Tuesday, September 14, 2010

ORANG LAIN P BERAYA KAMI...............

Tahun ni raya suma sepupu pakat-pakat balik. Memang meriah la. Riuh rendah apa tah lagi dah lama tak jumpa. Cuma raya tahun ni tak lengkap sebab arwah tok dah tak ada. Pagi raya tak ada tok nak cium tangan dia. Agak sedih. Al-fatihah untuk tok.

Tapi kemeriahan hari raya tu tetap terasa bila semua sepupu aku pakat-pakat balik. Lepas raya kami p ziarah kubur arwah tok dan tok wan yang kuburnya bersebelahan saja.

Pagi raya mak teh aku masak rendang, perghh memang mabeless. Petang sket makan lontong dengan nasi impit memang terbaik oh!

LONTONG (SUMBER:GOOGLE)


Bila petang raya, dah abeh p beraya dengan pakai baju kurung dengan baju melayu kompom la panas kami pon suma pakat nak p mandi ayaq terjun. So kami suma gerak ke Batu Hampar yang memang tak jauh pon dari rumah tok aku. Dalam 5 minit dah sampai.



Batu hampar ni jarang sikit orang p berbanding dengan Titi Hayun. Mungkin sebab persekitarannya yang sunyi. Masa kami sampai dengan 2 buah kereta pon ada mat-mat motor tiba-tiba tersesat sorang popuan yang dok teriak (menangis).

Bila kami sampai ja mat-mat motor tu pakat blah. Kami suma dok pikiaq dh nak kena qeqah pa budak popuan tu sampai dok teriak-teriak. Tapi disebabkan muka sepupu-sepupu aku ngan adik-adik aku yang cam gengster suma pakat blah. Lepas tu kami ni geng-geng popuan baru berani turun dari kereta.

Nasib baik tak ada benda yang tak elok jadi. So kami pon meneruskan perjalanan. Memang agak adventure. Lagi pon kami p mandi tempat yang jarang-jarang orang p. Memang agak penat sebab terpaksa naik turun tangga.



Tapi bila dah sampai perghh memang puas hati. Rasa berbaloi walaupun penat. Bila tengok ayaq terjun dia memang cantik ar.. Apa lagi pakat-pakat terjun mandi la. Siap buat kereta api lagi ramai-ramai hahaha...



Apa yang best memang boleh gelongsor turun dari atas tu. Adik aku sampai koyak seluar sebab sakan sangat gelongsor kah kah kah.






Bila dah ramai-ramai cam ni geng-geng laki apa lagi mendapat peluang menunjukkan bakat masing-masing. Terjun kepala dulu la. Macam-macam. Tapi ada gak yang tak jadi apa lagi gelak beramai-ramai la hahaha...



Gaya mendepa tangan




Yang ni aku tak tau gaya apa hahaha


Raya kali ni memang terbaik oh~ Bila dah habis mandi siap menggigil lagi perut pon mula la lapaq. Balik tu melantak la tunggu apa lagi kan? Sekarang ni rasa makin montel plak aku ni haha..

Montel pon tak apa. Janji hati mau senang. Dan paling penting senyum tetap maneh ahahaha.. =P


12 comments:

  1. ahahah! sedapnya lontong! lama ndak makan oooo.

    aiseh. besh2 bercuti sakan!

    ReplyDelete
  2. waaahhhh!!! bestnye raye kamu..
    siap mandi air terjun.memang terbaik lah!

    ReplyDelete
  3. Berkelah di hari raya..
    haha...tak pernah di buat oghang...

    Entri terbaru di The Sharkox: Pokok famous di Perlis

    ReplyDelete
  4. raya ni tak rasa lg lontong..huhu

    ReplyDelete
  5. sharkox,

    ahaha..yg xpnh dibuat org tu la yg kami nak buat sgt keh3...

    ReplyDelete
  6. Life Kami,

    kena p cari tu rugi xmkn lontong hehe..

    ReplyDelete
  7. ini sambutan raye yg paling rare setakat nih

    ReplyDelete
  8. cik manis,

    sakan la juga sampai xwat asgmnt kui3..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi