Tuesday, October 12, 2010

SEMUA ORANG SUKA TARIKH 10-10-10 TAPI AMPA SEDAR TAK PASAL TRAGEDI 10-10-10?

Ampa dah beli paper? Dah baca berita pasal kemalangan yang mengorbankan 12 orang dalam tragedi tu?

Aku tak sanggup nak baca.

Tengok la gambar bas yang memang dah tak ada rupa bas ni.



Ngeri sangat.

Aku plak selalu balik naik motor dari Penang ke Alor Star dan risiko kemalangan tu memang sangat tinggi.

Apa-apa pun setiap kali aku balik kampung selalunya aku hanya tawakal dan doa bagi aku selamat sampai jer.

Dah la selalu balik sorang-sorang.

Nak request kereta mak bapak aku bukan orang senang.

Umi aku pernah cakap "kalau jadi apa-apa kat anak umi, umi tak kuat nak hadapinya"

Perghhh terus rasa nak menitik ayaq mata ni.

Selalu umi dengan walid pesan hati-hati bawa motor tu bila balik rumah.

Inikan pula mak bapa dan keluarga yang kehilangan anak masing-masing dalam kemalangan yang mengorbankan 12 orang tu?

Ampa boleh bayangkan tak keadaannya?

Aku tak boleh nak bayang, nak baca berita ni pon aku rasa tak sanggup. Apatah lagi bila tengok gambar ada mayat yang tersepit bawah bas.

Arghhh....

Aku tak sanggup nak tengok semua ni

9 comments:

  1. pidut langsung tak tengok pic tu...baca berita pasal accident je..kalau da pic je,mls tgk..

    Post Terhangat...

    Ketawa Sampai Terkentut-kentut

    ReplyDelete
  2. salam..


    kemalangan yg sangat ngeri...alfatihah pada yg terkorban..

    ReplyDelete
  3. kita bawak keta naik moto elok2 pun leh jadi cmtu org lain punya keje

    ReplyDelete
  4. pun tak sanggup tengok gambar2 tu..tp nak tengok..camne eh???

    pstttt..header atas tu cantik!

    ReplyDelete
  5. hurm.
    seram kan ?
    nak buat mcm mana.
    ajal maut d tangan Allah.
    kita hanya mampu berdoa.

    ReplyDelete
  6. ermm

    teringat arwah member kes bas sani tu

    ReplyDelete
  7. ermmm NGERI sangat tgk bas nieh..sungguh takoot....ALFATIHAH buat sume mangsa...

    dear, u studi kat PENANG erk..kat MANA tuh.....

    ReplyDelete
  8. org lain dok pakat pilih 101010 utk wedding, engagement dll..tp Allah tu Maha Berkuasa n Maha Mengetahui..so sad to hear this news..salam takziah buat keluarga mangsa yg terlibat..al-fatihah..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi