Tuesday, September 21, 2010

SEBAB SAYANG???

Ini entry jiwa-jiwa lagi.
Arghh adakah aku dah berjangkit dengan jiwang si mofasad ni?
Sudah tentu tidak. Orang kena tinggal jauh memang feeling jiwang-jiwang kan parid?

Jadi jangan salahkan dia kalau malam-malam sebelum tdo dia nangis.
kan parid?
Hihihi

Berbalik pada tajuk, hari ni genap setahun aku kenal my latest ex-boy miahaha..

Baru jer kenal tapi macam-macam masalah
Sebab tu pentingnya keserasian.
Apa tu serasi? KLIK SINI

Memang banyak masalah timbul sebab tak serasi.
Masa mula-mula ok jer
Bila dah lama sket mula la macam-macam yang keluar.

Dia dan aku sangat berbeza.
Baik dari segi perangai, cara dan segala-galanya.
Bukan sket-sket tapi banyak.

Aku plak dah sayang, cuba ikut dan jadi apa yang dia nak.
Aku janji yang aku boleh jadi macam yang dia nak.
Dan bila asyik paksa diri buat benda yang bukannya diri aku sebenar
mula la timbul masalah.

Aku macam tipu diri sendiri plak.
Kenapa nak ikut orang? Kenapa tak jadi diri sendiri?
Sebab sayang?

Jangan hanya kerana alasan sayang hang abaikan benda-benda lain.
Perasaan sayang tu tak kan bawa ke mana kalau tak serasi.
Aku dah sedar.

Panas sama panas mana boleh tahan.
Kuat cemburu sama cemburu pon tak boleh jalan gak.
Sorang suka bergaul dan friendly sorang lagi tak suka pasangan dia menonjol
Sorang lagi aktif kat U, sorang lagi aktif gak tapi tak suka GF dia aktif sama
Mana boleh tahan bai?

1st aku cakap sebelum kami kawan aku nak dia terima aku seadanya
tapi rasanya dia memang tak boleh terima aku seadanya.

Jalan terbaik adalah berpisah.
Pastu banyak drama pulak yang muncul
sampaikan dia buat aku benci dia.

Serius beb aku tak boleh nak jumpa dia
Macam N3 yang sebelum ni,
aku sanggup U-TURN balik rumah bila tau dia ada sekali.

SMS raya dia aku tak balas.
Walaupun dia dah minta maaf aku still tak boleh maafkan dia.
Serius beb hati aku terluka dengan apa yang dia dah lakukan
Tak kan aku nak dedah pula apa yang dia buat?

Maruah orang kena jaga sama.
Walaupun kami dah tak ada apa-apa.
Dalam FB pon kami tak pernah dok menunjuk-nunjuk yang kami ni kapel.
Dalam blog ada la gak sket2 aku ceta pasal dia tapi bertapis.
Kalau rajin godek-godek la sendiri tapi ex aku kan ramai
tau ka yang mana?
miahahaha..

Motif??
...................................................

Tapi hati aku tak tenang.
Bila aku fikir balik hati aku tak tenang selagi aku tak maafkan dia.
Dan hari ni aku SMS yang aku dah maafkan dia.
Dia reply SMS dan minta ampun kat aku sekali lagi?
Aku dah ampun kan.

Barulah hati aku tenang.

=)

Belajarlah memaafkan orang lain walaupun susah untuk memaafkan orang yang telah melukakan hati kita.

24 comments:

  1. alhamdulillah..aku jugak yg cuak baca entry ko..whahaha

    ReplyDelete
  2. jom layan lagu nie...bila hati dh sayang by scorr

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..bagus la kalau hati dah tenang..tu la hadiah yg xterhingga Tuhan bg kepada org yg memaafkan kesalahan org lain ;)

    ReplyDelete
  4. arrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!



    hahahahahahaha

    ReplyDelete
  5. nak aku share pglmn...the best couple time ialah masa aku tak kisah sangat pn pasal kami..jadi jadi la..tak jadi sudah

    masa tu wat kepala sendiri..tak hipokrit.

    sudahnya kawin..hehehe

    ReplyDelete
  6. saling memaafkan adalah terbaik :)

    ReplyDelete
  7. Kena baca sampai habis baru hati tenang...fuh ;p.

    ReplyDelete
  8. Hemy,

    selalunya yg kita xharap sgt tu yg menjadi

    ReplyDelete
  9. salam,

    Dalam percintaan ini kena byk tolak ansur,tak kira sapa salah sapa betul,yg penting satu pihak kena mengalah...(habis part ni)

    Masa bercinta dah byk masalah timbul..so masalah tu cuba atasi,kaji,cari jalan terbaik untuk selesaikan,kalau dah nikah sok..terjadi lagi benda cam ni..tu yang parah....nak u turn susah dah...kang jadi janda/duda lak dah...

    Apa-pun hang punya diri,hang pandai2 la pilih dan memilih....

    maaf kalau tuan blog tersinggung...aku cakap ni untuk umum..

    P/S : bila dah nikah sok...lagi byk masalah kena hadapi he3...lain sgt masa bercinta dulu..

    ReplyDelete
  10. mankuchai,

    cheq tak tersinggung pon..

    betoi gak tu..

    kena byk tolak ansur..

    zaman cinta kentut pon wangi hehe

    ReplyDelete
  11. weh..kisah kte same la GKSB.huhu...tp anni yg ke 3 septutnye next wik.tp dah clash.huaaa..tp hati still tak tenang.tataw nk uat cmne.nk mmfkn tp xleh lg...nk jd cm anda la.

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi