Wednesday, November 10, 2010

HIDUP DI KAMPUS: INDAH ATAU SEBALIKNYA?

Hidup di Universiti memang sesuatu yang indah untuk dikenang.

Disinilah bermulanya hidup sebagai seorang pelajar dalam erti yang sebenar.


Di sini, bermulanya langkah kita sebagai seorang manusia.

Sama ada berjaya menggenggam cita-cita atau pun tersungkur di pertengahan.

Hampir 3 tahun, di mana sem depan adalah sem terakhir aku bergelar pelajar IPTA.

Di USM ni lah tercatat pelbagai peristiwa, kenangan, pergaduhan, air mata, gelak ketawa yang dilakarkan dengan pelbagai warna kehidupan.

Mungkin aku antara yang bertuah dapat menikmati kehidupan alam kampus.

Pada kawan-kawan dan adik-adik yang mungkin telah dan akan memasuki alam ini, carilah sebanyak mana pengalaman, kawan-kawan dan kenangan yang ingin anda ukirkan.

Bila dah kerja memang tak kan dapat lagi nikmati semua ni.

Dan aku berjaya melakarkan pelbagai warna dalam kehidupan aku sendiri.


Aku dan kawan-kawan masa perlawanan futsal

(time ni aku tak dapat main sebab tisu kaki aku koyak injured masa friendly dengan pasukan lain)




Aku dan citrawarna

(walaupun tak cukup tdo dah 2 hari tak tdo sampai mata pon dah jadi cam tu)




Menyertai aktiviti Pelajar Jepun yang datang ke Malaysia under Pusat Pengajian




Lepak kat Gurney
Banyak kenangan berguna yang aku dapat dengan depa ni







Bersama teman-teman lain ke pertandingan nasyid. Kami tukang sokong ja.
( masa ni First Year kurus lagi ni hehe)




Bola Baling untuk SUKAD






Bowling Tournament dengan classmates






Berjimba dengan depa ni

(penghibur aku saat kesedihan)







Sambutan Aidilfitri bersama budak-budak Desasiswa (hostel)
Ramai 1st year kat sini



Dan



Aku rindu depa ni.
Semuanya dah tak sama lagi macam dulu...



Apa yang aku dapat bila menyertai semua ni?

Aku dapat 1 kepuasan dalam diri.


Puas sebab aku tak sia-siakan hidup aku di kampus.





Kawan pon ramai dan yang paling penting pengalaman.

Pengalaman yang tidak mungkin boleh dibeli dengan wang ringgit.

Cuma aku nak berpesan

Jangan memilih kawan

Jangan menjadi terlalu skema dengan hidup ampa

Hidup kena berani sahut cabaran

Apa yang penting??

Kerjasama..

=)


27 comments:

  1. kisah di kampus tak akn berulang walaupun kita memasuki kampus kali ke-2

    ReplyDelete
  2. kak,kehidupan kat kampus mmg best..

    tp yg plg sedih setiap kali sem bertukar, semua akan berubah. dah tak sama mcm mula knl dulu...

    ReplyDelete
  3. @Jey Yusuff

    kecuali la hidup ni boleh pause, rewind dan start balik

    ReplyDelete
  4. @Puteri Iqa Izyan

    ya..manusia sentiasa berubah dan kadang2 kita tak sedar, kita turut berubah

    ReplyDelete
  5. seronoknya ! zama pun nk ikot cara GKSB hidup kat universiti :)

    ReplyDelete
  6. tersentuh la baca entry nie..
    20 nie nak masok sem baru dah..which is also laz sem utk prog. asasi... :)
    i'll try to treasure it :)

    ReplyDelete
  7. dah lama sungguh meninggalkan zaman kolej..
    kalau dapat pergi semula kan best..hehe

    ReplyDelete
  8. masa yg berlalu...lalu jadilah ia kenangan...

    ReplyDelete
  9. pokok pangkalnya diri sendiri... betul caranya, betul lah jadinya.... tapi ianya memang best...

    ReplyDelete
  10. pilih lah kawan yg baik.. pasti kita pun jadi baik.. huhuhu

    ReplyDelete
  11. salam knai..
    memang best kan??? byk kenangan manis yg x dpt dlupakn... kwn yg baik akan sentiasa tlg kawanya yg dlm kesusahan...

    ReplyDelete
  12. hargai saat sepanajang di kampus..gunakan sebaiknya masa yg ada sbb nti pasti anda akan rndui saat2 nie balik x kan dpt d ulang lg! ;)

    ReplyDelete
  13. bagi aku sume kehidupan yang kita lalui indah dan pahit...baik kat kampus ke kat luar ke sume same...yang penting untuk menjadikan ia lagi indah mari kita corakkkan dengan benda2 yang sengal heheh..

    ReplyDelete
  14. setuju ngan fyza, n skung sy sgt2 merindu stp babak n kawan2 sms d kampus dl....

    ReplyDelete
  15. Salam kenal.
    dekat tempat saya pun selalu orang Jepun ni datang melawat. Semua tak pandai cakap omputeh plak tu.

    ReplyDelete
  16. rindu kenangan naik bas gunung dgn kawan2 mase studi kat AS dulu.. :)

    eh! ade lagi x bus tu???

    ReplyDelete
  17. owh..siswi USM rupa2nya..budak kampung separa bandar yg genius ler ni, heheh. Bagus2..semoga tercapai cita2 ye..

    Harap2 sudi ler bersahabat ngan akak yg taknah pun study kat U ni. Masuk U penah ler. Mcm2 U penah masuk. Tp masuk nganto adik belajar, nganto anak sedara belajar ada ler...hehehe.

    Salam Perkenalan. Folo..

    ReplyDelete
  18. life campus sangat besh!!

    http://adamariam.blogspot.com/2010/11/pertama-kali-rindu-zaman-kat-universiti.html

    ReplyDelete
  19. mmg best hidup klu kwn ramai+masing2 happening...^_^

    ReplyDelete
  20. hidup time kampus ler paling bahagia
    bgn pergi kelas
    ptang balik rehat
    mlm study sama
    kelas boleh skip bila2 jer:p

    bila dh keje suma xdek dak suma tue

    ReplyDelete
  21. @LIFE KAMI

    kena guna mesin masa la ni balik ke masa silam hehe

    ReplyDelete
  22. ohsem..
    ptt 1st time jenguk cni tgk muka si gadis manis ni mcm familiar ja.Acik pun usm jugak.da grade.rasanya kita pernah bertemu,berbalas senyuman.hiii..acik dolu dok restu.hiii..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi