Monday, November 1, 2010

MILIK SIAPAKAH HATI INI???


Cinta?
Apa tu weh???

Rasa macam gula-gula ka?
Sweet eyh??

Apsal aku rasa cinta tu lebih banyak menyakitkan dari yang manis?

Apsal aku tengok ramai yang kecundang kerna cinta?

Ramai sakit kerna cinta

Ramai jadi buta kerna cinta?

Kenapa?

Kenapa kerna cinta telah mengubah hidup seseorang itu menjadi sebaliknya?

Kenapa?

Aku pernah sakit kerna cinta,

Aku pernah kecewa dan dikecewakan, aku pernah rasa apa yang ampa pernah rasa.

Dan aku juga tak terkecuali pernah mengecewakan hati orang lain.

Cinta tak boleh dipaksa itu yang pasti.

Kenapa mahu memaksa orang menerima cinta anda? Kenapa mahu bertanya mengapa dia masih belum bertemu cintanya?

Kalau ampa bahagia dengan pasangan ampa bersyukurlah. Jangan memperlekehkan orang lain yang masih belum bertemu cintanya.

Jangan begitu wahai kawan! Jangan.

Hidup ni bagai roda, Kalau Tuhan tarik nikmat yang diberikan mungkin kau akan rebah tanpa mampu bangkit!

Ayuh kawan, terus kuat hadapi dugaan ni.

Kerna cinta tak memilih siapa Tuannya.

Cinta hanya perlukan hati.

Dan cinta pada Ilahi itu yang abadi.


23 comments:

  1. cinta ni macam perangkap samar. susah di kesan. tapi kalau kena.. pedih

    ReplyDelete
  2. milik saya.

    milik saya.

    milik saya.

    milik awak.

    ReplyDelete
  3. lu saje carik nahas kan?





    *komen lu dekat entri gua

    ReplyDelete
  4. cinta tak akan dapat di tafsirkan oleh ahli falsafah cinta sekalipun.

    cinta akan hadir di jiwa
    jiwa akan tenang, ceria dan penuh bersemangat...

    cinta kan bercahaya jika kita menyintai seseorang itu keranaNya.

    Salam kenal dik..
    thanks add akak..

    http://ellismelia.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. rilek rilek saja
    nak kalut watpa

    hang muda lagi chek oi
    aku dah tua ni pun x jumpa2 lg

    haru~

    ReplyDelete
  6. deqlis,

    masih tak nampak cahaya walaupun blog ni url nurrcahaya.blogspot

    haha

    ReplyDelete
  7. Yang manis itu cinta
    yang pahi itu cinta
    yang gembira itu cinta
    yang lara itu juga cinta
    cintailah diri sebelum mencita yang lain cintailah pencipta sebelum mencintai yang lain
    Kenangan itu pastikan berlalu tetapi yang indah akan sentiasa bermain di ingatan :-)
    pass is pass future is incoming
    gambate gambateeeee :-)

    ReplyDelete
  8. cinta datang tanpa diundang..
    it comes when we least expect it..

    ReplyDelete
  9. hehe.
    sakit. bahagie. bute. sume sbb cinta.
    agreed :)

    ReplyDelete
  10. kadang2 kita ingatkan apa yang kita rasa itu adalah CINTA.. tapi, sebenarnya NAFSU

    ReplyDelete
  11. nak cahaya?? p tgk nur kasih..ngeh ngeh ngeh,,,.

    gurau2 erk..

    ala2 nanti bercahaya lah tue..
    sabor..take ur time..

    n alwayz smiles

    ReplyDelete
  12. Sib bek teman jenih takot bini..kalau idak, udah teman masuk m'minang miker tau tak..
    add me at facebook cikgureza[a]yahoo[dot]com

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi