Friday, November 5, 2010

BANJIR DI KEDAH: JOM TENGOK KAWASAN RUMAH AKU YANG BANJIR


Sana sini berita pasal banjir.

Perlis dan Kedah paling terjejas teruk.

Kalau kat kedah ni Jitra dengan Alor star la yang paling teruk sekali.

Kawasan taman aku memang banjir.

Jalan Lumba Kuda Alor Star.

Tapi aku tak dok situ, aku lari dok rumah baru kami kat Mergong.

Adik aku ada la p tengok, nak harap aku redah ayaq macam tu pakat dak la..

Kalau p pon bukannya aku bleh amik gambaq, lepas aku kena ragut hari tu aku pakai nset biasa ja sampai sekarang ni.

Kebetulan family aku bercuti di Sabah, tinggal kami dua beradik ja kat umah ni.

So gambar-gambar yang kat bawah ni aku cilok kat FB adik aku ja.

Nak tau macam mana rupa banjir kat Aloq Staq ni?

Jom tengok..

Kawasan kat rumah aku, Taman Malaysia.


Adik aku dengan kawan dia.

Ni pemandangan dari rumah aku.

Sampai terpaksa naik kayak. Mentang-mentang umah aku ada kayak.


Kalau aku, ayaq dekat dada pa, dah la aku ni rendah huhu...



Mangsa-mangsa banjir.

Kesian kat depa ni...

Makan roti burger je... Cicah dengan ubat nyamuk
Hehehe...





Dari bawah rumah aku kat Jalan Lumba Kuda








Masjid Alor Merah

Assalamualaikum wahai ahli kubur...




Disebabkan Alor Star sekarang terputus bekalan ayaq, dan sebelum ayaq tangki rumah aku abeh, sebelum aku terpaksa istinjak guna batu baik aku lari balik Penang balik.


Sekarang ni baru sampai Penang.


Memang kesian dekat mangsa-mangsa banjir.

Tapi yang aku geram sangat, ada manusia jahanam yang cuba amik kesempatan kat atas mangsa banjir.


Aku baru lepas dengar cerita kononnya masa semua orang kemas-kemas barang nak selamatkan diri, ada orang yang menawarkan bantuan nak tolong angkat barang-barang.


Memang tolong betoi la..tolong angkut barang-barang tu sampai tuan punya barang tak dapatlah balik dah barang-barang depa.


Kurang ajaq betoi!!!


Dah la depa tengah susah, rumah masuk ayaq ada plak malaun yang dok buat keja macam ni.


Haihhh...


Apa-apa pon kita pakat-pakat berdoa supaya tak ada dah orang yang akan terkorban dalam banjir kali ni.

26 comments:

  1. ada alternatif tempat persinggahan, yang lain2 duk kat sekolah ka?..didoakan mudah2an air cepat surut

    ReplyDelete
  2. memg aloq staq teruk skrg ni kan.. :(

    ReplyDelete
  3. wah sis..biaq betoi banjir terok sampai macam tu dah..tadik kol mama org..sebek area jalan pegawai tak bah terok..uma org pun tak kena efek banjir cuma tadak bekalan ayaq ja..huuu..tak dapat balik loqstaq kali ni..sob sob..

    ReplyDelete
  4. wah sis..biaq betoi banjir terok sampai macam tu dah..tadik kol mama org..sebek area jalan pegawai tak bah terok..uma org pun tak kena efek banjir cuma tadak bekalan ayaq ja..huuu..tak dapat balik loqstaq kali ni..sob sob..

    ReplyDelete
  5. haha..megat siap naik kayak lagi..tahulah instruktor..haha..
    kirim salam kat dia noe..
    bilalah dia nk tulis kat blog dia lagi..dah bersawang da tu

    ReplyDelete
  6. @sudais, tu la harap2 cepat surut..


    @nabila, time bnjir ni la nk berkayak pon

    ReplyDelete
  7. syer,

    tak balik pon tak pa sebab GKSB pon dah larik balik Penang balik

    ayaq xda...

    ReplyDelete
  8. ubi,

    dia BZ selamat mangsa banjir sebab tu tak tulis blog haha...

    ReplyDelete
  9. dear,
    teruknye banjir kt tempat kmu~
    take care ok!

    ReplyDelete
  10. sesapa yg bk belajaq berkayak silalah ke rumah cik gadis..sekian.

    ReplyDelete
  11. tait sungguh! dan lari balikkkkkk!!!

    laki aku tamo pi mana-mana, aku dah ajak dia pi menongkoi rumah kak aku di penang nun, dia tamo tinggai rumah sebab cuak...gila susah maw berak oiii!!

    malam ni aku nak berak atas perut dia!

    ReplyDelete
  12. @MURNI: Okeh


    @ERIN: Siap promote lagi haha


    @LADYRYE: Taik keras haha...

    ReplyDelete
  13. mak aih
    ada lagi daje dok buat kesempatan curi harta benda noh
    haram toi
    aku tau sapa aku rendam dia dalam ayaq bah tu

    ReplyDelete
  14. hans,

    ha tau tak pa!

    kurang ajaq betoi depa ni

    ReplyDelete
  15. teruk gak no..belah2 jalan stadium kena dak?

    ReplyDelete
  16. siap kayak yg x tahan tu.. huhu..
    hmm.. sadisnya banjir kali nie.. alhamdulillah umah sy bukan kwsn banjir..

    ReplyDelete
  17. kesiannya , huhu .
    teringat kat umah cheq aih .

    ReplyDelete
  18. umah aku kat jitra tak kena tapi mak pak aku takleh pi mana, stranded sebab kawasan sekita tenggelam teruk.

    ReplyDelete
  19. same goes to arau.banjir teruk.so stuck kat uitm ni tak boleh nak keluar mana-mana.even duit atm pn habis.tak da apa da..huhu

    ReplyDelete
  20. sian dia... itu peringatan untuk semua sebenarnya

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi