampa jenis menyendiri kompom la tak dak kawan nak menggembirakan ampa.

Aku plak jenis dok pendam2 sedih ni malas la nak tunjuk-tunjuk kat orang malu lerr... Dan aku akan pretending that i'm very happy. Tapi syukur sangat ada kawan yang akan bagi aku gelak-gelak. Kawan-kawan plak jenis kepala gila-gila memang happy sangat.

Terima kasih juga pada depa ni

Mariam dan Syarma dan juga Izan yang jadi tukang amik gambaq

Memang aku happy masa kita buat photoshoot hari tu yang gambaqnya aku tak dapat lagi dan untuk berbuka puasa yang aku makan sampai muntah-muntah hahaha...

So pada yang putus cinta tu jangan lah sedih-sedih lagi ye? Yang paling penting sekali ampa doa bagi Allah kuatkan semangat ampa. Orait?

Kebahagiaan Dalam Perpisahan

=)


6 comments:

  1. macam kenal je background kat blkg tu..depan HEP kan??hohohoho...

    ReplyDelete
  2. relax sudah. gua dah 2 tahun stgh, x gua lagi cun dari lisa surihani tapi gua steady ja.wakakakaka

    ReplyDelete
  3. Peminat Katie Holmes,

    ok la lagipun lu dh ada katie holmes sebagai pengganti kan?

    ReplyDelete
  4. intan,

    selamat hari raya juga..

    nakmo sedih2 dh

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi